Chcesz korzystać z reklam na Facebooku do promowania swojej działalności? A może zdarzyło Ci się już z nimi pracować, ale wyniki okazały się niższe od zaplanowanych? Służę pomocą. W tym poście omówię kilkanaście reklam, które według mnie przyniosły świetne rezultaty.
Obecna sytuacja to okazja do przeniesienia swojego biznesu online. Nie możemy przecież pozwolić sobie na odwołanie spotkań z klientami ani pracownikami, prawda? Webinar jest świetnym rozwiązaniem na aktualnie napotykane przeszkody w prowadzeniu firmy. Pomoże w komunikacji z Twoimi odbiorcami oraz pracownikami podczas pracy zdalnej.
Kryteria doboru tych przykładów były proste. Jako osoba zajmująca się strategią reklamową na Facebooku, mam zwyczaj robienia zrzutów ekranu, kiedy w moim facebookowym koncie pojawia się reklama przykuwająca uwagę. Na ogół posiada ona poniższe cechy:
- Przekonująca grafika. Jeśli reklama nie jest opatrzona zdjęciem, które przykuje mój wzrok i sprawi, że nie tylko przestanę zjeżdżać w dół strony, ale także kliknę w reklamę, to chyba brakuje jej kreatywności.
- Trafność. Jeśli klikam na reklamę, żeby dowiedzieć się więcej, to oznacza, że trafnie umieszczono mnie w grupie jej odbiorców. Wielokrotnie zdarza się, że trafiają do mnie reklamy od osób sprzedających coś poprzez tworzenie grup podobnych do siebie odbiorców, a to często bywa przyczyną nietrafień – choć nie zawsze.
- Chcę wiedzieć w ciągu kilku sekund, o czym jest reklama. Z tego powodu nagłówek i tekst nad obrazkiem są niezwykle ważne. Jeśli żaden z tych elementów nie przykuje mojej uwagi, jadę dalej.
Zawsze intrygują mnie reklamy dotyczące coachingu biznesowego, marketingu online, sprzedaży i widoczności. Ty zaś, Czytelniku, też prawdopodobnie jesteś przedsiębiorcą lub prowadzisz niewielki biznes. Jestem przekonana, że będziesz w stanie odnieść poniższe przykłady do własnych doświadczeń.
A zatem, mając w głowie powyższe trzy elementy, zerknijmy na reklamy, które zwróciły moją uwagę w ostatnim czasie.
1. Digital Marketer
![Picture1-2](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture1-2.png)
- Nikt nie umie robić reklam tak, jak Digital Marketer. Kropka.
- Sama nieszczególnie przepadam za tego rodzaju obrazkami, ale kogo obchodzi moje zdanie – spójrz tylko, ile polubień i udostępnień zebrał powyższy post.
- Ich tekst zawsze trafia w punkt. Jest jasny i zwięzły. Murowany sukces.
2. Amy Porterfield, przedsiębiorca internetowy
![Picture2-2](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture2-2.png)
- Amy skierowała do mnie tę reklamę, ponieważ wzięłam udział w jej webinarze na temat tworzenia kursów. Amy wykorzystuje własne zdjęcie, ale ewidentnie nieco poprawiła swój wizerunek (dla nas, kobiet, to naprawdę emocjonująca perspektywa).
- Nagłówek jest bardzo konkretny.
- Tekst zaczyna się od stwierdzenia, któremu trudno nie przytaknąć. Świetna reklama.
3. Robin i Mike Pisciotta, specjaliści od lejków sprzedażowych
![Picture3-2](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture3-2.png)
- Uwielbiam to zdjęcie ze względu na zielony filtr, który wyróżnia je w panelu wiadomości i jednocześnie jest bardzo charakterystyczny dla tej marki. Zwróć uwagę na to, że Robin i Mike używają własnego zdjęcia. Co prawda polubiłam ich stronę, więc możliwe, że reklamy wysyłane są tylko do fanów, ale i tak jest to bardzo dobra robota.
- Ogromnie podoba mi się ten nagłówek.
- Mike i Robin nie pytają, czy jesteś coachem – po prostu stwierdzają to na podstawie faktu, że otwierasz promowany przez nich post.
4. Frank Kern, marketer działający w Internecie
![Picture4-1](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture4-1.png)
- Koniec z tradycyjnym sposobem prowadzenia webinarów! Chwilkę, jak to? Powiedz mi coś więcej …
- Świetne zdjęcie. Ukazuje osobowość Franka.
- Nie widzisz tu całego tekstu, który jest świetny. Frank używa takich zajawek, od których na samą myśl o webinarze , już nie można się go doczekać!
