Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Stan email marketingu w Polsce 2013 - raport GetResponse

Najwyższy poziom email marketingu w Polsce prezentują duże przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości - wynika z raportu "Stan email marketingu 2013" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.

Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, już po raz drugi podjęli się sprawdzenia stanu email marketingu w Polsce. W tym celu przebadali 223 różnej wielkości firmy z 15 branż.

Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu - ze średnim wynikiem 69% - znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subskrypcji (84%), czy regularnej wysyłki newslettera (72%).

"Email marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do email marketingu przez organizacje., co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomości." - komentuje wyniki badania Maciek Ossowski, dyrektor działu Edukacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 19.08 - 09.09.2013 r.

Szczegółową analizę badania oraz porównanie z wynikami z ubiegłego roku można znaleźć w raporcie "Stan email marketingu w Polsce 2013".

Patronami medialnymi raportu są: Nowoczesna Firma, Marketing w Praktyce, Mensis.pl, blog Anny Miotk, Brief, WirtualneMedia.pl, Bankier.pl oraz Wirtualna Polska.

Patronatem merytorycznym raport objęli: Lewiatan, IAB Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu.

O firmie

GetResponse obsługuje ponad 350.000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,5%. Do klientów firmy należą m.in. Marriott, Intercontinental, Apart, Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę kontaktować się z:

Natalia Paczóska
Brand Manager
email: natalia.paczoska@getresponse.com
tel. kom.: +48 666 837 366