Jak udostępnić e-book swoim subskrybentom?

Jeśli chcesz wysłać prezent swoim kontaktom, aby zachęcić ich do zapisania się do newslettera, możesz to zrobić, dodając e-book do swojego landing page. Możesz tego dokonać na dwa sposoby:

– przez dodanie linku do dokumentu na stronie z podziękowaniem, lub
– przez utworzenie autorespondera z linkiem do dokumentu.

Bez względu na wybraną metodę, zacznij od wygenerowania linku do pobrania e-booka.

Jak utworzyć link do pobrania?

Aby utworzyć link do pobrania:

  1. Przejdź do zakładki Profil > Pliki i obrazy.



  2. Kliknij Dodaj pliki.
    Dodaj pliki
  3. Gdy plik się załaduje, kliknij menu akcji (3 kropki), a następnie Skopiuj adres URL.
    Skopiuj adres URL

Po skopiowaniu linku zapisz go w bezpiecznym miejscu – będziesz go później potrzebować.

Jak dodać e-booka do strony z podziękowaniem?

Jeśli chcesz, aby po przejściu do strony z podziękowaniem subskrybent dostał Twój e-book , możesz to osiągnąć poprzez podlinkowanie dokumentu do przycisku dodanego do strony.

Aby rozpocząć:

  1. Przejdź do zakładki Narzędzia > Landing Pages.
  2. Kliknij w nazwę Twojego landing page, a następnie przycisk Edytuj projekt aby przejść do edytora. Jeśli nie masz jeszcze żadnego landing page, stwórz go.
  3. Kiedy już przygotujesz stronę główną, kliknij przycisk Home w lewym górnym rogu edytora i przejdź do sekcji Strona z podziękowaniem.


  4. Kliknij menu Dodaj elementy po prawej stronie, a następnie umieść blok przycisku na swojej stronie.


  5. Po umieszczeniu przycisku na stronie z podziękowaniem kliknij go, aby wyświetlić menu, w którym możesz edytować jego tekst, kolor, kształt i inne parametry.
  6. W tym samym menu możesz określić link, do którego Twój przycisk ma prowadzić.


  7. Wybierz opcję Zewnętrzna strona internetowa i przygotuj link do swojego pliku.
  8. Wklej link w sekcji URL.

Twój e-book został dołączony do landing page i każda osoba, która zobaczy Twoją stronę z podziękowaniem, będzie mogła pobrać plik po kliknięciu w przycisk.

Starsza wersja landing pages
  1. Przejdź do zakładki Narzędzia > Landing Pages > Starsza wersja landing pages.
  2. Kliknij w nazwę Twojego landing page, aby przejść do edytora. Jeśli nie masz jeszcze żadnego landing page, stwórz go.
  3. Po ukończeniu strony głównej przejdź do “Strony z podziękowaniem”.

    Strona z podziękowaniem
  4. Dodaj przycisk z menu po prawej stronie edytora.

    Przycisk
  5. Gdy już dodasz przycisk do strony z podziękowaniem, kliknij dwukrotnie w tekst przycisku, aby go edytować.
  6. Z menu, które się wyświetli, wybierz ikonkę łańcucha.

    Przycisk link
  7. Przygotuj uprzednio zapisany link do swojego e-booka.
  8. Wklej link w oknie URL i kliknij OK.

    Dodaj URL do przyciska

Jak dołączyć e-book do autorespondera?

W tej metodzie subskrybenci otrzymają Twój e-book w wiadomości, którą otrzymają po zapisie na listę.

Stworzenie autorespondera

Najpierw stwórz autoresponder, który będzie zawierał link do Twojego pliku.

  1. Przejdź do zakładki Narzędzia > Autorespondery.
  2. Kliknij Stwórz autoresponder.
  3. Wpisz nazwę autorespondera.
  4. W ustawieniach wpisz “0”, jako dzień cyklu, w którym wiadomość ma być wysłana.
    Autoresponder dzień cyklu
  5. Upewnij się, że lista przypisana do autorespondera jest taka sama, jak lista przypisana do Twojego landing page.
  6. Zdecyduj, aby wiadomość była wysłana o godzinie zapisu w każdy dzień tygodnia.
  7. Wybierz resztę ustawień wiadomości.
  8. Przejdź niżej i kliknij Stwórz wiadomość.
    Stwórz wiadomość
  9. Wybierz szablon wiadomości i kliknij Użyj szablonu.
  10. Po przejściu do edytora wybierz Przycisk z elementów podstawowych.
    Dodaj przycisk
  11. Kliknij przycisk, a następnie edytuj go w menu po prawej stronie.
  12. Przygotuj uprzednio zapisany link do swojego e-booka.
  13. Wklej link w polu Adres URL w menu po prawej stronie.
    Pole dodania URL
  14. Po ukończeniu wiadomości kliknij Dalej.
  15. Przejdź niżej i kliknij Zapisz i opublikuj, aby aktywować autoresponder.

Pamiętaj o włączeniu dodawania do cyklu autorespondera w ustawieniach swojego landing page’a. Aby upewnić się, że ta opcja jest włączona, możesz zapoznać się z naszym artykułem, który wyjaśnia najczęstsze powody, dla których autorespondery nie są wysyłane i jak je włączyć.

Edytor Legacy
  1. Przejdź do Narzędzia > Autorespondery.
  2. Kliknij Stwórz autoresponder.
  3. Wpisz nazwę autorespondera.
  4. W ustawieniach wpisz “0”, jako dzień cyklu, w którym wiadomość ma być wysłana.

  5. Upewnij się, że lista przypisana do autorespondera jest taka sama, jak lista przypisana do Twojego landing page.
  6. Wybierz, aby wiadomość była wysłana natychmiast w każdy dzień tygodnia.
  7. Przejdź niżej i kliknij Stwórz nową wiadomość.

  8. Wybierz resztę ustawień wiadomości i kliknij Kolejny krok.
  9. Wybierz szablon wiadomości i kliknij Użyj szablonu.
  10. Po przejściu do edytora wybierz Przycisk z elementów podstawowych.


  11. Kliknij przycisk aby edytować jego treść.
  12. Przygotuj uprzednio zapisany link do swojego e-booka.
  13. Wklej link w polu Adres URL.


  14. Po ukończeniu wiadomości kliknij Dalej.
  15. Przejdź niżej i kliknij Zapisz i publikuj, aby aktywować autoresponder.