Retargeting uczestników kursu

Szablon retargetingu uczestników kursu przydaje się, gdy chcesz pogratulować osobom, które zakończyły Twój kurs i polecić im inne kursy. Dzięki temu skuteczniej zachęcisz ich do ponownej rejestracji na kurs i przedstawisz się jako źródło cennej wiedzy. Dzięki temu szablonowi zbudujesz cykl automation, który będzie:

  • automatycznie wysyłać wiadomości do kontaktów, które ukończyły Twój kurs,
  • wysyłać przypomnienie do osób, które mogły przegapić Twoją wstępną ofertę,
  • pomagać Ci w identyfikacji osób zainteresowanych udziałem w kolejnych kursach, a także osób, które nie są tym zainteresowane. Możesz wtedy zdecydować, czy chcesz przeprowadzić kampanię reaktywacyjną, czy wolisz skupić się na dostarczeniu treści kursu swoim czytelnikom. Możesz także przeprowadzić obydwie kampanie jednocześnie.

Podsumowanie szablonu

Kategoria: Kursy online
Liczba elementów w szablonie: 8
Minimalna liczba elementów do skonfigurowania: 5

Post-course retargeting preview shown

Co jest potrzebne do skonfigurowania wszystkich elementów i opublikowania szablonu w formie cyklu automation:

  • automation messages lub inne wiadomości, których można użyć jako wiadomości automation,
  • tagi (opcjonalnie). Możesz stworzyć tagi w trakcie budowania cyklu, ale warto posiadać podstawowy plan tagowania.

Konfiguracja szablonu

Jeśli jakiś element jest wyszarzony, oznacza to, że musisz go skonfigurować. Warunek Link kliknięty jest domyślnie ustawiony tak, by szukać dowolnego linku w dowolnym newsletterze. Możesz zmienić te ustawienia, aby dopasować je do swoich potrzeb. Kliknij element, aby otworzyć jego zakładkę szczegółów. Uwaga: warunek oczekiwania i ustawienia czasu w warunku link kliknięty mają już przypisany rekomendowany czas opóźnienia.

1. Przejdź do warunku tagowanie i wybierz tag, który ma zainicjować cykl automation. Osoby z tym tagiem zostaną automatycznie dodane do tego cyklu i zaczną otrzymywać lekcje w ramach kursu. Ten tag może być przypisywany w innym cyklu (np. podstawowy kurs online), ale możesz go też przypisać samodzielnie. Nazwa taga powinna być szczegółowa, np. możesz użyć taga o nazwie „kurs zaawansowany – gotowi”.

Domyślnie ten warunek zadziała dla kontaktów, które otrzymają wybrany tag po publikacji cyklu. Jeśli chcesz uwzględnić w cyklu kontakty, które miały ten tag jeszcze przed publikacją cyklu, zmień w szczegółach elementu pozycję przełącznika, który odpowiada za tę opcję. Zachowaj ustawienia czasu na pozycji Nigdy.

2. W przypadku warunków Link kliknięty, zdecyduj, czy chcesz zachować ustawienia domyślne, czy wolisz skorzystać z rozwijalnych menu, aby zawęzić zakres działania warunku do konkretnej wiadomości i konkretnego linku.
3. Użyj rozwijalnych menu w każdym elemencie Wyślij wiadomość, aby wybrać wiadomości, których chcesz użyć. Może to być wiadomość z gratulacjami (wraz z linkiem do landing page przedstawiającego ofertę Twoich kursów) i przypomnienie zachęcające do zapoznania się z Twoją ofertą.
4. W przypadku elementów tagowania wybierz tagi, których chcesz użyć, aby śledzić swoje kontakty. Mogą to być tagi typu „gotowi na kurs zaawansowany” „niezainteresowani”. Uwaga: tag przypisany kontaktom zainteresowanym innym kursem może automatycznie dodawać ich do cyklu powiązanego z tym kursem (o ile cykl taki zaczyna się od warunku tagowania).
5. Kliknij w prawym górnym rogu ekranu przycisk Zapisz i publikuj, gdy skończysz już ustawiać cały szablon lub wybierz opcję Zapisz i wyjdź, jeśli chcesz później dokończyć konfigurację tego szablonu (taki cykl będzie miał status „robocze” na stronie Zarządzaj cyklami).

Powiązane cykle

Możesz wykorzystać tagi z końcówek i początków innych cykli, aby zainicjować dla swoich kontaktów inne cykle. Po uzyskaniu odpowiedniego taga osoby te zostaną dodane do innego cyklu, który zaczyna się od warunku opartego o posiadanie tego taga. Z jakimi cyklami możesz użyć tego cyklu?

Powiązane linki