Dlaczego email marketing? Bo Klient jest tego wart

3 min
Zaktualizowano:

Pośród zalewu informacji w wirtualnym świecie łatwo można poczuć się zdezorientowanym.

Jak wskazać klientowi realną drogę do nas, naszej firmy, jej usług i produktów?

Nawiązując z nim bezpośredni kontakt, przenosząc relację z bezosobowej płaszczyzny strony internetowej w przeglądarce do jego własnej skrzynki pocztowej, na osobistym komputerze lub jeszcze bardziej prywatnym urządzeniu mobilnym.

Skutecznie, bo za zgodą

Oczywistym jest, że człowieka najbardziej obchodzi to, z czym się na co dzień styka, co go bezpośrednio dotyczy. Dobra wiadomość elektroniczna to z zasady nieinwazyjna, nienachalna forma reklamy i jeśli tylko nie naruszymy prywatności odbiorcy, wysyłając niezamówioną korespondencję, będziemy mieli możliwość zaciekawić go i skłonić do realizacji naszych celów.

Dzięki temu e-mail marketing jest nie tylko najtańszym i najskuteczniejszym, ale najbardziej preferowanym przez odbiorców kanałem komunikacji. W najnowszym badaniu 2012 Channel Preferences Survey dotyczącym poszczególnych kanałów promocji aż 77% procent respondentów zadeklarowało, że najchętniej otrzymuje oferty promocyjne za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Dla porównania, tylko 6% badanych wolało być informowanych poprzez portale społecznościowe – choć warto trzymać rękę na pulsie i integrować poszczególne elementy kampanii. Ponieważ mówimy o e-mail marketingu, który jest formą komunikacji za przyzwoleniem odbiorcy, to jego zdanie powinno być dla nas najważniejsze.

Komunikacja dopasowana do potrzeb

Dobra praktyka e-mail marketingu mówi, aby wysyłać newsletter tylko tym adresatom, którzy wyrazili i potwierdzili chęć jego otrzymywania. Pierwsza nić porozumienia została więc nawiązana. Im lepiej poznamy naszych odbiorców, zbierając informacje za pośrednictwem formularza zapisu, ankiety czy historii zakupowej, tym lepiej dostosujemy kierowaną do nich ofertę.

Personalizacja i segmentacja są bardzo ważne, ponieważ dzięki newsletterom zbudujesz prawdziwą relację. Prawidłowo skonstruowany newsletter robi dobre pierwsze wrażenie. Przychodzi w umówionym dniu i godzinie, wyraźnie przedstawia nadawcę i atrakcyjnie zapowiada ciąg dalszy. Pamięta, jak się nazywasz i kim jesteś, doradza, co możesz zrobić, aby osiągnąć korzyści i pozwala to łatwo wykonać, jednym kliknięciem. Prosi o pozostanie w kontakcie – chyba, że nie chcesz. Zachęca do poznania go ze znajomymi, do wyjścia do sklepu, wzięcia udziału w ciekawej akcji. To wszystko pomaga zaangażować odbiorcę, a aktywnego subskrybenta łatwo zamienić w klienta.

Planowanie kampanii – to łatwiejsze niż myślisz

Dobry newsletter wzbudza zaufanie odbiorcy i buduje reputację marki, a jego przygotowanie może być najłatwiejsze na świecie. Jeśli zainwestujemy w inteligentne narzędzia i odpowiednio je skonfigurujemy, wystarczy, ze dobrze przemyślimy treść przekazu dla poszczególnych grup subskrybentów, a większość operacji platforma e-mail marketingowa wykona za nas.

Nowoczesne  oprogramowanie, takie jak GetResponse, posiada zaawansowane kreatory formularzy zapisu, wiadomości pojedynczych i cyklicznych oraz ankiet. Obsługuje też dynamic content, dzięki któremu przykładowy 1000 odbiorców może otrzymać nawet 1000 różnych newsletterów. Poza tym, dobre platformy e-mail marketingowe dbają o jak najwyższą dostarczalność wiadomości swoich klientów. Dla przykładu, GetResponse dostarcza wiadomości e-mail swoich Klientów ze skutecznością aż 99,5 procent.

Przy tym wszystkim, e-mail marketing jest niewspółmiernie tani w stosunku do swojej skuteczności, a co za tym idzie, najbardziej opłacalny ze wszystkich środków reklamy. Chętnie cytowane badania Direct Marketing Association mówią o ponad 4000% zwrotu z inwestycji.

Nic w tym dziwnego, skoro według badań Gemius Direct Effect, w link wiadomości klika co 10 internauta, który ją otworzył (w przypadku reklam displayowych – co setny). Liczby mówią wiele, a statystyki kampanii mogę przekonać nawet największych sceptyków.

Efekty e-mail marketingu są w 100% mierzalne. Wiemy, ilu mamy subskrybentów i ile wysłaliśmy do nich mailingów, znamy wskaźnik dostarczalności, otwarć, kliknięć – i zakupów. Łatwo sprawdzić, czy wiadomość przysporzyła nam nabywców. A więc, czy klient nie jest tego wart?

Podsumowując – dlaczego e-mail marketing?

  • Spełnisz życzenie potencjalnego klienta
  • Zbudujesz relację z odbiorcą i wywołasz jego interakcję
  • Zwiększysz świadomość marki i produktu
  • Aktywnego subskrybenta łatwo zamienisz w klienta
  • Przygotujesz i wyślesz e-mail szybko, tanio i skutecznie
  • Łatwo zmierzysz konwersję i policzysz zyski
  • Zaoszczędzony czas i zasoby zainwestujesz w pozyskanie kolejnych klientów
  • Dobry klient zasługuje na dobry newsletter!