Gdzie mogę zobaczyć statystyki moich wiadomości? Video

Napisy po polsku

Monitorowanie rezultatów newsletterów to jedna z najważniejszych części email marketingu. Sprawdzanie wskaźników otwarć i kliknięć pomoże Ci zrozumieć, jakie wyniki osiągają i jak zaangażowane są Twoje kontakty.

Najważniejsze statystyki to wskaźnik otwarć i wskaźnik kliknięć.

  • Wskaźnik otwarć – śledzenie wskaźnika otwarć to metoda mierzenia tego, ile kontaktów otworzyło (lub wyświetliło) Twoją wiadomość. W swoim koncie zobaczysz wskaźnik otwarć wyrażony w procentach. Obliczamy go, dzieląc liczbę otwartych wiadomości przez liczbę wiadomości wysłanych. Wiadomości zwrócone nie są brane pod uwagę. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.
  • Wskaźnik kliknięć – śledzenie wskaźnika kliknięć mierzy, ile osób kliknęło w jakikolwiek link w Twojej wiadomości. Te dane wyrażane są w procentach. Obliczamy je, dzieląc liczbę kliknięć przez liczbę wysłanych wiadomości. Więcej na ten temat dowiesz się tutaj.

Gdzie mogę sprawdzić statystyki?

Do strony ze statyskami można przejść na dwa sposoby:

Z zakładki Email marketing:

  1. Przejdź do zakładki Email marketing.
  2. W tym widoku, po prawej stronie nazwy wiadomości, zobaczysz unikalne wskaźniki otwarć i kliknięć
    Wskaźnik unikalnych otwarć i kliknięć.
  3. Aby zobaczyć dokładniejsze informacje, najedź kursorem na menu Akcji (3 pionowe kropki) i kliknij Raporty.

Z pulpitu:

  1. W górnym menu kliknij Raporty. Statystyki otworzą się w nowej karcie przeglądarki.
  2. Wybierz przypisaną listę z rozwijalnego menu po lewej stronie. Na stronę załadują się dane.
  3. Wybierz newsletter, dla którego chcesz wyświetlić statystyki. Poczekaj kilka sekund, aby informacje zostały wyświetlone.

Pod nazwą newslettera zobaczysz podsumowanie statystyk. Przejdź w dół strony, aby uzyskać szczegóły otwarć, kliknięć itp.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.