Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Wpływ social media na skuteczność email marketingu - infografika GetResponse

Ponad 29% marketerów umieszcza w newsletterach przyciski udostępniania w portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 158% - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

To już trzecie badanie GetResponse sprawdzające jaki wpływ na skuteczność działań email marketingowych mają social media. Eksperci w szczególności przyjrzeli się popularności oraz efektywności udostępniania wysyłanych newsletterów w najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Najnowsze badanie potwierdza wnioski poprzednich analiz. Potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, notują dużo lepsze wyniki.

Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków - 2,4%. Różnica wynosi aż 158% i z roku na rok rośnie - w 2011r. wynosiła 115%.

Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze. Aż 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania, w 2011r. było to tylko 18,3% marketerów.

Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania emaili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn - 68,1%, Pinterest - 46,4% oraz Google+ - 41,6%.

Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości 3 różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do 2 przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.

"W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba marketerów stosujących integrację kampanii email marketingowych z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi wzrosła aż o 61%. Jest to jasny sygnał, że umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w social media to nie była tylko chwilowa moda, wynikająca z ogromnej popularności portali społecznościowych, ale trend, który może zwiększać skuteczność kampanii email marketingowych." – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionów wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.

Szczegółowe wyniki badania zostały przedstawione w postaci infografiki, którą można pobrać klikając https://multimedia.getresponse.com/13/79013/photos/895294.jpg.

O firmie

GetResponse obsługuje ponad 350.000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,5%. Do klientów firmy należą m.in. Marriott, Intercontinental, Apart, Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę kontaktować się z:

Natalia Paczóska
Brand Manager
email: natalia.paczoska@getresponse.com
tel. kom.: +48 666 837 366