Jak stworzyć wiadomość, która zawsze dobrze wygląda?

Podczas tworzenia wiadomości warto trzymać się kilku reguł, dzięki którym wywrzesz trwałe wrażenie na swoich czytelnikach. Ten artykuł zawiera najbardziej przydatne sposoby postępowania podczas pracy w nowym kreatorze wiadomości.

Zasady ogólne

  1. Upewnij się, że Twoja wiadomość nie jest szersza niż 600 pikseli. To domyślna szerokość wiadomości wspierana przez większość klientów mailowych, więc najlepiej nie przekraczać tej szerokości, aby uniknąć poziomych pasków przewijania.
  2. Najważniejsze informacje umieszczaj nad foldem. Nad foldem oznacza część strony wielkości 400-450 pikseli, którą widzą subskrybenci po otwarciu wiadomości — wszystko, co mieści się na ekranie i można zobaczyć bez przewijania.
  3. Umieść więcej tekstu niż obrazów.
  4. Używaj kolorów spójnych ze swoją marką.
  5. Stosuj personalizację gdzie się da. Więcej na temat personalizacji dowiesz się tutaj.
  6. Treść twojego maila powinna koncentrować się na prostej wiadomości, podkreślającej wyjątkowe zalety Twoich produktów.
  7. Przyciski powinny zawierać wyraźnie określone wezwanie do działania, aby mieć pewność, że czytelnicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje.
  8. Dodaj linki do mediów społecznościowych, aby zwiększyć liczbę obserwujących i zasięg wiadomości.
  9. Dodaj podpis z informacjami o nadawcy wiadomości (zdjęcie, imię i nazwisko, funkcja).
  10. Aby szybciej zacząć, możesz korzystać z gotowych szablonów i dostosować je do swoich potrzeb.
  11. Zawsze zapisuj stworzone elementy i sekcje w Moich blokach do późniejszego wykorzystania, tak abyś nie musiał tworzyć ich od nowa dla każdej nowej wiadomości.
  12. Testuj swoją wiadomość w jak największej liczbie klientów pocztowych.

Struktura

  1. W górnej części wiadomości umieść nagłówek z własnym logo i linkiem do podglądu wiadomości online.
  2. Używaj takiego samego wyrównania w całej wiadomości. Jeśli zdecydujesz, że chcesz wyśrodkować tekst wiadomości, zwróć uwagę na to, aby wszystkie inne elementy również były wyśrodkowane.
  3. Używaj sekcji, aby upewnić się, że wiadomość ma poprawną hierarchię. Rozpocznij od najważniejszych informacji.
  4. Zaprezentuj swoje produkty lub informacje w kolumnach. Możesz ich również użyć do tego, aby pionowo połączyć obrazy z tekstem.
  5. Twoja wiadomość powinna być klarowna i łatwa do przejrzenia. Nie używaj zbyt wielu elementów, aby wiadomość nie wyglądała na przeładowaną. Upewnij się, że jest ona przejrzysta i na temat.
  6. Przy użyciu odstępu dodaj białe przestrzenie w wiadomości, aby stworzyć puste miejsca.
  7. Możesz również używać odstępu, aby wyrównać jakiekolwiek różnice w długościach kolumn.
  8. Nagłówek i stopka powinny łatwo wyróżniać się od reszty wiadomości.

Tekst

  1. Używaj czcionki o wielkości pomiędzy 14-16 pikseli, aby tekst był czytelny.
  2. Nie używaj więcej niż 3 różnych czcionek dla lepszego wyglądu wiadomości.
  3. Wybierz kontrastowy kolor tekstu w stosunku do tła. Jeśli tło jest ciemne, używaj czcionki w jasnym kolorze.
  4. Jeden element tekstowy może zawierać kilka czcionek i stylów. Używaj tego sposobu do podkreślenia najważniejszych informacji. Możesz skopiować formatowanie z oprogramowania do edycji tekstu, takiego jak Microsoft Word.
  5. Gdy używasz czcionek web, zawsze ustaw czcionkę zastępczą. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wiadomość będzie poprawnie wyświetlona w wielu klientach pocztowych.
  6. Uważaj na długie słowa i duże czcionki. Miej na uwadze to, jak będą one wyglądać w wersji mobilnej wiadomości.
  7. Jeśli używasz hiperłączy w tekście, upewnij się, że mają one inny kolor od reszty tekstu i, że są podkreślone.

Obrazy i wideo

  1. Jeśli chcesz dodać grafikę do sekcji lub tła, importuj obrazy o szerokości 1920 pikseli, aby uzyskać najlepszą rozdzielczość.
  2. Zawsze dodawaj kolor tła wiadomości lub sekcji. Ten kolor będzie widoczny, jeśli obrazek w tle nie może zostać wyświetlony u danego klienta pocztowego. Użyj koloru podobnego do grafiki, którą dodałeś jako tło.
  3. Używaj obrazków w formacie GIF do przyciągnięcia uwagi czytelników.
  4. Gdy dodasz wideo, pamiętaj o tym, że automatycznie pobierzemy miniaturkę bezpośrednio z YouTube lub Vimeo.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.