Autoresponder wysyłany w wybranym dniu po zapisie – krok po kroku
autor: GetResponse ostatnia aktualizacja 0

Autoresponder wysyłany w wybranym dniu po zapisie – krok po kroku

Zgodnie z zapowiedzią z ubiegłego tygodnia, nasz cykl poświęcony marketing automation zaczynamy od autorespondera wysyłanego w wybranym w dniu cyklu.

Dlaczego warto uwzględnić w kampanii email marketingowej właśnie tej rodzaj wiadomości? Pomoże ona zadbać o wyższy wzrost konwersji, zwiększy rozpoznawalności marki oraz zbuduje trwałe i długofalowe relacje z odbiorcami.

 

Teoria w pigułce

Autorespondery wysyłane w wybranym dniu cyklu to najczęściej seria newsletterów, które są wysyłane automatycznie do wybranej grupy subskrybentów o wyznaczonej wcześniej przez marketera dacie i godzinie. Rola marketera ogranicza się jedynie do przygotowania treści wiadomości oraz ustalenia czasu wysłania, natomiast procesem koordynowania wysyłki zajmuje się już samoczynnie GetResponse. Oznacza to, że cykl autoresponderów jest o wiele mniej absorbujący i pracochłonny od tradycyjnego newslettera, który za każdym razem trzeba samemu przygotować i zaplanować.

Funkcja autorespondera tworzy również znamiona indywidualności dla każdego subskrybenta. Oznacza to, że jeśli trzy pierwsze wiadomości w cyklu mają być wysyłane w dwudniowych odstępach, to osoba A zapisując się do listy mailingowej w poniedziałek otrzyma drugą wiadomość w środę, a trzecią w piątek. Z kolei osoba B dołączając do kampanii we wtorek dostanie email numer dwa w czwartek, a email numer trzy w sobotę.

 

Jak dodać ten autoresponder do kampanii?

Aby rozpocząć tworzenie wiadomości kliknij “Wiadomości” w głównym menu i wybierz “Stwórz  autoresponder”. Zostaniesz przeniesiony do panelu wiadomości wysyłanych w określonym dniu  cyklu. Ten typ wiadomości jest pierwszy na liście dostępnych wiadomości automatycznych.

 

Screen Shot 2013-06-26 at 12.56.26 PM

Pierwszym krokiem jest uzupełnienie wybranej wartości terminarza. Należy kliknąć odpowiednią ikonę z kalendarza – kiedy pierwsza wiadomość ma zostać wysłana po sfinalizowaniu subskrypcji.

Screen Shot 2013-06-26 at 12.58.11 PM

 

Następnie należy określić, której z kampanii ma dotyczyć tworzona właśnie wiadomość.
Możesz również skorzystać z kilku dodatkowych opcji, za pomocą których możesz uszczegółowić wszystkie informacje dotyczące wysyłki wiadomości.
Wysyłkę wiadomości można ustawić w kilku wariantach:

  • natychmiast po zapisie – wiadomość zostanie wysłana od razu po dokonaniu przez odbiorcę subskrypcji.
  • opóźniona – możesz ustawić maksymalnie 23 godzinne opóźnienie wysłania wiadomości po dokonaniu przez odbiorcę subskrypcji.
  • w wybranym czasie – ustaw dokładny czas i dzień wysłania. wiadomości. Rozsądnym rozwiązaniem jest włączenie w tym przypadku opcji “Time Travel”, dzięki której każdy odbiorca otrzyma wiadomość o tej samej porze czasu lokalnego w każdej strefie czasowej.

Screen Shot 2013-06-26 at 1.21.35 PM

Można również wykluczyć dla danej wiadomości cyklu dowolnie wybrany przez Ciebie dzień tygodnia. Wystarczy odznaczyć pole znajdujące się obok nazw dni tygodni lub zostawisz je bez zmian, jeśli chcesz, aby wiadomość była wysyłana w dowolny dzień tygodnia.

