BAZA WIEDZY GETRESPONSE
Zapisz się!

Tym samym zyskasz dostęp do wszystkich naszych treści takich jak webinary, ebooki, aktualizacje emailowe i nie tylko!

Jak promować webinary w 9 prostych krokach

W tym poradniku poznasz nasze najlepsze strategie promocji webinaru oraz wskazówki o tym, jak zwiększyć sprzedaż za pomocą prezentacji online.

Chcesz mieć pewność, że Twój webinar będzie hitem? Wypromuj go w 9 prostych krokach.

Kilka słów od autorów

Cześć, 

Jeśli czytasz ten przewodnik, pewnie wiesz już, ile wartości webinary mogą przynieść Twojej firmie.

Jest też prawdopodobne, że wiesz, że zanim zbierzesz korzyści, musisz najpierw dobrze przemyśleć skuteczną promocję. 

I o tym jest ten przewodnik. 

Przez ostatnie 10 lat przeprowadziliśmy prawie 500 webinarów. W tym czasie przetestowaliśmy różne taktyki promocyjne, a najlepsze zebraliśmy tu dla Ciebie.  

Korzyść dla Ciebie? Nie musisz zaczynać od pustej kartki. Unikniesz też wiele błędów, które popełniliśmy. 

Oto, co znajdziesz w środku: 

  • Dokładny proces skutecznej promocji webinarów, krok po kroku 
  • Strategie i wskazówki do promocji webinarów z wykorzystaniem różnych kanałów marketingowych 
  • Dobre praktyki pozyskiwania wysokiej konwersji z webinarów 

Gotowy? 

Kilka słów o GetResponse 

GetResponse jest kompleksową platformą do online marketingu dla małych i średnich firm, z której korzysta ponad 350.000 klientów na całym świecie. 

Dzięki wielu wbudowanym narzędziom – wśród których znajdują się landing pages, webinary, Facebook Ads i lejki sprzedażowe – GetResponse oferuje wszystko, czego potrzebujesz, aby przeprowadzić skuteczną kampanię webinarową od a do z. 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skorzystaj z 30-dniowego, bezpłatnego okresu próbnego » 

Krok 1: Zacznij od “kto” i “co” 

 
Kiedy: 1 miesiąc przed webinarem 

Jak w przypadku innych kampanii, zacznij plan promocji webinaru, odpowiadając na dwa pytania: 

  • Kim są Twoi odbiorcy? 
  • Co jest celem kampanii? 

Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci wybrać odpowiednie kanały marketingowe, za pomocą których dotrzesz do odbiorców, oraz określić przekaz. 

Przykład: 
 
Powiedzmy, że organizujesz webinar dla organizacji non-profit na temat tego, jak pozyskiwać fundusze, współpracując z firmami prywatnymi. 

Wybór kanałów marketingowych oraz przekaz będzie prawdopodobnie zupełnie inny niż w przypadku firmy oferującej kursy z analityki internetowej dla startupów. 

Pierwsza grupa może przede wszystkim używać emaili i czytać niszowe media. 

Druga grupa może częściej korzystać z Facebooka i YouTube oraz czytać głównie blogi i newslettery marketingowe. 

Kanały marketingowe do rozważenia 

Jakie kanały marketingowe możesz wykorzystać? Oto kilka najważniejszych. 

Nazwa kanału Jak? Najlepszy dla? Komentarze 
Twoja strona Bannery 
Pasek u góry strony 
Pop-upy 
Artykuły na blogu 
Dotarcie do odbiorców, którzy odwiedzają Twoją stronę Ograniczony zasięg, ale bez dodatkowych kosztów 
Twoja baza adresowa Kampanie mailingowe  
Newslettery 
Emaile automatyczne 
Dotarcie do obecnych odbiorców, np. klientów i subskrybentów newslettera  Większy zasięg i do tego za darmo  Bardzo skuteczne, jeśli korzystasz z segmentacji. 
Twoja aplikacja Powiadomienia w aplikacji 
Pop-upy 
Bannery 
 
