Jak korzystać z szablonów?

W nowym kreatorze wiadomości dajemy Ci nowe metody zarządzania swoimi szablonami w zakładce Email marketing > Moje szablony.

Szablony, które stworzysz w tej zakładce, są odrębne od wersji roboczych i wysłanych wiadomości. Możesz z nich korzystać bez potrzeby tworzenia newslettera. Gdy korzystasz z szablonu do stworzenia newslettera, skopiujemy jego zawartość do kreatora. To oznacza, że edytujesz sam newsletter, a szablon pozostaje bez zmian.

Jak mogę korzystać z nowych szablonów?

Aby stworzyć nowy szablon w zakładce Szablony:

  1. Przejdź do zakładki Email marketing > Moje szablony i kliknij Stwórz szablon.
    Stwórz szablon.
  2. Nadaj szablonowi nazwę składającą się maksymalnie ze 100 znaków.
  3. Możesz zdecydować czy chcesz rozpocząć od Gotowego, czy od Pustego szablonu.

Aby stworzyć nowy szablon w kreatorze:

  1. Najedź kursorem na Zapisz i wyjdź.
  2. Z rozwijalnego menu wybierz Zapisz jako szabon.
    Zapisz jako szablon.
  3. Wpisz nazwę szablonu i kliknij Stwórz.

Szablon zostanie zapisany w zakładce Email marketing > Moje szablony.

Aby zarządzać szablonami:

  1. Najedź kursorem na menu Akcji (3 pionowe kropki).
  2. Zobaczysz tam cztery opcje:
  • Zmień nazwę – użyj tej opcji, aby zmienić nazwę szablonu
  • Edytuj – użyj tej opcji, aby edytować szablon w kreatorze wiadomości
  • Pobierz HTML– użyj tej opcji, aby pobrać kod HTML szablonu
  • Usuń – użyj tej opcji, aby całkowicie usunąć szablon z konta
Menu Akcji.
  1. Kliknij, aby wykonać wybraną opcję.

Uwaga: Szablony z kreatora legacy nie są dostępne w nowej zakładce Szablony

Jak mogę testować swoje szablony?

Masz do dyspozycji trzy możliwości testowania szablonu, który tworzysz przy użyciu opcji Test i podgląd.

Testowanie i podgląd.
  1. Możesz wysłać do siebie wiadomość testową, aby zobaczyć, jak wiadomość wygląda w klientach pocztowych.
  2. Możesz zobaczyć, jak wiadomość wygląda w wersji desktopowej i mobilnej.
  3. Możesz sprawdzić Spam Score swojej wiadomości, aby zobaczyć, co możesz w niej ulepszyć.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł, z którego dowiesz się, czym jest newsletter i jak skutecznie komunikować się ze swoimi subskrybentami.