W świecie marketing automation roi się od narzędzi „all-in-one”, które obiecują wszystko – od kampanii mailowych, przez CRM, po chaty i powiadomienia push. Brevo (wcześniej Sendinblue) to jedna z takich platform, reklamowana jako przystępna alternatywa dla HubSpota czy ActiveCampaign.
Ale czy niższa cena i prostszy interfejs to wystarczające powody, by się na nią zdecydować? W tym tekście nie będziemy bezkrytycznie zachwalać Brevo. Zamiast tego przyjrzymy się rzetelnie, komu to narzędzie może się przydać, a kto raczej powinien rozejrzeć się za czymś innym. ⬇️
Czym jest Brevo?
Brevo, to platforma do marketingu, sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami, funkcjonująca w modelu all-in-one, czyli: jedno narzędzie, wielorakie zastosowanie. Jest szczególnie popularna w sektorze SMB (małe i średnie firmy), które szukają alternatywy dla takich tuz, jak HubSpot. Nie jest nowością na rynku, jeśli jednak nie znasz tej nazwy, być może bardziej znajoma będzie ta sprzed rebrandingu: Sendinblue.
Brevo oferuje narzędzia wspierające firmy w budowaniu komunikacji i relacji z klientami przez różne kanały: e-mail, SMS, chat, formularze, automatyzacje, a także CRM. Według twórców, jej głównym celem jest umożliwienie firmom efektywnego kontaktu z klientami, przy jednoczesnym uproszczeniu procesów.
Jak się jednak okazuje, praktyka nie zawsze idzie w parze z deklaracjami… Jednak po kolei! Przyjrzymy się narzędziom. ⬇️
Funkcjonalności
Brevo jest rozbudowanym multitoolem komunikacyjnym o mieszanym poziomie zaawansowania narzędzi. Sami o sobie mówią, że “oferują 5 ścieżek do tego, by pracować mądrzej, a nie ciężej”.
Jak często w przypadku takich rozwiązań bywa, część funkcjonalności, wylistowanych w różnych kategoriach na stronie dostawcy pokrywa się ze sobą. Sprawdźmy je więc w praktyce.

Platforma marketingowa, a w niej:
- Email marketing
- SMS i WhatsApp
- Portfel online
- Powiadomienia web i push
- Automatyzacja
- Formularze kontaktowe

Email marketing: Brevo oferuje standardowe rozwiązania email marketingowe, jak kreator w modelu drag-and-drop, wsparcie AI, technologie dla dostarczalności czy analityka. To, czym jeszcze chwalą się twórcy, to w pełni ludzka obsługa klienta oraz zaawansowane narzędzia segmentacyjne.
SMS i WhatsApp: jeśli nie email marketing, to może mobile? Na terenie Stanów Zjednoczonych do mobilnego duetu komunikacyjnego możesz też dodać MMS. Wiadomości mogą być spersonalizowane i realizować różne cele, od marketingowych po powiadomienia tranzakcyjne.
Portfel online: vouchery, karty prezentowe, bilety – i więcej. Brevo umożliwia użytkownikom wspieranie ich klientów w różnych formatach sprzedaży online.
Powiadomienia web i push: marketingowa i sprzedażowa przyjemność dostępna tylko nielicznym, bo użytkownikom planu Enterprise. Możliwe do wdrożenia na stronie i w aplikacji, według twórców mogą podnieść współczynnik kliknięć aż o 9%. I możemy podpisać się pod tą statystyką. Zwłaszcza, że nasze powiadomienia są dostępne dla wszystkich. 😉
Automatyzacja: w tym narzędziu ścieżki automatycznej komunikacji możesz tworzyć dla różnych kanałów – email, SMS i z użyciem CRM. Do tworzenia wiadomości – standardowo – wykorzystywany jest kreator drag-and-drop, a sekwencję – również typowo – mogą uruchomić zdefiniowane przez Ciebie zdarzenia, np. kliknięcie w link.
Formularze zapisu: jeśli trafiliście w naszych social mediach lub na stronie na stwierdzenie, że budowanie własnej listy subskrypcyjnej jest najlepszym sposobem na uniezależnienie się od nieprzewidywalności algorytmów społecznościowych – to wciąż podpisujemy się pod tym w pełni 😉 Najwyraźniej podobnie myślą twórcy Brevo, którzy udostępniają swoim użytkownikom sign-up forms, wspierając ich w budowaniu list subskrypcyjnych.
Platforma sprzedażowa z:
- Lejkami sprzedażowymi
- CRMem – 360 Customer View
- Inboxem
- Spotkaniami online
- Połączeniami telefonicznymi