Dotarcie do odbiorców, którzy już aktywnie korzystają z Twojego narzędzia Dostępne tylko, jeśli masz aplikację lub oprogramowanie Potencjalnie mniejszy zasięg niż kampania mailingowa, ponieważ dotrzesz tylko do aktywnych użytkowników Bardzo skuteczne, jeśli korzystasz z segmentacji. 
Social media (organicznie) Posty organiczne 
Stories Live 
Wydarzenia 
Zdjęcia w tle 
Dotarcie do istniejącej grupy odbiorców – fanów, followersów i członków grupy Posty organiczne zwykle mają niewielki zasięg, jeśli nie masz bardzo zaangażowanej społeczności. 
Grupy i fora Posty organiczne 
Odpowiedzi na zadane pytania 
Dotarcie do istniejących odbiorców – jeśli jesteś właścicielem grupy Dotarcie do nowych, często precyzyjnie określonych grup docelowych Grupy na Facebooku i strony takie jak Quora zwykle przyciągają bardzo zaangażowanych odbiorców. Zapytaj najpierw adminów grupy, czy możesz opublikować informacje, aby nie zostać uznanym za spamera. 
Reklamy na Facebooku Grafiki 
Wideo 
Stories 
Karuzele 
Tekst 
Dotarcie do nowych odbiorców podobnych do Twoich klientów Dotarcie do nowych odbiorców w oparciu o ich zainteresowania Dotarcie do osób, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie skonwertowały (retargeting) Jeden z najlepszych sposobów na szybkie zwiększenie zasięgu.  Może być drogo, jeśli nie będziesz uważać z targetowaniem i alokacją budżetu 
YouTube (organiczny i płatny) Wideo 
Reklamy pre-roll 
Dotarcie do odbiorców zainteresowanych tematem i formatem wideo Dotarcie do odbiorców, którzy odwiedzali Twój kanał i wchodzili w interakcje lub byli na Twojej stronie, ale nie skonwertowali (retargeting) Wideo organiczne z reguły osiąga wysoki zasięg w porównaniu do treści organicznych w innych kanałach społecznościowych Wideo z reguły bardziej angażuje niż inne formaty reklamowe 
Reklamy na LinkedIn Grafiki 
Wideo 
Karuzele 
Tekst 
Docieranie do odbiorców B2B Bywają bardzo drogie. 
Strony partnerskie Mailingi sponsorowane 
Posty sponsorowane 
Wspólne promocje 
Dotarcie do odbiorców podobnych do obecnych lub idealnych klientów Mogą być bardzo skuteczne, jeśli znajdziesz partnera z podobną, zaangażowaną grupą docelową Może być drogo, jeśli jesteś w branży, gdzie jest duża konkurencja, lub bierzesz pod uwagę dużych wydawców 
Reklamy kontaktowe na Facebooku Wbudowany formularz kontaktowy na Facebooku Webinary nagrywane i na żądanie Świetny sposób na pozyskiwanie większej liczby zapisów na wcześniej nagrane webinary Może być mniej skuteczne w przypadku B2B, ponieważ większość użytkowników korzysta z prywatnego adresu email na Facebooku  

Wskazówka:  Czasem lepiej się skupić na kilku najbardziej obiecujących kanałach marketingowych, zwłaszcza jeśli nie masz dużego zespołu marketingowego. Zwróć uwagę na potencjalny zwrot z inwestycji, jaki możesz uzyskać, oraz ilość pracy, jaka będzie potrzebna z Twojej strony. 

Krok 2: Stwórz stronę rejestracji na webinar 

Kiedy: 3 tygodnie przed webinarem 

Kiedy już wybierzesz grupę docelową i kanały marketingowe, czas stworzyć stronę, na której będziesz zbierać zapisy na webinar. 

