Jak często Polacy otwierają newslettery? Ile jest aktywnych skrzynek email na świecie?
Jak dużo polskie firmy wydają na reklamę przez email marketing? Specjalnie dla Ciebie zebraliśmy 15 najpopularniejszych statystyk związanych z email marketingiem i przedstawiamy Ci je w krótkiej i przystępnej formie.
Pomimo iż o efektywności email marketingu czytamy w raportach branżowych od wielu lat, średnie wskaźniki otwarć newsletterów czy zwrot z inwestycji w tę formę reklamy zmieniają się z roku na rok.
Zdajemy sobie sprawę, że przeszukiwanie internetu i raportów w poszukiwaniu najczęściej gnębiących Cię pytań z zakresu email marketingu może być czasochłonne, dlatego prezentujemy 15 niezbędnych statystyk, które zawsze warto mieć pod ręką.
Pod tekstem znajdziesz także prezentację, którą zawsze możesz podzielić się ze swoimi kontaktami z sieci społecznościowych :).
- Email stanowił 6% całkowitej kwoty wydanej na reklamę cyfrową w 2012 r. Wartość samego tortu reklamowego online wzrosła o 203 miliony w stosunku do roku poprzedniego, osiągając 2,2 miliarda złotych (Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012).
- Aż 65% posiadaczy smartfonów w Polsce korzysta z nich do obsługi email (IAB Polska mobile 2012).
- 69% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej każdego dnia (Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012).
- W roku 2012 średni wskaźnik otwarć (Open Rate) wyniósł 19,32% podczas gdy średni wskaźnik kliknięć (Click-through rate) wyniósł 6,51% (Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012).
- 71% użytkowników poczty elektronicznej regularnie przegląda newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę (Email Marketing Widziany Oczami Internautów GetResponse 2013).
- 39% marketerów nie ma żadnej strategii na wysyłanie wiadomości email na urządzenia mobilne (eConsultancy 2012 Email Marketing Industry Census).
- Popularność otwierania wiadomości email na urządzeniach mobilnych w Polsce wzrosła o 120% w stosunku do roku 2012 (GetResponse 2013).
- 64% internautów twierdzi, iż otwierają wiadomości email ze względu na temat wiadomości (Chadwick Martin Bailey).
- Aż 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania w 2011 r. Było to tylko 18,3% marketerów (GetResponse 2013).
- Wskaźnik kliknięć wykonanych na urządzeniach mobilnych zwiększył się o 300% w porównaniu do roku 2012. (GetResponse 2013).
- Tylko 42% firm korzysta z profesjonalnych platform email marketingowych do bardziej zaawansowanych działań aniżeli masowe wysyłki newsletterów (Consultancy Email Marketing Industry Census 2013).
- 55% z 300 kierowników działów marketingu, którzy wzięli udział w badaniu Return Path z 2012 roku informuje, iż nie segmentują odbiorców swoich newsletterów (ReturnPath).
- Tylko 66% firm korzystających z usług platform do email marketingu testuje i analizuje swoje wysyłki email (Consultancy Email Marketing Industry Census 2013).
- W 2013 odnotowano aż 3,6 miliardów istniejących skrzynek email. Do 2016 roku liczba ta ma wzrosnąć do aż 4,3 miliardów (The Radicati Group, Email Statistics Report, 2012-2016).
- Według danych DMA zwrot z inwestycji w działania email marketingowe wynosi 2850% (eMarketer “Email Marketing Benchmarks: Key Data, Trends and Metrics” 2013).