Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

Integracja z Reklamami na Facebooku pomoże Ci poszerzyć działania marketingowe. Dzięki temu możesz nawiązać kontakt z odbiorcami w mediach społecznościowych bezpośrednio z konta GetResponse. Możesz tworzyć reklamy na strony Facebooka i ustalać dla nich budżet. Reklamy na Facebooku mogą być tworzone dla różnych odbiorców, dzięki czemu będziesz miał pewność, że dotrą do właściwych osób.

  • Aby umieścić reklamę, musisz mieć uprawnienia administratora na co najmniej jednej stronie Facebook.
  • Płatności za konto GetResponse muszą być realizowane przy użyciu karty kredytowej lub debetowej.
  • Opłaty za Reklamy na Facebooku są pobierane z góry w oparciu o ustalony przez Ciebie budżet. Jeśli postanowisz anulować reklamę, przed wykorzystaniem budżetu, możesz wykorzystać pozostałą kwotę na następną reklamę.
  • Facebook ma prawo odrzucić Twoją reklamę, jeśli nie będzie spełniać ich wymagań.
  • Wyłącz wtyczki blokujące reklamy, aby upewnić się że Twój kreator Reklam na Facebooku będzie działać poprawnie.

Jak połączyć się z Reklamami na Facebooku?

Aby połączyć się z Reklamami na Facebooku:

  1. Przejdź do zakładki Menu>Integracje.
  2. Wybierz Szczegóły gdy skierujesz kursor na integrację z Reklamami na Facebooku.
  3. Kliknij Połącz, aby rozpocząć integrację.
  4. Zostaniesz przekierowany na stronę Facebooka, gdzie będziesz mógł się zalogować do swojego konta, aby autoryzować integrację.

Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

Aby stworzyć reklamę:

  1. Przejdź do zakładki Menu>> Reklamy na Facebooku.
  2. Kliknij Stwórz reklamę.
  3. Nazwij swoją kampanię reklamową.

Umieszczanie reklam

  1. Wybierz Edytuj połączenie pod Umieszczenie reklamy. W tej zakładce możesz zdecydować, na jakiej stronie i w którym miejscu chcesz umieścić reklamę. Możesz wybrać, jedną z poniższych opcji:
  • Umieść reklamę na tablicy Aktualności.
  • Umieść reklamę w Audience Network.

    2. Kliknij Zapisz.

Odbiorcy

  1. Kliknij Stwórz odbiorców, aby rozpocząć konfigurację grupy odbiorców.
    Przy wyborze publiczności masz do dyspozycji wiele opcji:
  • Istniejące kontakty – Skieruj reklamę do aktualnej listy GetResponse, jeśli posiadasz w niej co najmniej 100 kontaktów. Wybierz listę, dla której stworzysz reklamę.
  • Podobni odbiorcy – Zaangażuj podobne grupy docelowe. Lista musi składać się przynajmniej z 500 kontaktów. Wybierz listę, do której mamy porównać odbiorców. Możesz też wybrać opcję, aby Twoje aktualne kontakty również dołączyć do grupy odbiorców. Następnie dodaj cechy charakterystyczne odbiorców, takie jak kraj (możesz wybrać jeden), lokalizacja (województwo, miasto, kod pocztowy), płeć, grupa wiekowa i zainteresowania (nieobowiązkowo).
  • Niestandardowi odbiorcy – Znajdź nową grupę odbiorców w oparciu o konkretne kryteria, takie jak lokalizacja, dane demograficzne i zainteresowania. Określ grupę, do której chcesz skierować swoją reklamę, wpisując lokalizację (dane takie jak województwo, miasto lub kod pocztowy), określ płeć i grupę wiekową, jak również zainteresowania (nieobowiązkowo).
  • Osoby, które lubią Twoją Stronę – Zaangażuj osoby, które polubiły Twoją Stronę na Facebooku i podobne do nich. Do tej grupy możesz zaliczyć aktulane polubienia Twojej strony jak również odnaleźć nowych odbiorców, podobnych do osób, które już polubiły Twoja Stronę. Wybierz co najmniej jedną z tych opcji.
    Jeśli wybierzesz Znajdź nowych odbiorców podobnych do polubień na Twojej stronie, następnym krokiem będzie wybranie cech charakterystycznych, na które mamy zwrócić uwagę, takich jak kraj (możesz wybrać jeden), lokalizacja (województwo, miasto lub kod pocztowy), płeć, grupa wiekowa i zainteresowania (nieobowiązkowo).