Strona powinna mieć jeden cel – przekonać odwiedzających, że warto poświęcić czas i zarejestrować się na webinar.  

Aby to zrobić, skorzystaj z dobrych praktyk projektowania landing pages i upewnij się, że na stronie zawarte są wszystkie potrzebne informacje na temat webinaru, w tym: 

  • kto go poprowadzi 
  • o czym jest 
  • kiedy się odbędzie 
  • co wyniosą z niego uczestnicy 

Podczas projektowania strony rejestracji na webinar, pamiętaj o ustawieniu strony z podziękowaniem i automatycznego emaila, który zostanie wysłany do osób, które się zapisały. 

Wskazówka 1: 

Przy ustawianiu strony zapisu na webinar rozważ:
1) zintegrowanie jej z Google Analytics 

2) określenie celu w koncie GA, aby śledzić wizyty na stronie i rejestracje na webinar. 

Dzięki temu będziesz mógł zbadać, które źródła ruchu przyniosły najwięcej odwiedzin strony wraz z konwersjami, które wygenerowały. 

Wskazówka 2: 

Zainstaluj piksel Facebooka na landing page. Dzięki temu wyłączysz z kampanii w social media tych, którzy już zarejestrowali się na webinar i zretargetujesz tych, którzy jeszcze tego nie zrobili. A jeśli korzystasz z reklam na Facebooku za pośrednictwem GetResponse, automatycznie zainstalujemy piksel na Twoich stronach. 

Wskazówka 3: 

Jeśli rozważasz przeprowadzenie kampanii retargetingowych, ustaw kilka kopii tej samej strony i na każdą z nich pozyskuj ruch z innego źródła. Dzięki temu lepiej zrozumiesz, które źródła ruchu sprawdzają się lepiej i ile jesteś skłonny wydać na płatne kampanie retargetingowe w tych kanałach. 

Czy wiesz, że…? 

Jeśli budujesz landing pages w GetResponse, integracja z Google Analytics to tylko kilka kliknięć. 

Przykład: 

Oto przykład szablonu strony webinarowej w GetResponse 

Krok 3: Pozyskuj ruch z własnej strony 

Jednym z najtańszych sposobów na pozyskiwanie zapisów na webinar jest wykorzystanie istniejącego ruchu na Twojej stronie internetowej.  

Minus? Zasięg jest ograniczony i zależy od tego, ile osób codziennie odwiedza Twoją stronę.  

Na szczęście przygotowanie materiałów potrzebnych do tego kroku nie zabierze Ci dużo czasu. Często jednak warto zrobić jeszcze przynajmniej niektóre z poniższych rzeczy: 

  • Umieść na górze każdej ze stron pasek z powiadomieniem, linkujący do strony rejestracji na webinar 
  • Ustaw pop-up przy wyjściu ze strony, informujący o nadchodzącym webinarze 
  • Dodaj krótką informację na temat webinaru na stronach z największym ruchem (np. powiązanych artykułach na blogu). 
  • Ustaw komunikację w aplikacji, jeśli oferujesz klientom oprogramowanie 

Wskazówka:  

Dodaj różne parametry UTM do linków, które będziesz umieszczać na stronie (np. z różnym źródłem i kanałem kampanii). 

Dzięki temu będziesz wiedzieć, które strony generują najwięcej kliknięć i rejestracji. 

Materiały dodatkowe: 

Artykuł: Jak skutecznie wykorzystać Google Analytics

Przykład: 

Dla inspiracji, oto dwa przykłady tego, jak promowaliśmy jeden z naszych webinarów na anglojęzycznym blogu GetResponse.  

Na potrzeby tej kampanii, informację o nadchodzącym webinarze umieściliśmy w najpopularniejszych artykułach. Dodaliśmy również pop-up, który pojawiał się, kiedy ktoś przescrollował 50% strony. 