Lejki sprzedażowe: lejki są wizualnym odwzorowaniem drogi twojego klienta – od pozyskania leada, aż po zamknięcie transakcji. Dzięki nim możesz lepiej zarządzać transakcjami, zadaniami w zespole pracującym z klientami czy zautomatyzować część procesów np. na bazie przesunięcia w procesie do kolejnego etapu.
CRM – 360 Customer View: miejsce do całościowego zarządzania klientami, od monitorowania całej historii komunikacji, aż po prowadzenie notatek. W założeniu rozwiązania takie, jak to, mają ujednolicać profile klientów oraz wspierać współpracę z klientami i pomiędzy zespołami.
Inbox: scentralizowana skrzynka odbiorcza skupiająca kilka kanałów komunikacji jednocześnie. Umożliwia obsługę wielokanałową z poziomu jednej platformy, włączając w to obsługę mobilną i dodawanie notatek. Ryzykiem jest poziom integracji pomiędzy platformami zewnętrznymi, jak np. WhatsApp, a Brevo, czyli: czy wiadomość dotrze w ogóle/na czas do Twojej skrzynki lub czy zadziałają linkowania wysyłane w odpowiedzi.
Spotkania online: to narzędzie do planowania i realizacji spotkań, od prostych 1:1 po rozdzielane w zespole według jego dostępności. Dostępne są też takie udogodnienia, jak synchronizacja z zewnętrznymi kalendarzami lub pobieranie płatności.
Połączenia telefoniczne: Brevo wdrożyło własne rozwiązanie VOIP w systemie chmurowym, który pozwala na realizowanie połączeń głosowych z wykorzystaniem przypisanego numeru. Dostępność tego rozwiązania jest globalna, w wersjach desktop i mobile, uzupełniona o nagrania, integracje i automatyzacje.
Platforma konwersacyjna:
- Livechat i chatbot
- Telefon
- Inbox
- Spotkania online

Livechat i chatbot: livechat wspierający konwersacje bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Na żywo i z obsługą Twojego pracownika (lub Twoją), bądź za chatbotem.
Telefon: wspomniana już wcześniej obsługa połączeń telefonicznych, realizowana za pomocą rozwiązań w chmurze. Czyli: nie musisz mieć podpiętych kilkunastu linii telefonicznych w kilkunastu krajach, by dzwonić globalnie.
Inbox: one to rule them all, jak kiedyś napisał jeden znany autor. 😉 Wspomniana powyżej skrzynka do obsługi wiadomości “zewsząd” – wiadomości email, WhatsApp, mediów społecznościowych czy chatbotów.
Spotkania online: integracja z Zoom, Google Meet i innymi dostawcami, podobnie jak z providerami płatności.
Zarządzanie danymi:
- Unifikacja danych
- De-duplikacja i czyszczenie
- Scoring i segmentacja
- Analityka i raporty

