Wypróbuj za darmo

Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa hasła:

  • użyj conajmniej 6 znaków
  • połącz litery i cyfry
  • użyj małych i wielkich liter
  • użyj znaków specjalnych (np. @)

Email w partiach - jak partie polityczne wykorzystują email w komunikacji z wyborcami

Email w partiach - jak partie polityczne wykorzystują email w komunikacji z wyborcami

50% partii politycznych prowadzi działania email marketingowe, tylko dwie wysyłają regularnie newslettery i tylko cztery partie odpowiadają na pytania przesłane do nich mailem – wynika z raportu przygotowanego przez Centrum im. Adama Smitha oraz ekspertów email marketingu z GetResponse.

GetResponse, największy w Polsce dostawca usług email marketingowych oraz Centrum im. Adama Smitha zbadali czy i w jakim stopniu partie polityczne wykorzystują email w komunikacji z wyborcami.

Badanie, które zostało przeprowadzone na 20 partiach politycznych w okresie przedwyborczym i trwało prawie dwa miesiące (29.06 – 23.08.) pozwoliło ustalić, że 50% partii umożliwia internautom zapisanie się do newslettera. Nie oznacza to jednak, że partie aktywnie prowadzą działania email marketingowe. Tylko 20% partii regularnie wysyła newslettery do swoich wyborców. Jest to Prawo i Sprawiedliwość , które wysłało 3 wiadomości oraz Prawica RP, która wysłała 2 wiadomości.

Z drugiej części badania wynika, że tylko 20% partii politycznych (Partia Kobiet, Zieloni, Unia Polityki Realnej oraz UPR – Kongres Nowej Prawicy) odpowiada na pytanie przesłane mailem od anonimowego internauty.

Aż 50% z tych partii udzieliło tylko odpowiedzi zero-jedynkowych. Najszybciej na przesłane pytanie odpowiedziała Partia Kobiet – jeszcze w tym samym dniu, w którym został wysłany email. Najdłużej z odpowiedzią na pytanie zwlekała Unia Polityki Realnej, która udzieliła odpowiedzi po 14 dniach.

Natomiast, najłatwiejszym sposobem do pozostania z partią w kontakcie online są portale społecznościowe. Aż 13 na 20 partii ma na swojej stronie link do przynajmniej jednego profilu na social media.

“Efektywnego wykorzystywania email marketingu nasi politycy mogliby się uczyć chociażby od Baracka Obamy. Jego sztab przyznał, że poczta elektroniczna była kluczowym kanałem w dotarciu do wyborców w ostatniej kampanii, generując średnio 30% otwarć dla każdej wiadomości. Co więcej, email był jednym z kluczowych elementów, dzięki któremu wyborcy mogli wspomóc kampanie Obamy, zbierając łącznie 605 milionów dolarów.” – mówi ekspert ds. email marketingu Maciej Ossowski , Education Manager w GetResponse.

“Symptomatyczne jest to, że żadna z partii rządzących (PO, PSL) ani żadna z partii mających realne szanse na współrządzenie (PiS, SLD) w ogóle nie odpowiedziała na pytania internauty. O obywateli bardziej dbają partie niezauważane w sondażach. Interesujące, że PiS, partia przedstawiana często jako ugrupowanie zacofane, zaściankowe, nie rozumiejące ludzi młodych, po raz kolejny udowadnia, że w Internecie radzi sobie lepiej niż partie "nowoczesne" tj. PO czy SLD.“ – mówi dr Sergiusz Trzeciak , ekspert ds. marketingu politycznego, autor książki "Marketing polityczny w Internecie."

“Wszystkie partie w swoich programach "stawiają" na Internet i modernizację kraju dzięki wykorzystaniu współczesnych technologii informatycznych. Deklaracje te są jednak mało wiarygodne w świetle przeprowadzonego badania, skoro podstawowe narzędzia komunikacyjne, takie jak email, są przez partie w tak niewielkim stopniu wykorzystywane. Latami ciągnące się procesy informatyzacji polskiej administracji pokazują, że politycy nie rozumieją możliwości usprawnienia rządzenia i komunikacji, jakie daje dziś technologia. Niniejsze badania tylko to potwierdzają." - mówi Andrzej Sadowski - założyciel i wiceprezydent Centrum im. Adama Smitha - Pierwszego Niezależnego Instytutu w Polsce.

Więcej szczegółowych informacji mogą Państwo znaleźć w raporcie “ Email w partiach, czyli jak partie polityczne wykorzystują email w komunikacji z wyborcami ”.

Centrum im. Adama Smitha

Centrum im. Adama Smitha założone zostało 16 września 1989 roku i jest pierwszym w Polsce i Europie Środkowowschodniej, niezależnym instytutem naukowo-badawczym.

Naszą misją jest działanie na rzecz wolnego rynku zbudowanego na fundamencie moralności i wolnego społeczeństwa oraz wspieranie i tworzenie właściwych rozwiązań systemowych.

Bezprecedensowym osiągnięciem było przygotowanie i doprowadzenie do uchwalenia Ustawy o Dostępie do Informacji Publicznej (2001), oraz wprowadzenie do Sejmu projektu ustawy o likwidacji monopolu telekomunikacyjnego.

Centrum skupia środowisko złożone z ekonomistów, prawników, politologów, socjologów, informatyków oraz przedstawicieli innych dziedzin i koncentruje swoją aktywność na prowadzeniu badań, edukacji i tworzeniu rozwiązań.

O firmie

GetResponse obsługuje ponad 350.000 klientów z 182 krajów, dostarczając ponad miliard wiadomości miesięcznie, osiągając dostarczalność na poziomie 99,5%. Do klientów firmy należą m.in. Marriott, Intercontinental, Apart, Avon, Carrefour, Polkomtel oraz setki innych dynamicznie rozwijających się firm.

W celu uzyskania dalszych informacji proszę kontaktować się z:

Natalia Paczóska
Brand Manager
email: natalia.paczoska@getresponse.com
tel. kom.: +48 666 837 366