Na pytanie “co wpływa na otwieralność newsletterów” większość z Was odpowiedziałaby pewnie, że temat wiadomości oraz rozpoznawalna nazwa nadawcy.
Niedługo może okazać się jednak, że do tej listy dopiszemy jeszcze… obrazki z treści emaili.
Google już zapowiada beta testy nowej funkcjonalności, która zmienia tradycyjny wygląd skrzynki na Oferty na tablicę pełną ciekawych grafik rodem z Pinterest.
Kontrowersyjny lider innowacji
Pocztowy produkt giganta z Mountain View zaskakuje nas nowymi rozwiązaniami od miesięcy. Podsumujmy jak wprowadzane zostały ostatnie innowacje w Gmailu:
- maj 2013: podział skrzynki odbiorczej na foldery: Główne, Notyfikacje, Oferty.
- grudzień 2013: automatyczne pokazywanie obrazków w newsletterach,
- luty 2014: udostępnienie możliwości łatwego wypisu z list mailingowych.
Najnowsza informacja od Google’a o beta testach widoku folderu Oferty pokazuje nam dziś, że poprzednie zmiany były przemyślanymi krokami do osiągnięcia celu: nowej jakości przeglądania emaili handlowych.
Galeria obrazów czy skrzynka emailowa?
Na pewno zgodzisz się ze mną, że obecny sposób prezentacji Twoich newsletterów w skrzynce Gmailowej nie pozwala subskrybentom rzetelnie ocenić Twojej oferty zanim zostaną one otwarte.
Świetnie zaprojektowany szablon, efektowne grafiki produktowe i dopieszczone przyciski “call to action” nie osiągną efektu zanim Twój klient nie kliknie w temat emaila, bądź nie przewinie kreacji w oknie podglądu.
Ale mam dla Ciebie dobrą wiadomość: inżynierowie Google podzielają Twoje zdanie i właśnie testują rozwiązanie, które pozwoli subskrybentom podjąć decyzję o otwarciu newslettera na podstawie grafiki z jego treści!
Jak to będzie wyglądać w praktyce? Nowy layout folderu Oferty przypomina tablicę z grafikami rodem z Pinterest i daje Ci o wiele większe możliwości zachęcania klientów niż standardowy, tekstowy temat emaila oraz nadawcy:

Wysyłasz newslettery? Dołącz do testów!
Zmiana widoku zakładki Oferty to niewątpliwie doskonała wiadomość dla każdego, kto wysyła newslettery. Implikacje tych niepotwierdzonych jeszcze zmian mogłyby być następujące:
- większe pole do optymalizacji wskaźnika otwarć newsletterów,
- możliwość zachęcenia klienta do przejrzenia oferty również poprzez grafiki,
- szansa do komunikacji promocji lub pokazania produktu jeszcze przed otwarciem emaila.
Nie wiemy jeszcze który obraz z newslettera będzie wyświetlany jako pierwszy w głównym widoku i czy Gmail dopuści tam np. animowane gify, ale zachęcamy Was do zapisania się na bezpłatny test już dzisiaj.
Trzymamy mocno kciuki za powodzenie i implementację tego wdrożenia, które może całkowicie odmienić wygląd email marketingu w Gmailu!