Unifikacja danych: system Brevo łączy dane z różnych baz i magazynów (np. MySQL, BigQuery), API, plików FTP/CSV i wielu innych (300+ integracji), umożliwiając dalszą pracę nad całym zbiorem w jednym miejscu.
De-duplikacji i czyszczenia: po zunifikowaniu dane mogą (i powinny być) “przejrzane” i wyczyszczone z duplikatów i uszkodzonych jednostek. Brevo umożliwia automatyzację tego procesu.
Scoring i segmentacja: elementy, do których przykładamy bardzo dużą wagę w naszym produkcie, a bez których skuteczna personalizacja komunikacji nie jest możliwa. Reguły tożsamości (email, telefon), możliwość własnego mapowania źródeł i logiki scalania danych, segmenty dynamiczne. Brevo daje je swoim użytkownikom do dyspozycji, choć nie zawsze jest to proste wdrożenie – i użytkowanie.
Analityka i raporty: do Twojej dyspozycji będą dashboardy obsługujące wybrane kanały komunikacji, scalanie danych i migrowanie pomiędzy platformami. Czyli standardowy zestaw.
A oprócz standardowych rozwiązań, Brevo oferuje również wsparcie w rozwinięciu swojego programu lojalnościowego, dostęp do ponad 150 integracji oraz rozszerzonych możliwości ukrytych pod flagą planu “Enterprise” (więc nie dla każdego).
API wiadomości, czyli wsparcie transakcyjne:
W opisie tych funkcjonalności można się pogubić niemal tak szybko, jak korytarzach Morii – jeśli trzymać się tolkienowskich metafor. Trochę wynika z nich, że najważniejsze jest wsparcie w wysyłce wiadomości transakcyjnych (via email, komunikatory i SMS), trochę, jakie technologie są wspierane (PHP, Python, Node), a trochę (znów), jakich integracji możesz się spodziewać.

Cennik: ile kosztuje Brevo? Przegląd planów i kosztów
W przeciwieństwie do wielu naszych wspólnych konkurentów, Brevo nie nalicza kosztów na podstawie wielkości bazy, a za wysłaną liczbę wiadomości. To ciekawe rozwiązanie, jeśli np. masz sporą liczbę subskrybentów, ale kontaktujesz się z nimi umiarkowanie często.
Zakresy planów różnią się od siebie – w zależności od tego, z jakiego zakresu funkcjonalności/wydania narzędzia chcesz skorzystać. Przyjrzyjmy się kosztom korzystania z platformy marketingowej.

Do Twojej dyspozycji są cztery główne plany cenowe oraz alternatywny model typu pay-as-you-go. Najbardziej podstawowy z nich, to plan Free z wysyłką do 300 e-maili dziennie – czyli około 9 000 miesięcznie. Darmowy pakiet daje Ci dostęp dostęp do edytora typu drag-and-drop, prostych automatyzacji (do 2 000 kontaktów) oraz kampanii SMS i WhatsApp – przyznajemy, to ciekawa opcja.
Jeśli masz bardziej zaawansowane potrzeby, Brevo oferuje plan Starter. Ceny zaczynają się od 8 dolarów miesięcznie, nie nanosi dziennego limitu wysyłki i pozwala rozesłać do 5 000 e-maili miesięcznie. W odróżnieniu od wersji darmowej, możliwe jest usunięcie logo Brevo (za dodatkową opłatą), a użytkownicy zyskują dostęp do wsparcia technicznego oraz podstawowych raportów kampanii.
Kolejnym poziomem jest plan Business, dostępny od 16 dolarów miesięcznie. W jego skład wchodzą: zaawansowana automatyzacja, testy A/B, kreator landing pages, personalizacja treści oraz inteligentne planowanie wysyłki wiadomości z pomocą AI. W ramach tego pakietu możliwe jest też korzystanie z obsługi telefonicznej oraz udostępnienie konta wielu użytkownikom.
Najbardziej rozbudowaną ofertą jest plan Enterprise, którego cena ustalana jest – jak zawsze w takich rozwiązaniach – indywidualnie. W tej wersji masz nieograniczoną liczbę kontaktów, dedykowane wsparcie techniczne, wdrożenie i onboarding, a także zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i integracji.
Dla tych, którzy nie chcą korzystać z subskrypcji, Brevo proponuje również model pay as you go. Możesz jednorazowo kupić pakiet e-maili (np. 5 000, 10 000 lub więcej) i wykorzystywać go bez presji terminów.
Ceny bazowe Brevo wydają się atrakcyjne, jednak niektóre funkcje mogą wiązać się z osobnymi kosztami – wcale niemałymi. Usunięcie logo z wiadomości może kosztować Cię dodatkowo 10 dolarów miesięcznie, a indywidualny adres IP – 251 dolarów rocznie. Koszt może również wzrosnąć przy dodawaniu kolejnych użytkowników lub rozszerzaniu funkcjonalności w ramach planów Business i Enterprise.
Przy wyborze rozliczenie rocznego, standardowo zapłacisz mniej (o 10%), a płatności możesz dokonać w jednej z 16 walut, wśród których niestety nie ma jednak polskiego Złotego. Co jednak zaliczamy na plus, przy zakładaniu konta Brevo nie wymaga podania danych karty kredytowej lub płatniczej.
Platformy konwersacyjna i sprzedażowa są dostępna w ramach dwóch planów, Free i PRO (po $15 i $12 miesięcznie), natomiast platforma do zarządzania danymi jest rozliczana indywidualnie.
Wady
- Ukryte koszty
- Braki w UX i UI
- Problemy z odstarczalnością
- Braki w automatyzacjach

