Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Najczęściej wysyłamy i otrzymujemy świąteczne życzenia za pomocą wiadomości email i SMS.

Świąteczne życzenia wysyłamy emailem i SMS-em – wynika z badania GetResponse i portalu Wirtualnemedia

Najczęściej wysyłamy i otrzymujemy świąteczne życzenia za pomocą wiadomości email i SMS. Spory potencjał tkwi również w portalach społecznościowych, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność – wynika z badania “Kartki świąteczne vs. email, SMS, social media”, przeprowadzonego przez ekspertów z GetResponse i portal Wirtualnemedia.pl.

GetResponse, największy w Polsce dostawca usług email marketingowych wraz z portalem Wirtualnemedia.pl zbadali, w jaki sposób najczęściej wysyłane są świąteczne życzenia w Polsce.

Badanie, które zostało przeprowadzone w okresie przedświątecznym w formie ankiety internetowej, pozwoliło ustalić, że najczęściej świąteczne życzenia do rodziny i przyjaciół są wysyłane za pomocą wiadomości SMS i email. Z krótkiej wiadomości tekstowej korzysta 36%, a z wiadomości email niecałe 27% ankietowanych. Na tradycyjną kartkę pocztową oddało głos niewiele mniej, bo 23,5% osób, a portale społecznościowe wybrało tylko 14% badanych.

Podobnie prezentują się wyniki dotyczące otrzymywania świątecznych życzeń. W tym przypadku również wygrywa wiadomość SMS, za pomocą której życzenia otrzymuje 35% badanych. Na drugim miejscu, z niewiele gorszym wynikiem, znalazła się wiadomość email, na którą zagłosowało 32,2% osób biorących udział w ankiecie. Kolejne miejsca zajęły kartka pocztowa z wynikiem 17,6% oraz portale społecznościowe, na które głos oddało 15,2% badanych.

Z kolei wśród życzeń wysłanych do klientów i partnerów biznesowych bezkonkurencyjny okazał się email. Służbowo z tej formy wysyłania świątecznych życzeń korzysta ponad 51% badanych. Na drugim miejscu uplasowała się kartka pocztowa z wynikiem 29,2%. Z portali społecznościowych i wiadomości SMS korzysta niecałe 10% ankietowanych.

Ankietowani uznali również, że portale społecznościowe (39,3%) i wiadomości email (33,9%) to formy wysyłania świątecznych życzeń, które w najbliższym czasie zyskają największą popularność.

“Życzenia lubimy wysyłać błyskawicznie, za pomocą kanałów gwarantujących zwięzłość komunikatu i możliwość dotarcia do wielu osób jednocześnie. Taki trend rysuje się w badaniu przeprowadzonym przez GetResponse oraz Wirtualnemedia i może być on też lekcją dla marketerów na 2012. Dzisiejsze społeczeństwo oczekuje spójnych, klarownych przekazów, a zadaniem marki jest dotrzeć z nimi tam gdzie jest w danej chwili odbiorca (Facebook, email, telefon komórkowy). Cross-channeling to więc zdecydowane słowo klucz na kolejne co najmniej 12 miesięcy“ – skomentował wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.

Zdecydowana większość z nich ma konto na minimum jednym portalu społecznościowym (88,3%) oraz regularnie korzysta z poczty email (87,4%).

Więcej szczegółowych informacji z badania “Kartki świąteczne vs. email, SMS, social media” można znaleźć w infografice dostępnej na http://multimedia.getresponse.com/13/79013/photos/90335.jpg

O firmie

GetResponse obsługuje ponad 350.000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,5%. Do klientów firmy należą m.in. Marriott, Intercontinental, Apart, Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę kontaktować się z:

Natalia Paczóska
Brand Manager
email: natalia.paczoska@getresponse.com
tel. kom.: +48 666 837 366