Krok 4: Wyślij email do swojej bazy 

Kiedy: 2 tygodnie przed webinarem 

Nie masz własnej bazy? Przejdź od razu do kroku 5. 

Ale jeśli masz już bazę kontaktów, oto, co możesz zrobić: 

  1. Jeśli temat webinaru może być interesujący dla wszystkich subskrybentów, wyślij email do całej bazy. 
  2. Jeśli jednak temat prezentacji będzie interesował tylko niewielką grupę (np. tylko tych, którzy uczestniczyli w jednym z poprzednich webinarów), wyślij zaproszenie tylko do tego segmentu. 

Podobnie jak w przypadku strony rejestracji na webinar (krok 2), email musi zawierać podstawowe informacje na temat webinaru. Dpdatkowo, jeśli chcesz zwiększyć klikalność, rozważ dodanie GIFa podlinkowanego do filmu z osobistym zaproszeniem od Ciebie. 

Możesz też poprosić klientów, aby polecili webinar i udostępnili informacje innym. Możliwe, że znają ludzi, którzy też mogliby skorzystać z Twoich treści.  

Dając im dodatkową zachętę (np. kod zniżkowy na jeden z produktów za każdą poleconą osobę), zwiększysz szanse na to, że Twoi odbiorcy wezmą Twoją ofertę pod uwagę. 

Wskazówka: 

Przy wysyłce emaili z zaproszeniem, pamiętaj, żeby posegmentować odbiorców i dodać parametry UTM do linków, by łatwiej je zidentyfikować. Nawet jeśli wyślesz tę samą wiadomość do wszystkich. 

Dzięki temu dowiesz się, który segment jest najbardziej zaangażowany w Twoją komunikację, ile czasu ludzie spędzają na stronie lub ile podstron odwiedzają. 

Jeśli Twoja baza jest wystarczająco duża, możesz również stworzyć grupę podobnych odbiorców na Facebooku w oparciu o najbardziej zaangażowanych użytkowników. 

Czy wiesz, że…? 

Kiedy zintegrujesz konto GetResponse z Google Analytics, informacje takie jak nazwa wiadomości lub jej temat zostaną automatycznie dodane do linków jako parametry UTM. Jak to działa

Przykład:  

Oto przykład zaproszenia na webinar, który od razu zwraca uwagę odbiorcy, wysłanego przez Smart Bug. 

Krok 5: Organicznie promuj webinar w social media 

Kiedy: 2 tygodnie przed webinarem aż do dnia zero 

Czas pozyskać trochę zapisów z social media.  

Zasięg organicznych postów w social media zmniejsza się od lat, ale social media to wciąż dobry pomysł, zwłaszcza, jeśli nie masz dużej bazy mailingowej lub nie chcesz inwestować w reklamy płatne. 

Może być jeszcze bardziej skuteczny, jeśli masz sporą sieć znajomych i fanów, którzy angażują się i udostępniają Twoje posty. 

Oto, co możesz zrobić w ciągu następnych dwóch tygodni: 

  • Przygotuj nowe zdjęcia w tle z informacją na temat nadchodzących webinarów 
  • Przygotuj serię postów na profile prywatne i firmowe na temat niektórych aspektów prezentacji 
  • Przygotuj serię postów, w których zadasz odbiorcom pytanie związane z tematem prezentacji 
  • Co jakiś czas taguj osoby ze swojej społeczności (najlepiej influencerów) i poproś ich o opinię 
  • Regularnie publikuj informacje na temat webinaru na stories na Facebooku i Instagramie 
  • Zorganizuj live na Facebooku z najważniejszymi punktami webinaru i zaproszeniem 
  • Nagraj podobne wideo i opublikuj na LinkedInie i Twitterze 
  • Przygotuj dyskusję na Twitterze na temat jednego z najważniejszych zagadnień webinaru 
  • Przygotuj krótką wideo zajawkę webinaru 
  • Zorganizuj wydarzenie na profilu firmowym na Facebooku 

Wskazówka: 

W social media, angażujące formaty treści takie jak wideo zwykle zyskują większy zasięg i więcej kliknięć. Pamiętaj o napisach.  

