Czym jest rozgrzewka adresu IP?

Twoje konto GetResponse MAX jest wyposażone w przynajmniej jeden dedykowany adres IP, z którego nikt nigdy wcześniej nie korzystał. To oznacza, że adresy te nie mają żadnej historii wysyłkowej.

Rozgrzewka IP to proces, w którym adres IP zdobywa swoją reputację u dostawców usług internetowych (ISP). Ci dostawcy muszą widzieć, że wysyłasz odpowiednie wiadomości w oparciu o zgodę odbiorcy, zanim Twoje masowe wysyłki zaczną trafiać do głównych folderów w skrzynkach.

Ta sama zasada ma zastosowanie w przypadku domeny wysyłkowej, jeśli nie była ona wcześniej używana lub nie została wcześniej „sparowana” z konkretnym adresem IP.

To bardzo ważne, aby podczas rozgrzewania konta zacząć od niewielkich liczb odbiorców i najpierw wysyłać wiadomości do najaktywniejszych kontaktów, aby zacząć budować solidną reputację.

Aby to zrobić, ustal, kto ostatnio zapisał się na Twoją listę i zareagował na Twoje wiadomości i następnie podczas rozgrzewki zawsze realizuj wysyłki do tych kontaktów w pierwszej kolejności.

Stanowczo zalecamy organiczny rozwój listy, ponieważ dzięki temu zyskasz responsywne i zweryfikowane kontakty, zwłaszcza jeśli Twój model zbierania kontaktów opiera się na zapisie z potwierdzeniem.

Zdecydowanie zalecamy stosować się do planu wysyłkowego. Działanie wbrew niemu może doprowadzić do poważnych problemów z dostarczalnością, co może być długotrwale szkodliwe dla Twojej reputacji.

Poniższy plan wysyłkowy powinien zadziałać dla większości użytkowników, jednak należy pamiętać, że na proces rozgrzewki wpływa wiele różnych czynników. Twój account manager wraz z Zespołem Dostarczalności pomogą Ci w monitorowaniu uzyskiwanych wyników i stosownym reagowaniu na potencjalne problemy.

Rozgrzewka adresu IP.

Plan rozgrzewki może się też różnić w zależności od danego ISP, dlatego poszczególne części Twojej listy mogą się rozgrzewać szybciej niż pozostałe. Trzeba też pamiętać o tym, że każdy dostawca usług pocztowych ma własne zasady co do budowania zaufania do danego nadawcy. Zdecydowanie warto poczynić te kilka dodatkowych kroków, ponieważ dzięki temu będziesz osiągać dużo lepsze rezultaty swoich kampanii email marketingowych.