Czym jest cykl automation? Video

Cykl automation to połączenie różnych warunków, akcji oraz filtrów, które dodajesz, aby szczegółowo zaplanować komunikację z subskrybentami. Stanowi obrazowe przedstawienie procesu komunikacji. Cykl może być bardzo prosty (np. polegać na wysłaniu wiadomości do odbiorców, którzy otworzyli poprzednią wiadomość) lub bardzo złożony (np. w przypadku kursów lub promocji online).

Jak mam zacząć tworzenie cyklu?

Napisy po polsku

Aby stworzyć cykle, przejdź do zakładki Automation. Gdy już tam będziesz, wybierz jeden z dwóch sposobów, aby utworzyć cykl:
– od początku. Wybierasz kombinację warunków, akcji i filtrów.
– przy użyciu gotowego szablonu. Warunki, akcje i filtry zostały wstępnie wybrane, a niektóre elementy zostały wstępnie skonfigurowane.

Więcej informacji na temat szablonów znajduje się w artykule: Jak korzystać z szablonów do budowy cykli automation?.

Więcej informacji na temat tworzenia cyklu od początku, znajduje się w naszej pomocy: Tworzenie cykli automation i zarządzanie nimi.

Czego potrzebuję do skonfigurowania elementów w cyklu?

Dobrym pomysłem jest posiadanie zasobów, które chcesz wykorzystać w utworzonym lub przynajmniej zaplanowanym cyklu. Zasoby obejmują wszelkie wiadomości lub metody zapisu, które planujesz wykorzystać w cyklu.

Jeśli planujesz cykl oparty na rejestracji z konkretnej strony, dobrze byłoby mieć już utworzony Landing Page na koncie GetResponse. Jeśli Twój cykl zawiera warunek otwierania niektórych wiadomości, łatwiej będzie Ci go utworzyć, jeśli ta wiadomość już istnieje w Twoim koncie.

Oczywiście możesz utworzyć zarys cyklu w przestrzeni roboczej automation, wybrać Zapisz i wyjdź, a następnie utworzyć pozostałe zasoby, wrócić do cyklu i dodać je do niego, zanim wybierzesz Zapisz i publikuj.