Jak wykluczyć zduplikowane kontakty w cyklu automation?
Marketing automation domyślnie traktuje jedną osobę występującą na kilku listach jako osobne kontakty. Z tego powodu jedna osoba może „wejść” do tego samego cyklu kilka razy, jeśli znajduje się na kilku listach.
Filtr Unikalne kontakty pozwala przefiltrować duplikaty kontaktów w oparciu o to, czy kontakty te przeszły już przez dany cykl automation. Skorzystaj z tego filtru, jeśli nie chcesz, aby ta sama osoba przeszła przez dany cykl więcej niż raz.
W tym filtrze masz do dyspozycji dwa łączniki – jeden dla pozytywnej ścieżki (zielonej), a drugi dla negatywnej (czerwonej). Kontakt, który po raz pierwszy wejdzie do tego elementu, przejdzie przez ścieżkę pozytywną. Jeżeli taki sam adres znajduje się na innej liście i wejdzie do cyklu kolejny raz, to przejdzie już negatywną ścieżką.
![Element and its properties shown](https://us-wd.gr-cdn.com/help/2018/09/Automation-unique-contacts-filter.png)
Ten element przeprowadza selekcję automatycznie, dlatego też nie posiada żadnych opcji do skonfigurowania. Wystarczy, że dodasz ten element do cyklu automation, gdy tylko zechcesz filtrować kontakty w ten sposób.