Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Prawo w email marketingu - raport GetResponse

93% marketerów wie, że trzeba pozyskać zgodę odbiorcy, aby wysłać mu informację handlową za pomocą emaila, 29% badanych uważa, że nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40% wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse

Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, sprawdzili co marketerzy i przedsiębiorcy wiedzą o aspektach prawnych email marketingu.

93% badanych wie, że trzeba uzyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu informacji handlowych, 66% jest świadomych, że obowiązek ten dotyczy również adresów typu "biuro@nazwafirmy.pl". A 60% pyta o zgodę także w przypadku adresów email znalezionych na stronie internetowej firmy.

Niemal wszyscy marketerzy przynajmniej częściowo wiedzą kto powinien zainteresować się Ustawą o ochronie danych osobowych. Zdaniem 47% powinny się z nią liczyć wszystkie firmy wysyłające oferty handlowe. A najwięcej, bo aż 52% uważa, że ustawa dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, które prowadzą bazy danych swoich klientów.

90% respondentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnopolskim rejestrze zbiorów danych osobowych. A ponad 3/4 wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

71% jest świadomych tego, że zgodnie z polskim prawem budowa bazy odbiorców powinna opierać się właśnie na subskrypcji z potwierdzeniem, a 80% umieszcza w każdej wysyłanej wiadomości link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji.

Niemal 90% marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą muszą przekazać odbiorcy podczas zbierania jego danych. 31% wskazało obowiązek o prawie odbiorcy do wglądu jego danych oraz ich poprawiania, a dla 30% respondentów jest to cel zbierania danych. Z kolei 28% informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji.

“W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów email marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych” – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie "Prawo w email marketingu"

Patronami medialnymi badania są: Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, Brief.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.

O firmie

GetResponse obsługuje ponad 350.000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,5%. Do klientów firmy należą m.in. Marriott, Intercontinental, Apart, Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę kontaktować się z:

Natalia Paczóska
Brand Manager
email: natalia.paczoska@getresponse.com
tel. kom.: +48 666 837 366