Jak stworzyć lejek z lead magnetem?

W GetResponse możesz tworzyć lejki z lead magnetem w celu zebrania większej ilości subskrybentów. W zamian za zapis na listę wyślesz im plik. Może to pomóc w zwiększeniu liczby wpływów na listę, jak również w poprawie jej jakości dzięki temu, że na liście znajdować się będą tylko osoby zainteresowane Twoimi treściami.

Lejek z lead magnetem to lejek, dzięki któremu wyślesz plik do kontaktów zaraz po zapisie na listę. Link do strony, gdzie można pobrać plik wysłany, znajduje się w wiadomości, którą nowe kontakty otrzymają po zapisie.

Jak stworzyć lejek z lead magnetem?

  1. Aby stworzyć lejek, przejdź do Menu > Lejek konwersji.
  2. Kliknij Stwórz lejek.
  3. Wpisz nazwę lejka.
  4. Kliknij Rozpocznij pod Budowa listy.
  5. Wybierz opcję Lejek z lead magnetem.
Lejek z lead magnetem
  1. Możesz użyć istniejące lead magnety lub stworzyć własne.
Wybór lead magnetu.

Dodawanie nowego lead magnetu

Wybierz tę opcję, gdy chcesz dodać nowy plik, aby wysłać do swoich kontaktów.

  1. Podaj nazwę pliku (wymagana).
  2. Wypełnij opis pliku (wymagany).
  3. Prześlij grafikę dla Twojego pliku. Możesz użyć pliku w jednym z następujących formatów: JPG, .JPEG, .PNG, .GIF.
  4. Prześlij własny plik. Może mieć wielkość do 50 MB i najlepiej do tego wykorzystać plik zip.
  5. Kliknij Dodaj i przejdź do lejka, aby zakończyć.

Użyj istniejącego lead magnetu

  1. Wybierz plik, który chcesz przesłać swoim kontaktom.
  2. Kliknij Zapisz.

Uwaga: masz również opcje dostępu, zarządzania i dodawania lead magnetów w zakładce Menu > Lejek konwersji > Lead magnety.

Edytowanie lejka

Lejek z lead magnetem.

Zdobądź więcej zapisów na listę

Stwórz stronę do zapisu, na której umieścisz swój lead magnet jako podziękowanie za zapis. Twoje kontakty automatycznie otrzymają wiadomość email z linkiem do pobrania pliku. Strona będzie zawierać formularz statyczny jak również exit popup. To dobra okazja, aby poinformować potencjalnych klientów o tym, co otrzymają po zarejestrowaniu się.

  1. Kliknij Stwórz stronę zapisu i wybierz szablon.
Szablony strony zapisu.
  1. Wybierz jeden z szablonów, wpisz nazwę swojej strony i kliknij Następny krok. Zostaniesz przekierowany na stronę kreatora, gdzie możesz dostosować stronę do swoich potrzeb.
    Uwaga: strona posiada domyślnie zainstalowany formularz typu exit pop up. Formularz ten pojawia się, gdy odwiedzający próbuje opuścić stronę i zachęca do zapisu na listę. Aby edytować formularz, kliknij ten element dwukrotnie.
Formularz typu exit pop up.

Jeśli nie chcesz, aby na Twojej stronie wyświetlał się formularz typu exit pop up, kliknij ten element i użyj ikony śmietnika, aby go usunąć.

  1. Gdy będziesz już zadowolony z wyglądu strony zapisu, kliknij Następny krok.
  2. Wypełnij ustawienia strony i kliknij Publikuj. Jeśli nie chcesz jeszcze publikować strony, kliknij Zapisz. Możesz to zrobić w dogodnej chwili w zakładce Menu > Landing pages > Zarządzaj stronami.

Od tej chwili dostępne będą statystyki strony zapisu:

Statystyki strony zapisu.

Kliknij ikonę podglądu, aby zobaczyć stworzoną stronę zapisu.

Ikona podglądu strony zapisu.

Podziękuj i podziel się plikiem

Stwórz stronę, na której kontakty będą mogły pobrać plik. Wzbudź entuzjazm kontaktów Twoimi treściami i przygotuj ich na więcej informacji od Ciebie. Ta strona będzie wyświetlana po kliknięciu linku umieszczonego w wiadomości, która zostanie wysłana po zapisie. Szablon wiadomości nie może ulec zmianie. Każda osoba otrzyma unikalny link.

