Komunikacja po zakupie

Szablon komunikacji po zakupie jest szablonem ogólnym, który pozwoli Ci:

  • podziękować klientom za zakupy,
  • otagować klientów w oparciu o ich zakup, co potem można wykorzystać do stworzenia nowej strategii dla komunikacji z nimi.

Podsumowanie szablonu

Kategoria: Po zakupie
Liczba elementów w szablonie: 3
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania: 3

Elements used in Post-purchase follow-up shown

Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów o opublikowania szablonu w formie cyklu automation:

  • wiadomość automation lub inne wiadomości, których można użyć jako wiadomości automation (może to być wersja robocza wiadomości z podziękowaniem),
  • tagi(opcjonalnie).

Dzięki temu odróżnisz te osoby od pozostałych kontaktów. Możesz stworzyć tagi w trakcie budowania cyklu, ale warto posiadać podstawowy plan tagowania.

Konfiguracja szablonu

Jeśli jakiś element jest wyszarzony, oznacza to, że musisz ustawić jego szczegóły. Jednorazowe kliknięcie w element otworzy jego szczegóły.

1. Skonfiguruj element zrealizowanego zakupu, aby wyśledzić, czy Twoje kontakty dokonały zakupu. Kliknij ten element. Dzięki temu otworzysz okienko kopiowania kodu JavaScript. Następny krok zależy od używanego przez Ciebie sposobu integracji:

  • jeśli korzystasz z kodu JavaScript, kliknij przycisk Skopiuj kod, aby skopiować podany kod do schowka, a następnie zamknij okienko (w tym momencie warto go zapisać w jakimś tymczasowym dokumencie tekstowym na wypadek kopiowania czegokolwiek innego do schowka). Wprowadź w zakładce Szczegóły adres URL strony z podziękowaniem za zakup. Uwaga: gdy już skończysz konfigurować ten szablon, musisz wkleić skopiowany kod do systemu zarządzania Twoją stroną lub umieścić go bezpośrednio w kodzie źródłowym strony.

Szczegółowe instrukcje instalacji kodu śledzącego znajdziesz w artykule W jaki sposób dodać na moją stronę internetową kod śledzący JavaScript?

  • jeśli korzystasz z API, zamknij okienko i wybierz API jako sposób integracji. Następnie użyj rozwijalnych menu, aby określić zakup, który chcesz śledzić.

2. Przejdź do akcji Zmień tag i wybierz tag, który chcesz przypisać klientom tuż po tym, jak zrealizują pierwszy zakup. Możesz przypisać tym osobom taga o nazwie „kupili pierwszy raz”. Nazwa tego taga może też opierać się na kategorii zakupionego produktu, np. „podstawy” (to będzie dość pomocny, jeśli zechcesz namierzyć już istniejących klientów i dodać ich do innego cyklu na podstawie tego taga).
3. Użyj rozwijalnych menu w elemencie Wyślij wiadomość, aby wybrać wiadomość, której chcesz użyć.
4. Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Zapisz i publikuj, gdy skończysz już ustawiać cały szablon lub wybierz opcję Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz później dokończyć konfigurację tego szablonu (taki cykl będzie miał status „robocze” na stronie Zarządzaj cyklami).

Powiązane linki