Dlaczego wiadomości wysłane w ramach tej samej domeny zostają zwrócone?

Począwszy od lutego 2024 r., Gmail i Yahoo wprowadzają nowe wymagania dotyczące uwierzytelniania, które wymagają użycia własnej domeny uwierzytelnionej DKIM ze wzmocnionym DMARC.

GetResponse zdecydowanie zaleca wszystkim nadawcom używanie jako pola nadawcy adresów e-mail z własnych domen wysyłających oraz skonfigurowanie zarówno DKIM, jak i DMARC.

Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat tych modyfikacji, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu:
Zmiany w uwierzytelnianiu Gmaila i Yahoo: Wszystko, co musisz wiedzieć

Twoja wiadomość może zostać odrzucona, jeżeli wyślesz ją do adresów email w tej samej domenie, z której korzystasz w polu nadawcy. Jest tak dlatego, że Twoje wysyłki w GetResponse są podpisane ustawionym przez Ciebie adresem nadawcy, a następnie przekierowywane przez nasze serwery. Niektórzy dostawcy usług internetowych zabezpieczają swoich użytkowników przed spoofingiem i blokują takie wiadomości. W takim wypadku możliwe są następujące scenariusze:

  • wysłana przez Ciebie wiadomość zostaje odrzucona przez serwer odbiorczy i w ogóle nie pojawia się w skrzynce odbiorczej Twojego kontaktu,
  • wysłana przez Ciebie wiadomość zostaje przyjęta przez serwer odbiorczy, a następnie zatrzymana przez wewnętrzny filtr domeny i nie pojawia się w skrzynce odbiorczej Twojego kontaktu.

Jak sprawdzić, czy wiadomość została odrzucona przez serwer odbiorczy?

Jeżeli wiadomość zostanie odrzucona, to nasz system poinformuje o tym w zakładce Email marketing > Statystyki, umieszczając ją w kategorii Zwrócone. Dowiedz się czym są zwroty.

Jak rozwiązać zwracanie wiadomości przez domenę odbiorcy?

Gdy napotkasz taką sytuację, zalecamy w pierwszej kolejności dodanie adresów IP GetResponse do białej listy, czyli listy zaufanych nadawców w domenie odbiorcy. Może Ci w tym pomóc administrator domeny. Nasze adresy IP są następujące:

104.160.64.0/24
104.160.65.0/24
104.160.67.128/25
104.160.68.224/27
104.160.69.0/26

Jeżeli zastosowanie powyższej metody nie przyniesie pożądanego rezultatu, należy zgłosić się do dostawcy usług internetowych z prośbą o całkowite zdjęcie blokady. Będzie to konieczne w celu uniknięcia takich zdarzeń w przyszłości.