Jak stworzyć reklamę korzystając z integracji Google Ads?

Integracja Google Ads umożliwia dotarcie z reklamą do dokładnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Dzięki Google Ads możesz nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami, kiedy wyszukają oni konkretne słowa w wyszukiwarce Google.

Integracja Google Ads ułatwia dotarcie do kontaktów na podstawie ich lokalizacji, kiedy wyszukują konkretnej usługi. Nasz prosty edytor poprowadzi Cię przez cały proces tworzenia reklamy.

Utworzone reklamy pojawią się w konkretnych lokalizacjach i wybranych przez Ciebie językach zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Zanim zaczniesz:

Początkowe tworzenie

  1. Przejdź do zakładki Płatne reklamy i kliknij Stwórz reklamę.
  2. Wybierz cel reklamy. Możesz pozyskać nowych potencjalnych klientów lub zaangażować Twoich odbiorców.

    • Za pomocą opcji Pozyskanie potencjalnych klientów możesz zachęcić osoby do zapisania się lub podania swoich danych kontaktowych. Wybranie tej opcji pozwala Ci na wybranie Reklamy wyszukiwarki z formularzem zapisu i dodanie formularza zapisu do Twojej reklamy w późniejszych krokach.

    • Zaangażowanie odbiorców pomaga zdobyć więcej wizyt na Twojej stronie internetowej. Wybranie tej opcji pozwala na wybranie Reklamy w wyszukiwarce (dla reklam bez subskrypcji) lub Docieranie do listy lub segmentu (dla reklam na Facebooku).

  1. Wprowadź nazwę Twojej reklamy.
  2. Kliknij Szczegóły w sekcji Konto Google Ads, aby zobaczyć Twoje powiązane konto. Możesz też przejść do strony integracji, skąd możesz połączyć Twoje konto Google Ads lub wybrać konto, które chcesz używać, jeśli posiadasz więcej niż jedno.

Treść

W sekcji treść możesz zaprojektować wygląd swojej reklamy.

Znajduje się w niej kilka podsekcji.

Nagłówki

Pomyśl o pięciu rzeczach, o których chcesz poinformować swoich odbiorców. Użyj słów, których ludzie mogą wyszukiwać. Zacznij od najważniejszej wiadomości, gdyż mniejsze ekrany mogą nie wyświetlać wszystkich nagłówków.

  1. Kliknij Stwórz treść reklamy.
  2. Wprowadź Nagłówki 1 do 5 (do 30 znaków).
  3. Wprowadź 3 dodatkowe Nagłówki (opcjonalnie, do 30 znaków).
    Na podstawie urządzenia i jego rozdzielczości, Google zdecyduje, ile nagłówków zostanie wyświetlonych, więc weź to pod uwagę przy ich dodawaniu.

URL

Dodaj adres strony, do której Twoja reklama będzie przesyłać potencjalnych klientów i dostosuj URL w taki sposób, aby przyciągnęła ich jak najwięcej.

  1. Dodaj URL, do którego chcesz wysyłać klientów.
  2. Zmień jak wygląda URL, zmieniając Widoczny adres URL (opcjonalnie). Każda ścieżka może zawierać do 15 znaków. Widoczny adres URL pokaże się w Twojej reklamie, ale ścieżki nie zawsze mogą być widoczne. Dodaj ścieżki URL, aby wskazać Twoim potencjalnym klientom, co znajdą na Twojej stronie. Możesz użyć fraz, które będą pokrywały się z Twoimi słowami kluczowymi, nagłówkami lub opisem. Może to wyglądać tak:

Opisy

Podaj wszelkie dodatkowe informacje o Twojej firmie i ofercie.

  1. Dodaj Opis 1 i 2 (wymagane, do 90 znaków).
  2. Dodaj jeden lub dwa dodatkowe opisy (opcjonalnie, do 90 znaków). Na podstawie urządzenia i jego rozdzielczości, Google zdecyduje, który opis zostanie wyświetlony, więc weź to pod uwagę przy ich dodawaniu.

Dodaj formularz zapisu do Twojej reklamy

Ta opcja jest dostępna tylko przy wybraniu Reklamy wyszukiwarki z formularzem zapisu.

Możesz dodać formularz zapisu do Twojej reklamy i tutaj będziesz w stanie wybrać sposób, w jaki pojawi się w reklamie.

