Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Stan email marketingu w Polsce – raport GetResponse

Stan email marketingu w Polsce – raport GetResponse

Aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych w promocji swojej marki w Internecie. Najwyższy poziom email marketingu prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej – wynika z raportu „Stan email marketingu w Polsce 2012” przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.

Eksperci email marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali poziom zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce. Przeanalizowanych w tym celu zostało 250 różnej wielkości firm z 15 branż. Badanie dotyczyło takich elementów email marketingu jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych. Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69%. Z kolei e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie w marketingu z wykorzystaniem wiadomości email.

Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.

Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów związanych z dostarczalnością (75%). Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii email marketingowych jak: umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40%), wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych (36%) czy testowanie elementów wiadomości w testach A/B/X (45%).

„Trendy na polskim rynku są bardzo spójne z tym, co obserwujemy na rynku amerykańskim, a marketerzy zdają się mieć bardzo podobne wyzwania. Nadal blisko 20% firm ma problem ze skutecznym dostarczaniem wiadomości email do odbiorców. Podobnie jest z bardziej zaawansowanymi taktykami pozwalającymi poprawić konwersję. Wiedza i czas implementacji odstraszają większość branż poza e-commerce oraz turystyką. Co ciekawe, branże, które inwestują zasoby w targetowanie komunikacji i lepsze dopasowanie treści, chwalą się największym zwrotem z prowadzonych działań email marketingowych.” – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 16.02 – 05.03.2012 r.

Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie „Stan email marketingu w Polsce 2012” - http://multimedia.getresponse.com/13/79013/documents/119512.pdf

O firmie

GetResponse obsługuje ponad 350.000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,5%. Do klientów firmy należą m.in. Marriott, Intercontinental, Apart, Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę kontaktować się z:

Natalia Paczóska
Brand Manager
email: natalia.paczoska@getresponse.com
tel. kom.: +48 666 837 366