5. Bill Baren, coach zajmujący się sprzedażą
![Picture5-1](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture5-1.png)
- Wybrałam tę reklamę ze względu na jej hipnotyzujący tekst. Jest tak prosty, a jednocześnie ma tak głębokie oddziaływanie.
- Obrazek krzyczy „Mapa na tak!”, co sprawia, że mam ochotę dowiedzieć się więcej. Kupuję to.
6. Sue B. Zimmerman, ekspertka od Instagrama
![Picture6](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture6.png)
- Co za genialny tekst! Sue używa tonu rozmowy, dzięki czemu masz wrażenie, że zwraca się bezpośrednio do Ciebie.
- W mojej ocenie obrazek aż tak bardzo się nie wyróżnia, ale moją uwagę przykuł napis.
- Przeczytaj tekst pod nagłówkiem. Czy Sue nie brzmi, jak gdyby była Twoją najlepszą przyjaciółką?
7. Tara Gentile, przedsiębiorca internetowy
![Picture7](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture7.png)
- Jak dla mnie, tekst tej reklamy sprawia, że jest ona znakomita. Przeczytaj, a sam się przekonasz.
- Ogromnie podoba mi się zdjęcie Tary oraz umieszczony na nim napis. Fantastyczna gra słowna.
8. Jeff Walker, ekspert zajmujący się wprowadzaniem produktów na rynek
![Picture8](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture8.png)
Wszyscy znamy Jeffa, prawda? Zerknij tylko na liczbę polubień jego reklamy. Czy muszę coś dodawać?
9. Robin i Mike Pisciotta, specjaliści od lejków sprzedażowych
![Picture9](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture9.png)
- Tak, zamieściłam dwie reklamy tej pary – już samo to świadczy o tym, jak dobrze radzi sobie ona z reklamami na Facebooku.
- Świetne zdjęcie, świetny tekst. Jak mogę się zapisać?
10. Selena Soo, coach PR
![Picture10](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture10.png)
- Tekst gra na emocjach i porusza idealnego odbiorcę – przykuwa uwagę bez dwóch zdań.
- Nagłówek powodujący ciekawość zachęca ludzi do klikania.
11. Zach Spuckler, ekspert od Periscope
![Picture11](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture11.png)
- Bardzo dobrze zrobiona reklama skierowana do dotychczasowych klientów. Zwróć uwagę, że tekst zaczyna się od słów: „Ostatnio…”.
- Zach wykorzystuje swoje zdjęcie, żeby nawiązać więź z ciepło nastawionymi odbiorcami.
- Jasne, przekonujące wezwanie do działania polegającego na udziale w darmowym szkoleniu.
12. Janet Murray, coach PR
![Picture12](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture12.png)
- Obrazek jest radosny i przykuwa uwagę.
- Świetny nagłówek. Przykuwa wzrok i sprawia, że chcę zająć się PR-em swojej działalności.
- Rewelacyjny tekst. Zwróć uwagę na słowa: „Bez zatrudniania agencji PR i wydawania ani jednej notki prasowej”. Bo kto chciałby to robić? “
13. Petra Foster, strateg ds. pozyskiwania klientów
![Picture13](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture13.png)
- UWIELBIAM to zdjęcie. Jest takie inne, przykuwające wzrok.
- Nagłówek jest jasny i przekonujący.
- Tekst jest znakomity – odnosi się do faktu, że można pozyskiwać dobrze płacących klientów, nawet jeśli nie są oni zbyt znani w internetowym światku.
14. Bushra Azhar, strateg ds. perswazji
![Picture14](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture14.png)
- To, co najbardziej przekonuje w tej reklamie, to obraz. Kiedy ostatni raz widziałeś reklamę w stylu retro? Genialne.
- Tekst również jest fantastyczny. Śmiało, przeczytaj. Któż nie chce być zapamiętany?
15. Matt Roessier, coach zajmujący się sprzedażą
![Picture15](https://us-wd.gr-cdn.com/blogpl/2016/08/Picture15.png)
- Matt wykorzystał tę reklamę, żeby do mnie wrócić po tym, jak odwiedziłam jego stronę. Dobra robota!
- Uwielbiam ten obrazek ze zdjęciem Matta i napisem.
- Jasne i zwięzłe wezwanie do działania, przypominające mi o tym, że powinnam zarezerwować rozmowę z Mattem.
A zatem, to one. 15 reklam, które mogą Cię zainspirować i wycisnąć z Ciebie kreatywne soki. Gdyby nie ograniczone miejsce, mogłabym zamieścić tu tony takich reklam. Może stworzę drugą część tego wpisu? Kto wie.
Które z tych reklam przykuły Twój wzrok? Na które z pewnością byś kliknął? Opisz swoje wrażenia w komentarzu.