15 faktów o email marketingu, o których trzeba pamiętać [SlideShare]
autor: Michał Leszczyński ostatnia aktualizacja 0

15 faktów o email marketingu, o których trzeba pamiętać [SlideShare]

Jak często Polacy otwierają newslettery? Ile jest aktywnych skrzynek email na świecie?

Jak dużo polskie firmy wydają na reklamę przez email marketing? Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy 15 najpopularniejszych statystyk związanych z email marketingiem i przedstawiamy Ci je w krótkiej i przystępnej formie.

Pomimo iż o efektywności email marketingu czytamy w raportach branżowych od wielu lat, średnie wskaźniki otwarć newsletterów czy zwrot z inwestycji w tę formę reklamy zmieniają się z roku na rok.

Zdajemy sobie sprawę, że przeszukiwanie internetu i raportów w poszukiwaniu najczęściej gnębiących Cię pytań z zakresu email marketingu może być czasochłonne, dlatego prezentujemy 15 niezbędnych statystyk, które zawsze warto mieć pod ręką.

Pod tekstem znajdziesz także prezentację, którą zawsze możesz podzielić się ze swoimi kontaktami z sieci społecznościowych :).

  1. Email stanowił 6% całkowitej kwoty wydanej na reklamę cyfrową w 2012 r. Wartość samego tortu reklamowego online wzrosła o 203 miliony w stosunku do roku poprzedniego, osiągając 2,2 miliarda złotych (Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012).
  2. 65% posiadaczy smartfonów w Polsce korzysta z nich do obsługi email (IAB Polska mobile 2012).
  3. 69% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej każdego dnia (Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012).
  4. W roku 2012 średni wskaźnik otwarć (Open Rate) wyniósł 19,32% podczas gdy średni wskaźnik kliknięć (Click-through rate) wyniósł 6,51% (Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012).
  5. 71% użytkowników poczty elektronicznej regularnie przegląda newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę (Email Marketing Widziany Oczami Internautów GetResponse 2013).
  6. 39% marketerów nie ma żadnej strategii na wysyłanie wiadomości email na urządzenia mobilne (eConsultancy 2012 Email Marketing Industry Census).
  7. Popularność otwierania wiadomości email na urządzeniach mobilnych w Polsce wzrosła o 120% w stosunku do roku 2012 (GetResponse 2013).
  8. 64% internautów twierdzi, iż otwierają wiadomości email ze względu na temat wiadomości (Chadwick Martin Bailey).
  9. 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania w 2011 r. Było to tylko 18,3% marketerów (GetResponse 2013).
  10. Wskaźnik kliknięć wykonanych na urządzeniach mobilnych zwiększył się o 300% w porównaniu do roku 2012. (GetResponse 2013).
  11. Tylko 42% firm korzysta z profesjonalnych platform email marketingowych do bardziej zaawansowanych działań aniżeli masowe wysyłki newsletterów (Consultancy Email Marketing Industry Census 2013).
  12. 55% z 300 kierowników działów marketingu, którzy wzięli udział w badaniu Return Path z 2012 roku informuje, iż nie segmentują odbiorców swoich newsletterów (ReturnPath).
  13. Tylko 66% firm korzystających z usług platform do email marketingu testuje i analizuje swoje wysyłki email (Consultancy Email Marketing Industry Census 2013).
  14. W 2013 odnotowano aż 3,6 miliardów istniejących skrzynek email. Do 2016 roku liczba ta ma wzrosnąć do aż 4,3 miliardów (The Radicati Group, Email Statistics Report, 2012-2016).
  15. Według danych DMA zwrot z inwestycji w działania email marketingowe wynosi 2850% (eMarketer “Email Marketing Benchmarks: Key Data, Trends and Metrics” 2013).

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.

Zostań autorem na Blogu GetResponse!

Dowiedz się, jak to zrobić