  1. Wybierz listę, do której kontakt zostanie zapisany.
  2. Wybierz tekst przycisku CTA, który pojawi się na przycisku formularza.
  3. Wprowadź wiadomość (wymagana, do 30 znaków).

Stwórz swój formularz na leady

Ta opcja jest dostępna tylko przy wybraniu Reklamy wyszukiwarki z formularzem zapisu.

Formularz zapisu pojawi się po kliknięciu przycisku CTA.

  1. Wprowadź Nazwę firmy (do 25 znaków).
  2. Wprowadź Nagłówek, który pojawi się pod nazwą Twojej firmy (do 30 znaków).
  3. Wprowadź Opis (do 200 znaków).
  4. Możesz również dodać do formularza pole do wprowadzenia numeru telefonu (opcjonalnie).
  5. Należy podać link do Twojej Polityki prywatności.

Stwórz wiadomość na wypełnienie formularza

Ta opcja jest dostępna tylko przy wybraniu Reklamy wyszukiwarki z formularzem zapisu.

Wiadomość na wypełnienie formularza to wiadomość z podziękowaniem, która pojawi się po wypełnieniu formularza.

  1. Wprowadź Nagłówek podziękowania, który pojawi się pod nazwą firmy (do 30 znaków).
  2. Wprowadź Wiadomość z podziękowaniem (do 200 znaków).
  3. Wybierz Przycisk CTA (opcjonalnie) i wklej jego Docelowy adres URL.

Grupa docelowa

Kolejnym krokiem jest określenie grupy docelowej, której chcesz wyświetlić swoją reklamę. Możesz ją określić w dwóch obszarach.

Miejsca i języki

  1. Wybierz języki, do których powinna dotrzeć Twoja reklama, z rozwijanego menu (opcjonalnie).
  2. W sekcji lokalizacja, wpisz kraj, województwo, stan lub miasto, w których chcesz wyświetlić swoją reklamę.

Słowa kluczowe

Korzystając ze słów kluczowych, możesz skierować reklamę do osób, które poszukują Twojej oferty. Wybierz słowa lub zwroty, które pasują do Twojej reklamy pod kątem wyszukiwanych terminów. Możesz korzystać zarówno z pozytywnych, jak i negatywnych słów kluczowych.

Jak wybrać słowa kluczowe?
Możesz wybrać szczegółowe słowa kluczowe, takie jak “damskie okulary przeciwsłoneczne”, aby pokazać Twoją reklamę osobom, które poszukują tego konkretnego produktu. Możesz też użyć bardziej ogólnych fraz, takich jak “okulary”, by pokazać reklamę szerszej grupie odbiorców.

Czym są negatywne słowa kluczowe?
Są to słowa lub frazy, które zablokują wyświetlenie Twojej reklamy w pasujących wynikach wyszukiwania.
Przykładowo, dodaj słowo “drogie” jako negatywne słowo kluczowe, aby Twoja reklama nie wyświetliła się w wyszukiwaniu “drogie okulary przeciwsłoneczne”.

Aby dodać słowa kluczowe:

  1. Wybierz słowa z poprzedniej reklamy, aby przyspieszyć proces (opcjonalnie).
  2. Podaj słowa kluczowe, dla których ma się wyświetlać Twoja reklama.
  3. Podaj negatywne (wykluczające) słowa kluczowe, aby Twoja reklama nie wyświetliła się w wyszukiwaniu.

Czas trwania oraz budżet

Ostatni krok to wybór czasu trwania Twojej kampanii oraz jej budżet.

Zacznij od czasu trwania. Możesz zdecydować, jak długo Twoja reklama będzie wyświetlana. Kampania może zacząć się od razu lub możesz zaplanować ją na później, aby zsynchronizować ją z przygotowaną przez Ciebie ofertą.

  1. Wybierz dzień rozpoczęcia.
  2. Możesz zostawić wybraną opcję ta reklama ma być bezterminowa lub ją odznaczyć.
  3. Podaj datę zakończenia Twojej reklamy (opcjonalnie).

W ostatnim kroku ustal budżet dla Twojej reklamy, decydując, ile chcesz wydawać dziennie za pomocą suwaka.

Miesięczna kalkulacja pojawi się poniżej.

Możesz edytować budżet później, aby zwiększyć ilość kliknięć Twojej reklamy.



Kliknij Zapisz, kiedy ukończysz edycję.

Na koniec kliknij Stwórz reklamę, aby ją aktywować.