    2. Kliknij Zapisz, gdy już wybierzesz swoją grupę odbiorców.

Budżet

  1. Kliknij Określ budżet, aby określić budżet, jaki chcesz przeznaczyć na daną reklamę.
  2. Wpisz łączny budżet na reklamę. Weź pod uwagę, że minimalny budżet może wynosić $5.00 na dzień.
  3. Wybierz czas, przez jaki reklama będzie wyświetlana. Możesz wybrać jeden z dostępnych okresów lub sam wpisać jego wartość.
  4. Kliknij Zapisz.

Treść

  1. Kliknij Dodaj treść, aby rozpocząć tworzenie reklamy.
  2. Rozpocznij od dodania wiadomości dla swoich odbiorców (niewymagana).
  3. Dodaj grafikę, aby wypromować swoją treść.
    Uwaga: możesz używać plików o rozszerzeniu: JPG, PNG, GIF, JPEG do 10MB.
  4. Dodaj link do strony, na którą zostaną przekierowani Twoi odbiorcy przy pomocy reklamy.
  5. Dodaj tytuł opisujący Twój produkt lub usługę, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.
  6. Wybierz typ przycisku, który będzie wyświetlany obok reklamy.
  7. Dodaj opis produktu (niewymagany).
  8. Kiedy już ukończysz powyższe kroki, możesz dodać kolejną kartę, aby utworzyć reklamę w formacie karuzelowym. Celem stworzenia kolejnych kart, powtarzaj kroki od 3 do 7.
    add card.
  9. Kliknij Zapisz i zobacz podgląd swojej reklamy. Możesz sprawdzić, jak reklama będzie wyglądać na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.
  10. Gdy będziesz zadowolony z wyglądu reklamy, kliknij Wyślij reklamę.

Twoja reklama zostanie teraz przekazana do Facebooka do ewaluacji i otrzyma status W trakcie weryfikacji.
Gdy Facebook zaakceptuje reklamę, status zostanie zmieniony na Aktywna lub Zaplanowana (w przypadku reklam, które będą wyświetlane w późniejszym terminie). Jeśli reklama zostanie odrzucona, będzie oznaczona jako Błąd płatności lub Anulowana przez Facebook.

Odrzucona reklama oznacza, że nie spełnia ona wymagań wymagań Facebooka. W takim przypadku możesz edytować reklamę przy użyciu menu Akcji, wybierając Edytuj. Po edycji reklamy możesz przekazać ją do ponownej weryfikacji wybierając, Wyślij reklamę.

W przypadku Błędu płatności, możesz ponowić płatność przy wykorzystaniu menu Akcji. Jeśli reklama została Odrzucona przez Facebook, wyświetlimy powód odrzucenia.

W każdej chwili możesz zapisać swoją pracę jako wersję roboczą, klikając na przycisk Zapisz i wyjdź, widoczny w dolnej części kreatora.

Płatność za reklamę zostanie pobrana po akceptacji konta przez Facebooka.

Zarządzanie reklamami

Przejdź do zakładki Menu>> Reklamy na Facebooku, aby wyświetlić swoje reklamy. Tutaj możesz edytować i zarządzać reklamami przy użyciu menu Akcji.

Uwaga: kiedy status jest W trakcie weryfikacji, nie będziesz miał dostępu do zarządzania i edytowania reklamy, póki status reklamy się nie zmieni. W tym czasie możesz tylko uzyskać podgląd reklamy.

Gdzie mogę sprawdzić efekty reklam?

Gdy przejdziesz do zakładki Menu >> Reklamy na Facebooku, zobaczysz zasięg, reakcje i kliknięcia.

  • Zasięg to łączna liczba unikatowych odbiorców Twojej reklamy.
  • Reakcje to liczba wyświetleń reklamy, bez względu na to, czy na nią kliknięto, czy nie.
  • Kliknięcia wskazują, ile osób kliknęło na przycisk umieszczony na reklamie, aby dowiedzieć się więcej.

Jak działają płatności za Reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku dostępne są tylko w kontach, w których płatności realizowane są za pomocą karty kredytowej. Gdy stworzysz swoją reklamę i wyślesz ją do weryfikacji, czekamy aż zostanie ona zaakceptowana przez Facebooka. Dopiero wtedy próbujemy pobierać płatność w wysokości jaką określiłeś w budżecie reklamy.

Aby sprawdzić historię swoich płatności, przejdź do zakładki Profil > Moje płatności > Historia płatności. Na liście transakcji zobaczysz płatności pobrane za Reklamy na Facebooku.

Jeśli będziesz chciał zakończyć wyświetlanie reklamy wcześniej, pozostała kwota będzie wykorzystana na poczet opłat za kolejne reklamy, które stworzysz. Na przykład, jeśli budżet na Twoją reklamę wynosi $20, ale zakończysz wyświetlanie jej w połowie wcześniej określonego czasu, pozostałe $10 zostanie wykorzystane do opłacenia kolejnej reklamy.