Na BLACK FRIDAY…

MARKETERZY DO DZIEŁA!

Wszystkie narzędzia marketingowe do 40% taniej

100 KONT

8 rad z zakresu UX na poprawę konwersji Twojej strony produktowej #Infografika

3 min
Zaktualizowano:

Pierwszą rzeczą o jakiej myślą marketerzy przygotowując strony produktowe to osiągnięcie najwyższego współczynnika konwersji.

Niektórzy zapominają niestety, że ten cel można osiągnąć inwestując czas w coś tak prostego,  jak poprawa doświadczenia użytkownika korzystającego ze strony (ang. user experience, UX).

Poniżej znajdziesz osiem rad, które pozwolą Ci wyciągnąć maksimum z Twojej strony produktowej w zaledwie kilka minut.

 

 

Wyjaśnij cel swojej działalności w prosty sposób

Nie oczekuj, że odbiorcy będą czytać w Twoich myślach. Zaproponuj prosty slogan strony, który będzie opisywał kim jesteś i co robisz. Ta strategia opłaci się szczególnie w przypadku mniej znanych marek.

Onboarding w cenie

To, że ktoś odwiedza Twoją stronę, nie oznacza od razu, że będzie z niej korzystał. Aby jednak tak się stało, powinieneś odwiedzającemu, krok po kroku, wyjaśnić gdzie się znalazł i zapoznać go z zawartością strony – ten proces nazywa się onboardingiem.

Angażuj użytkowników

Czasy jednostronnej komunikacji dawno już minęły – ludzie nie chcą, żeby mówić im, co mają robić. Wręcz przeciwnie. Trzeba słuchać co oni mają Tobie do powiedzenia. Jeśli to tylko możliwe, zachęcaj ich na stronie do różnych aktywności, pokazuj im postępy w ich działaniach, nagradzaj odznakami i stosuj techniki onboardingowe.

Postaw na treść

Pisanie dobrych artykułów to prawdziwa sztuka, ale wcale nie musisz być profesjonalistą, żeby to robić – wystarczy poznać kilka podstawowych zasad i trzymać się ich. Pamiętaj, że ludzie nie czytają całego tekstu, tylko go skanują. Stosuj więc przyciągające uwagę tytuły, treściwe nagłówki, wymowne zdjęcia i jednoznaczne call-to-action. Sukces dobrze konwertujących stron produktowych opiera się w całości na prezentacji korzyści płynących dla użytkownika, a nie zysków przedsiębiorstwa.

Nie zapomnij im podziękować

Hurra! Odwiedzający Twoją stronę nie tylko zapoznał się z jej zawartością, ale także pozostawił swój adres emailowy… To oznacza, że postawiony cel jakim była konwersja, został osiągnięty. Na tym etapie nie zapomnij o tym, co ludzie mówią sobie w takich sytuacjach w codziennym życiu: dziękuję. Strona, na którą przekierowany zostanie użytkownik po zapisaniu się do newslettera, może – oprócz podziękowania – zawierać także inne angażujące elementy, które pomogą Ci osiągnąć w przyszłości kolejne konwersje.

“Dziękuj za niewiele, a otrzymasz więcej niż myślisz …”

– przysłowie afrykańskie

Zastosuj Testy A/B

Testy A/B to coś więcej niż tylko chwilowa moda. To efektywna metoda pomiaru i optymalizacji strony produktowej. Testując dwie wersje tej samej strony (A i B – stąd nazwa testów), przekonasz się, która osiąga lepsze wyniki konwersji. Brane pod uwagę mogą być różne ich elementy: nagłówki, zastosowane call-to-action, rodzaj i długość formularzy, cennik, zdjęcia, czy ilość tekstu. Nie ma ustalonych zasad co konwertuje lepiej – wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Testuj i sprawdzaj na swoich własnych zasobach.

“… skup się na zachowaniach użytkowników, nie ich słowach…”

– Jakob Nielsen

Twórz responsywne strony

Wszyscy wiemy jak dynamicznie wzrasta procent użytkowników urządzeń mobilnych. Google przeprowadził niedawno badanie, które pokazuje, że 73% wyszukiwań mobilnych przekłada się na dodatkowe działania użytkownika na stronie, w tym właściwe konwersje, a 81% mobilnych wyszukiwań charakteryzuje prędkość i wygoda. Wniosek: mobilne wersje stron zmieniają odwiedzających w klientów.

“Projektowanie stron to projektowanie responsywne. Projektowanie responsywne to projektowanie stron – wykonane we właściwy sposób”.

— Andy Clarke

Sprawdzaj i analizuj statystki

Optymalizacja strony produktowej nie jest jednorazowym działaniem. Mierzenie i analizowanie statystyk strony pomaga zmaksymalizować efektywność i zoptymalizować zwrot z inwestycji (ROI). Co równie ważne – ich zrozumienie pomaga zaoszczędzić na wydatkach w działaniach online marketingowych.

“Wiem, że połowa środków włożona w reklamę idzie na marne – nie wiem tylko która”.

– John Wanamaker

8ux_info_flat-600x3539
Share