  1. Kliknij Stwórz stronę do pobrania.
  2. Wybierz jeden z szablonów, wpisz nazwę swojej strony i kliknij Następny krok. Zostaniesz przekierowany na stronę kreatora, gdzie możesz dostosować stronę do swoich potrzeb.
    Strona zawiera specjalną sekcję, gdzie umieszczony będzie plik i link do pobrania:
Plik i link do pobrania.
  1. Gdy będziesz już zadowolony z wyglądu strony, kliknij Następny krok.
  2. Wypełnij ustawienia strony i kliknij Publikuj. Jeśli nie chcesz jeszcze publikować strony, kliknij Zapisz. Możesz to zrobić w dogodnej chwili w zakładce Menu > Landing pages > Zarządzaj stronami.

Od tej chwili dostępne będą statystyki strony:

Statystyki strony do pobierania.

Łącz się ze swoimi kontaktami

Wyślij im powitalną wiadomość, aby opowiedzieć więcej o swojej marce. Twórz serie wiadomości wysyłanych automatycznie, aby zaangażować odbiorców.

  1. Kliknij Stwórz wiadomość. Zostaniesz przekierowany bezpośrednio na stronę Ustawień autorespondera, gdzie będziesz mieć możliwość nadać nazwę wiadomości, wpisać jej temat, wybrać adres “Od”, jak również wybrać ustawienia wysyłki.
Ustawienia autorespondera.
  1. Kliknij Następny krok, gdy wypełnisz ustawienia autorespondera.
  2. Wybierz jeden z szablonów.
  3. Gdy będziesz zadowolony z wyglądu wiadomości, kliknij Następny krok.

Zastanawiasz się, dlaczego nie było dnia 0 w procesie tworzenia Autorespondera? Jest tak, gdyż zakładamy, że wiadomość powitalna będzie wysłana natychmiast po zapisie. Każdy następny Autoresponder będzie posiadał opcję wyboru dnia cyklu. Zwróć uwagę na to, że zawsze możesz zmienić dzień cyklu swoich Autoresponderów. Odwiedź tę stronę, aby dowiedzieć się, jak to zrobić.

Od tej chwili dostępne będą statystyki Autoresponderów:

Statystyki autoresponderów.

Kliknij ikonę podglądu, aby zobaczyć stworzonego autorespondera:

Ikona podglądu autorespondera.

Aby stworzyć kolejne Autorespondery, skieruj kursor na menu Akcji i kliknij Dodaj kolejną wiadomość. W jednym lejku możesz utworzyć do 64 Autoresponderów:

Dodaj kolejną wiadomość.

(opcjonalnie) Utwórz reklamę na Facebooka

Po utworzeniu pierwszej strony lejka możesz stworzyć dla niej reklamę na Facebooka.

  1. Kliknij ikonę +, aby dodać reklamę na Facebooka.
Facebook ad add.
  1. Kliknij Stwórz reklamę.
  2. Postępuj zgodnie z procedurą tworzenia reklamy, opisaną tutaj.

Wszystkie połączone reklamy pojawią się na górze lejka. Jeśli reklamy są aktywne zobaczysz łączną liczbę kliknięć i zasięgu.

Uwaga: reklama będzie połączona z pierwszą stroną lejka, tego ustawienia nie można edytować. Reklama może zostać utworzona tylko dla pierwszej strony lejka.

Możesz zarządzać reklamami przy użyciu menu Akcji (3 kropki):

Zarządzenie reklamami na facebooku.

Statystyki lejka

Uzyskasz również dostęp do wszystkich wyników lejka:

  • Całkowita liczba odwiedzin strony: liczba odwiedzin na stronie zapisu,
  • Unikalni odwiedzający: liczba unikalnych wizyt na stronie zapisu,
  • Wskaźnik skuteczności: liczba nowych kontaktów podzielona przez liczbę osób odwiedzających stronę zapisu, ukazana jako wynik procentowy,
  • Przyrost listy: liczba nowych kontaktów na liście.