Jeżeli wszystkie preferencje dotyczące czasu wysyłki zostały już ustawione, można wybrać, która wiadomość ma zostać wysłana po wykonaniu określonej akcji przez odbiorcę. W tym celu wystarczy kliknąć “Wybierz wiadomość”, aby uzyskać dostęp do wszystkich wiadomości w danej kampanii – wysłanych, stworzonych jako inny autoresponder lub zapisanych w roboczych.

A jeśli chcesz stworzyć nową wiadomość to wystarczy kliknąć “Stwórz newsletter”.
Ostatnim działaniem, które należy wykonać jest nazwanie stworzonej właśnie wiadomości
i kliknięcie “Zapisz” lub “Zapisz i Opublikuj”, aby automatycznie umieścić wiadomość w cyklu.

Screen Shot 2013-06-26 at 1.27.06 PM

 

A jak wygląda to w praktyce?

Dział marketingu producenta odzieży damskiej z okazji rozpoczynającego się sezonu letniego planuje wzmocnić relacje z subskrybentami i klientami. Postanawia to zrobić za pomocą email marketingu , a konkretnie – wykorzystując właśnie autorespondery wysyłane w wybranym dniu cyklu. 

W ramach kampanii zostało zaplanowanych 8 wiadomości. Zostaną one wysłane do każdej nowo zapisanej osoby do listy mailingowej. Pierwszy newsletter jest wiadomością powitalną, która wprowadzi subskrybenta w kampanię oraz przedstawi mu najpopularniejsze trendy i kolory na nadchodzący sezon letni. Kolejne wiadomości będą poświęcone już stricte sprecyzowanym poradom, np.:

  • wiadomość druga: strój na co dzień – jak wyglądać, a czego unikać
  • wiadomość trzecia: jeździsz na rowerze, biegasz lub trenujesz coś innego – zobacz w co się ubrać na tą okazję
  • wiadomość czwarta: jak modnie wyglądać na plaży – stroje kąpielowe, kapelusze, okulary przeciwsłoneczne, dodatki
  • wiadomość piąta: letnia impreza!? Zobacz co zrobić żeby wyglądać szałowo
  • wiadomość szósta: przyjęcie weselne, bankiet lub randka? Wybierz odpowiedni strój, który na pewno zrobi na nim wrażenie!
  • wiadomość siódma: Dodatki, które podkreślą lub zamaskują Twoją figurę
  • wiadomość ósma: Zobacz buty, których na pewno jeszcze nie masz

 

Każda z wiadomości może zawierać konkretne modele ubrań wraz z cenami – co pozwoli zachować wątek promocyjny – oraz czytelny przycisk wzywający do działania, który w każdej chwili może przenieść odbiorcę np., do sklepu internetowego lub na stronę internetową firmy. Poza tym, subskrybenci zapisani do tej kampanii będą otrzymywać również pozostałe newslettery informujące o promocjach i nowych kolekcjach koszul, które były systematycznie wysyłane do tej pory.

Powyższy przykład jest oczywiście tylko jednym z wielu, np. sklep internetowy sprzedający aparaty cyfrowe, może wysyłać kurs fotografowania rozłożony na kilkanaście wiadomości, bank może przedstawiać pomysły na skutecznie oszczędzanie, a koncern z branży FMCG może wysyłać przepisy związane z daną porą roku. Te autorespondery świetnie sprawdzają się również w kampaniach edukacyjnych – wprowadzających do danej usługi lub produktu oraz kampaniach sprzedażowych.

Podczas szukania pomysłu lub tworzenia cyklu tego typu autoresponderów nie trzeba kierować się wyłącznie doborem informacji bezpośrednio związanych ze sprzedażą lub aktualną ofertą firmy. Wiadomości te powinny dostarczyć subskrybentowi użytecznych, atrakcyjnych i nieszablonowych informacji, które poszerzą jego horyzonty lub wiedzę oraz pomogą w budowaniu trwałych i długofalowych więzi, dzięki którym zainteresowany ofertą firmy odbiorca, może stać się zaangażowanym klientem.