Ukryte koszty
Brevo nie jest tak tanie, jak się wydaje. Pierwszy rzut oka może podekscytować – płacisz za obszerność swoich wysyłek, nie bazy, masz więc duże pole do oszczędności. W praktyce dopłacasz za to, co u innych jest po prostu standardem: usunięcie logo firmy – $10, indywidualny adres IP – $250, dostępy zespołowe – tylko w droższych planach, większość istotnych funkcjonalności – niedostępna w tańszych wersjach, wysyłki mobile (SMS, WhatsApp) – rozliczane osobno.
Braki w UX i UI
To, co możemy wymienić jako jedną z naszych największych zalet – jest dużym brakiem Brevo. Nawigacja po narzędziu nie jest intuicyjna, podobnie jak oswajanie działania funkcjonalności. Jeśli masz spore doświadczenie w pracy z tego typu narzędziami, odnajdziesz się relatywnie szybko – choć satysfakcja z pracy na pewno na tym ucierpi, a przestawianie się na codzienne bolączki (np. w korzystaniu z raportów) będzie trwać. Jeśli dopiero zaczynasz pracę z platformami tego rodzaju, czeka cię niełatwe wdrożenie.
Problemy z dostarczalnością
Reputacja Twojej domeny zależy od tego, jak z niej korzystasz – a przynajmniej tak być powinno. W Brevo na twoją domenę mają wpływ działania innych osób, bo… współdzielisz ją z innymi. Indywidualny adres IP jest możliwy tylko za dodatkową opłatą, a jeśli korzystasz z tańszych planów musisz liczyć się z tym, że twoje maile mogą skończyć (i często skończą) w spamie.
Braki w automatyzacjach
A pamiętasz, jak w kampanii realizowanej za pomocą GetResponse kliknięcie w link w wiadomości było wyzwalaczem dla kolejnej sekwencji? O kampaniach w Brevo niestety nie możesz tego powiedzieć. Brevo to świetne narzędzie do prostych automatyzacji, np. powitania nowego klienta. Jeśli potrzebujesz platformy do wspierania aktywnej sprzedaży, niestety nie moglibyśmy go zarekomendować.
Zalety
- Prosty model cenowy
- Darmowe wysyłki
- Wielokanałowość