Ludzie często przeglądają feed bez słuchawek w uszach. Jeśli chcesz, aby ludzie obejrzeli wideo z dźwiękiem, musisz ich najpierw zainteresować.  

 
Pamiętaj, że pierwsze kilka sekund filmu jest kluczowe! 

Czy wiesz, że…? 

GetResponse Social Ads Creator pomoże Ci stworzyć profesjonalne, angażujące grafiki do postów na social media. 

Przykład: 

Oto kilka przykładów wydarzeń na Facebooku i postów na Twitterze promujących webinary.  

Krok 6: Angażuj się na grupach, forach i stronach Q&A 

Kiedy: 2 tygodnie przed webinarem aż do dnia zero 

Chociaż firmy nie odnotowują już takiego zaangażowania w social media jak kiedyś, wciąż można sporo zrobić, jeśli udzielasz się w grupach. 

Zwłaszcza na Facebooku są tysiące grup na różne tematy. Niektóre z nich są zarządzane przez firmy, a inne zostały stworzone przez przedsiębiorców lub niezależnych entuzjastów. 

Z reguły jest w nich mnóstwo zaangażowania, zwłaszcza jeśli są skutecznie zarządzane i moderowane. Trudność polega na tym, że w wielu przypadkach musisz być aktywnym członkiem grupy, jeśli chcesz opublikować coś, co nawet tylko ociera się o promocję. 

W przypadku serwisów Q&A takich jak Quora, sytuacja jest dość podobna. Tam też musisz być zaangażowanym użytkownikiem, a nie kimś, kto tylko promuje swój biznes. 

Biorąc to pod uwagę, oto co możesz zrobić, by wykorzystać tego typu strony przy promocji webinaru: 

  • Jeśli sam zarządzasz grupą, poinformuj członków o nadchodzącym webinarze i jego zawartości 
  • Jeśli zarządzasz aktywną grupą, która codziennie przyciąga nowych członków, możesz dodać informacje na temat webinaru jako dodatkowe pytanie do tych, którzy chcą dołączyć do grupy 
  • Jeśli jesteś aktywnym członkiem grupy, zapytaj moderatora, czy możesz napisać post na temat swojego wydarzenia 
  • Jesli jesteś aktywnym użytkownikiem grupy, która pasuje do tematyki webinaru, pomyśl o wspólnej promocji wydarzenia razem z moderatorami grupy, wypracowując jakąś wspólną korzyść 
  • Na stronach typu Q&A takich jak Quora, odpowiedz na najnowsze pytania związane z tematyką webinaru, wspominając o wydarzeniu lub umieszczając link w bio. Najlepsze odpowiedzi są umieszczane w emailu od Quory, który ma wielu odbiorców 

Wskazówka: 

W tej chwili grupy na Facebooku zdają się jedyną opcją z sensownym zasięgiem organicznym. Pomyśl i stworzeniu własnej grupy, jeśli uważasz, że temat może zainteresować innych.  

Możesz też wybrać kilka ulubionych grup, w które się zaangażujesz. Ale pamiętaj, musisz z siebie dawać – nie tylko brać. Zaproponuj pomoc, dziel się wiedzą i udostępniaj ciekawe artykuły, które ułatwią dyskusje. Jeśli Ci się uda, moderator z pewnością da Ci możliwość promocji webinaru w grupie. 

Przykład: 

W ramach inspiracji, oto jeden z przykładów takiej wiadomości. Ten post opublikował Peep Laja, założyciel CXL, w grupie CXL na Facebooku. 

Krok 7: Przeprowadź kampanię płatną 

Kiedy: 2 tygodnie przed webinarem aż do dnia zero 

Jeśli chcesz dotrzeć do osób spoza istniejącej bazy odbiorców i masz budżet na promocję płatną, przyjrzyj się uważnie temu krokowi. 

