Jak skonfigurować szczegóły warunku Zrealizowany zakup?

Podczas konfiguracji śledzenia zakupu należy określić dwie rzeczy:

  • Metodę integracji: JavaScript lub API

Jeśli jako metodę integracji wybierzesz API, wyślij zapytanie do endpoint by klient został przetworzony przez warunek.

  • Adres URL strony z podziękowaniem wyświetlanej po zakupie. Uwaga: adres URL, który wpiszesz, musi dokładnie pokrywać się z adresem śledzonej strony. Jeśli chcesz śledzić kilka wersji adresu URL, wykorzystaj do tego wieloznacznik.

Zakładamy, że nikt nie zostanie przekierowany na stronę z podziękowaniem bez dokonania zakupu. Gdy odnotujemy wizytę na stronie z podziękowaniem za zakup, oznaczymy ją jako udany zakup.

Jak śledzić kilka wersji adresu URL strony z podziękowaniem?

Możesz śledzić kilka stron z podziękowaniem w zakresie jednej domeny. Możesz umieścić gwiazdkę (*) w adresie URL, gdy wypełniasz Szczegóły warunku Zrealizowany zakup. Gwiazdka może zostać umieszczona:

  • Przed nazwą domeny. Na przykład gdy posiadasz strony z podziękowaniem umieszczone na dwóch subdomenach: katalog.przyklad.com/podziekowanie/ i sklep.przyklad.com/podziękowanie/. Gdy wpiszesz ten adres URL: *.przyklad.com/podziekowanie/, będziemy mogli śledzić strony z obu adresów.
  • Po nazwie domeny. Na przykład gdy posiadasz strony z podziękowaniem w różnych katalogach, możesz wpisać ten adres URL: przyklad.com/podziekowanie/*.
  • Przed i po nazwie domeny. Jeśli posiadasz strony z podziękowanie na różnych subdomenach i katalogach, możesz wpisać *.przyklad.com/podziekowanie/*.

Czy mogę określić kwotę zakupu w szczegółach warunku?

Możesz określić kwotę zakupu w szczegółach warunku jeśli używasz integracji API. Gdy wybierzesz API jako metodę integracji, w rozwijalnym menu pojawi się opcja określenia kwoty zakupu. Możesz śledzić kwotę zakupu dla dowolnego lub określonego sklepu.

Aby określić szczegóły warunku:

  1. Rozwiń listę i wybierz konkretna kwota. Następnie pojawi się kolejne menu rozwijalne do dalszej konfiguracji.
  2. Rozwiń listę i dokonaj wyboru z dostępnych opcji. Możesz ustawić, aby kwota była mniejsza niż, większa niż lub równa określonej kwocie. Możesz też wybrać opcję mniejsza lub równa, bądź większa lub równa danej kwocie.
  3. Wprowadź kwotę, którą chcesz śledzić. Uwaga: automatycznie zamienimy przecinki dziesiętne na kropki. Jeśli wpiszesz 49,95, będzie widoczne jako 49.95. Nie będzie miało to wpływu na realizację zakupów na Twojej stronie. Pamiętaj również, że pole to akceptuje tylko dwie cyfry po przecinku.
  4. Wybierz walutę. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
    • możesz wybrać skrót z rozwijalnej listy,
    • jeśli chcesz użyć waluty, której nie ma liście, wpisz skrót w okienku wyszukiwania i wybierz odpowiednią opcję.

Uwaga: pamiętaj, że warunek Zrealizowany zakup rozpozna tylko zamówienia zrealizowane przy użyciu waluty określonej w Szczegółach tego elementu.

Jeśli na swojej stronie akceptujesz zakupy w kilku walutach, śledzone będą jedynie zakupy odpowiadające szczegółom warunku. Jeśli chcesz śledzić zakupy w większej ilości walut, pamiętaj, aby ustawić osobne warunki dla każdej z nich i połącz je z kolejnym elementem w cyklu. Dzięki temu każdy zakup na Twojej stronie będzie śledzony w cyklu automation.

Czy mogę określić produkt w szczegółach warunku Zrealizowany zakup?

Jeśli używasz integracji przez API, możesz uruchomić cykl automatyzacji dla kontaktów, które kupiły konkretny produkt. W szczegółach warunku możesz wybrać sklep, kategorię i typ produktu, którego zakup chcesz śledzić.

Konfigurowanie Zakupu

  1. Wybierz API jako sposób integracji.
  2. Z rozwijalnego menu wybierz sklep, z którego zakupy chcesz śledzić.
  3. Wybierz kategorię produktu. Uwaga: Jeśli produkty w Twoim sklepie nie są pogrupowane w kategorie, to pole będzie automatycznie wyszarzane.
    Brak kategorii.
  4. Wybierz produkt i wariant produktu.
    Wariant produktu.
  5. Wybierz, czy chcesz śledzić dowolną czy konkretną kwotę zakupu.
    Konkretna kwota zakupu.