Prosty model cenowy
Jeśli nie zależy Ci na bardziej zaawansowanych ecommercowo funkcjonalnościach i czujesz, że podstawowa wersja narzędzia jest wystarczająca – to model cenowy Brevo może być argumentem na tak. Wolumen wysyłek jest powiązany z liczbą i zaawansowaniem kampanii automation, a więc – im mniej z nich korzystasz, tym mniej wyślesz. A im mniej wyślesz, tym mniej zapłacisz.
Darmowe wysyłki
Brevo oferuje realnie działający plan darmowy, umożliwiający wysyłki. Nie są to może wysokie nominały kampanii, ale na wejściu 300 maili dziennie powinno wystarczyć.
Wielokanałowość
Nie w każdym planie i nie bez limitów, co prawda 😉 jednak Brevo umożliwia realizowanie kampanii w wielu kanałach jednocześnie. Co ważne, bo zintegrowana komunikacja ma ogromny wpływ poziom sprzedaży z kampanii marketingowych. O tym, co może Cię wesprzeć w podnoszeniu sprzedaży online więcej dowiesz się tutaj.
Alternatywy
GetResponse
Bez mankamentów Brevo, zachowując zalety i uzupełniając braki.
- Mamy lepsze automatyzacje – i to bez dwóch zdań. Jeśli automatyzacja ma być sercem Twoich kampanii (a dziś nie da się skutecznie sprzedawać inaczej), GetResponse daje znacznie większą kontrolę, skalowalność i łatwość pracy.
Zaawansowane warunki logiczne, zagnieżdżone „if/else”, dynamiczne reguły. Możliwość tworzenia scenariuszy ecommerce, np. porzucony koszyk, rekomendacje produktowe, powiadomienia post-zakupowe. Triggery na podstawie działania użytkownika na stronie, kliknięcia, zakupy, tagi, lead scoring, itp. Segmentacja w czasie rzeczywistym na podstawie zachowania użytkownika. Moglibyśmy tak jeszcze długo…
- Brak ukrytych dopłat – i w pełni zintegrowana platforma marketingowa. Dajemy spójny pakiet w jednym narzędziu, bez rozbijania tego na moduły – i ciągnące się za nimi dopłaty.
- Wyższa dostarczalność. Cieszymy się naprawdę wysoką reputacją w kwestii dostarczalności, ale nie tylko. 😉 Natomiast to dostarczalność jest kluczowa, jeśli prowadzisz kampanie na dużą skalę, np. wysyłki sprzedażowe.
Własna infrastruktura emailowa i reputacja domeny, dedykowany IP dostępny w planie GetResponse MAX. A do tego pełna kontrola nad SPF, DKIM, DMARC, + monitoring jakości wysyłek. W efekcie? Wiadomości trafiają częściej do skrzynki głównej, niż do “Promocji” lub spamu. To daje większe otwarcia, wyższy CTR i lepszy ROI z każdej kampanii.
- Lepszy UX/UI. Nawigacja po naszym narzędziu jest naprawdę łatwa – i przyjemna. Wielu użytkowników, którzy przenieśli się z Brevo, wskazuje właśnie intuicyjność obsługi jako kluczowy powód zmiany. Nawet, jeśli nie masz dużego doświadczenia, na tej platformie odnajdziesz bez problemu. A jeśli jakimś cudem nie, dział UX stawia nam pizzę. 😉
- Polska wersja językowa. W narzędziu, obsłudze klienta, czy materiałach edukacyjnych. Dostępność w naszej strefie czasowej jest – wierzymy – równie wspierającym czynnikiem.
- Funkcje, których Brevo nie ma wcale… Webinary na żywo i automatyczne, bez konieczności korzystania z Zoom czy Teams. Lead scoring i scoring kontaktów niezbędny do zaawansowanego targetowania i personalizacji. AI do tworzenia wiadomości i lejków – generator treści i kampanii. Szablony gotowych lejków sprzedażowych (np. do kursów, e-commerce, B2B). Jest tego sporo!
Podsumowanie
Brevo, to świetne narzędzie jeśli szukasz prostego, taniego systemu do wysyłek. Jeżeli szukasz platformy, która pomoże Ci rozwinąć sprzedaż i skalować kampanie marketingowe – GetResponse prawdopodobnie będzie lepszym rozwiązaniem. Jednak nie wierz nam na słowo!
Przetestuj nas bez opłat i zobowiązań, i zobacz, z jaką łatwością wdrożysz pierwszą kampanię.