Płatne kampanie reklamowe, bez względu na to, czy prowadzisz je na Facebooku, Google czy LinkedIn, mogą pomóc Ci generować mierzalne wyniki w stosunkowo krótkim czasie. 

Oczywiście, wiąże się to z pewnym ryzykiem. Jeśli będziesz targetować niewłaściwych odbiorców lub reklamy nie będą optymalizowane pod kątem konwersji, może się okazać, że wydasz budżet na przyciągnięcie ruchu, który nie skonwertuje. 

To ryzyko łatwo jednak zmniejszyć, jeśli ustawisz maksymalny budżet dzienny, jaki chcesz wydać. 

Co możesz więc zrobić, aby reklamy płatne przyniosły więcej zapisów na webinar?  

Oto kilka pomysłów: 

  • Jeśli masz już bazę odbiorców (np. klientów, którzy zapisali się na poprzedni webinar, osoby, które śledzą profil Twojej firmy), zacznij od stworzenia grupy podobnych odbiorców na Facebooku i w Google i dotrzyj do osób o podobnym profilu. 
  • Stwórz niestandardową grupę odbiorców na Facebooku w oparciu o wybrane kryteria (np. zainteresowania, branżę, stanowisko, lokalizację) 
  • Stwórz niestandardową grupę odbiorców w Google w oparciu o listę adresów URL stron, którymi mogą być zainteresowani – nawet jeśli są to strony konkurencji 
  • Stwórz kampanię retargetingową na Facebooku lub w Google, targetując osoby, które odwiedziły Twoją stronę w ciągu ostatnich 10 dni, ale nie skonwertowały 
  • Stwórz kampanię retargetinową na Facebooku lub w Google, targetując osoby, które odwiedziły stronę rejestracji na webinar w ciągu ostatnich pięciu dni, ale nie skonwertowały 

Wskazówka: 

Jeśli zamierzasz przeprowadzić kampanię reklamową na Facebooku, najprawdopodobniej umieścisz reklamy w newsfeedzie. Możesz jednak wypróbować inne, mniej zatłoczone miejsca. Na przykład, Facebook Groups Feed (stosunkowo nowa opcja) lub skrzynka na Messengerze.  

Czy wiesz, że…? 

Możesz prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie za pośrednictwem GetResponse. Są w pełni zintegrowane z webinarami, landing pages, lejkami i kampaniami email marketingowymi.  

Przykład:  

Oto dwa przykłady reklam na Facebooku promujących webinary. 

Krok 8: Promuj webinar z pomocą partnerów 

Kiedy: 1 tydzień przed webinarem 

Partnerstwa z innymi markami to świetny sposób na zwiększenie zasięgu i promocję webinaru wśród osób, które przypominają Twoich klientów. 

Do takiej współpracy możesz podejść w dwojaki sposób. 

Poszukaj partnerów, którzy będą otwarci na promocję webinarów „za darmo”. Zamiast tego, mogą oczekiwać innego rodzaju wynagrodzenia, np. promocji własnych usług wśród Twoich odbiorców lub udostępnienia im listy zarejestrowanych na webinar kontaktów. 

Są też firmy, które po prostu sprzedają przestrzeń reklamową na stronie internetowej lub oferują sponsorowane mailingi i posty w social media. Takie rozwiązanie może być skuteczne, ale również bardzo drogie, jeśli chcesz współpracować z dużymi wydawcami. 

Weź pod uwagę kilka pomysłów: 

  • Znajdź niszowe strony nastawionych na podobnych odbiorców. Wypracuj rozwiązanie, w którym będziecie nawzajem promować swoje oferty w newsletterach 
  • Nawiąż współpracę z serwisami, które oferują usługi uzupełniające Twoje i nie są dla Ciebie konkurencją. Wspólnie promujcie i przeprowadzajcie webinary, a potem dzielcie się listą zarejestrowanych kontaktów  
  • Możesz też zaprosić ich na webinar w roli gościa i poprosić o promocję webinaru we własnej komunikacji. W ten sposób możesz zwiększyć zasięg, pokazać odbiorcom inną perspektywę i zwiększyć świadomość marki partnerskiej 
  • Poszukaj stron w Twojej branży, które oferują reklamy w rozsądnych cenach – sponsorowane mailingi, baner w cotygodniowym newsletterze, artykuł sponsorowany, posty w social media 

Wskazówka: 

Przy wyborze marek do współpracy kieruj się nie tylko zasięgiem, ale i zaangażowaniem. Czasem lepiej jest współpracować z bardziej niszowymi firmami, które mają silniejsze relacje z odbiorcami i nie prowadzą tego typu kampanii zbyt często. Może będziesz mieć mniej zarejestrowanych, ale za to bardziej skłonnych do konwersji. 

Wskazówka 2: 

Jeśli promujesz webinar wraz z marką partnerską, pamiętaj o tym, żeby używali parametrów UTM w linkach prowadzących do Twojej strony. Dzięki temu ocenisz, ile ruchu i leadów pomogli Ci wygenerować. Innymi słowy, będziesz wiedzieć, czy kampania się udała. 

Przykład:  

Oto dwa przykłady emaili promujących webinary. Pierwszy to typowy email sponsorowany. Drugi to przykład partnerstwa dwóch marek. 

Krok 9: Wyślij przypomnienia 

Kiedy: W ciągu tygodnia przed webinarem 

To ostatni krok w naszym planie promocyjnym. Czy ważny? Oczywiście! 

Jeśli masz bazę odbiorców, a zwłaszcza obecnych klientów lub osoby, które zarejestrowały się na inne Twoje webinary – być może to krok najważniejszy. 

Podkreślaliśmy już, że powinieneś wysłać email do bazy kontaktów. Ale jeśli liczysz na dużą liczbę rejestracji, nie poprzestawaj na jednej wiadomości. 

Nie sugerujemy tu, żebyś irytował odbiorców, doprowadzając ich do oznaczania Twoich emaili jako spam czy wypisywania się z bazy.  

Jednak kolejne nasze kampanie udowodniły nam, że należy wysyłać emaile z przypomnieniem. 

Oto, co proponujemy: 

  • Po wysłaniu pierwszego zaproszenia, wyselekcjonuj te osoby, które nie zapisały się na Twój webinar. Po tygodniu, wyślij email z przypomnieniem. Po kilku dniach, wyślij email z “ostatnią szansą na rejestrację!” do tych, którzy jeszcze nie odpowiedzieli 
  • Przy każdym kroku, pamiętaj, żeby nie wysyłać emaili z zaproszeniem do tych, którzy już się zarejestrowali. Wyślij im przypomnienie o nadchodzącym webinarze dzień przed jego datą. 
  • Przed rozpoczęciem webinaru, wyślij ostatnie przypomnienie informujące zarejestrowanych, że spotkanie zacznie się za 15 minut 
      

Wskazówka:  

Jeśli chcesz zwiększyć liczbę uczestników webinaru, spróbuj tego:  
 
1) Dodaj zajawkę wideo z zaproszeniem od prelegenta. Niech odbiorcy wiedzą, co zyskają, jeśli dołączą na żywo 

2) Jeśli nie planujesz udostępniać nagrania, daj uczestnikom znać, że go nie będzie 

3) Daj uczestnikom znać, że w czasie webinaru zaprezentujesz specjalną ofertę tylko dla tych, którzy wezmą udział na żywo 

Czy wiesz, że…?  

Jeśli korzystasz z GetResponse, możesz ustawić automatyczne emaile z przypomnieniem przed rozpoczęciem webinaru. Dzięki temu, na kilka minut przed rozpoczęciem wydarzenia nie będziesz musiał się już martwić wysyłaniem komunikacji. 

Przykład: 

Przykład przypomnienia wysyłanego godzinę przed rozpoczęciem webinaru. 

Krok dodatkowy: Jak pozyskać klientów wśród zarejestrowanych 

I to by było na tyle!  

Jeśli przejdziesz przez te 9 kroków i zastosujesz zdobytą wiedzę, jestem pewien, że Twój webinar odniesie sukces. 

Pamiętaj, że większość webinarów nie sprawia, że zarejestrowani automatycznie zamieniają się w płacących klientów. Musisz się trochę bardziej postarać.  

Na szczęście, zebraliśmy te 10 wskazówek, które pomogą Ci zamienić więcej uczestników w płacących klientów: 

  1. Dodaj oferty specjalne podczas webinaru. Widoczny przycisk z zawołaniem do działania na górze prezentacji pomoże Ci wygenerować więcej sprzedaży, jeśli Twój webinar będzie angażujący. 
  2. Dodaj przycisk prowadzący do oferty specjalnej na stronie z podziękowaniem wyświetlanej tym, którzy zarejestrowali się na webinar. 
  3. Dodaj przycisk prowadzący do oferty ograniczonej czasowo na stronie z podziękowaniem wyświetlanej tym, którzy wzięli udział w webinarze. 
  4. Niedługo po zakończeniu webinaru, prześlij nagranie wideo i ofertę specjalną tym, którzy się zarejestrowali i pojawili się na wydarzeniu. 
  5. Podobną ofertę wyślij tym, którzy nie wzięli udziału w webinarze. Ponieważ nie wykazali takiego zaangażowania, możesz zaproponować im mniejszą zniżkę. 
  6. Wyślij kolejnego emaila kilka dni po wiadomości z nagraniem webinaru, pytając odbiorców o opinię na temat wydarzenia. Umieść w nim ofertę i jasno daj znać, że oferta niedługi wygaśnie. 
  7. Przeprowadź kampanię retargetingową do osób, które wzięły udział w webinarze, ale nie skonwertowały. Pamiętaj o wyłączeniu z niej osób, które już są Twoimi klientami. 
  8. Przeprowadź kampanię retargetingową do osób, które odwiedziły stronę z ofertą specjalną, ale nie skonwertowały. Upewnij się, że nie są już Twoimi klientami. 
  9. Odezwij się do tych, którzy wzięli aktywny udział w webinarze i zaoferuj im darmową, 30-minutową konsultację. Podczas spotkania, możesz zaproponować jego przedłużenie, jeśli zapłacą dodatkowo lub zakupią jeden z Twoich produktów.  
  10. Tych, którzy skonwertowali podczas kampanii, włącz do kolejnych kampanii webinarowych. 

Wskazówka: 

Wyłącz wszystkie reklamy i usuń pop-upy i banery jak tylko webinar się zakończy. Dzięki temu nie będziesz nadal pozyskiwać leadów na stronę z tekstem “webinar się już zakończył”.  
 
Jeśli chcesz nadal pozyskiwać leady z tej kampanii, możesz zamienić webinar w nagranie dostępne w dowolnej chwili. Jeśli tak zrobisz, dostosuj stronę rejestracji tak, aby prowadziła do nagranego webinaru. Nadal będzie na niej formularz zapisu, ale od razu po jego wypełnieniu, użytkownik zobaczy wideo, które będzie mógł obejrzeć. 

Prowadź, promuj i sprzedawaj webinary z GetResponse 

Załóż darmowe konto » 

Uzyskaj DARMOWY, nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów,
które możesz w każdej chwili przeczytać online lub pobrać w formie pliku PDF

  • Strony: 28
  • Rozdziały: 13
  • Minut lektury: 22
Dołącz do Programu Certyfikacyjnego
Bądź na bieżąco z najnowszymi materiałami i webinarami. Zapisz się na nasz newsletter!