Jak stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem dla WooCommerce?

Wiadomość z porzuconym koszykiem to rodzaj szybkiej wiadomości transakcyjnej wysyłanej do klientów w celu odzyskania utraconej sprzedaży. Dzięki niej możesz wysłać przypomnienie o produktach pozostawionych w koszyku i zachęcić klienta do sfinalizowania zamówienia i przejścia do strony płatności.

Wiadomość z porzuconym koszykiem zawiera krótkie podsumowanie produktów pozostawionych przez klientów w koszyku, które jest wypełniane automatycznie. Wiadomość zostanie wysłana po upływie określonego czasu, który można ustawić we właściwościach wiadomości.

Wiadomości z porzuconym koszykiem zapewniają szereg korzyści. Oprócz poprawy doświadczenia klienta, można także zwiększyć przychody sklepu WooCommerce dzięki odzyskaniu utraconej sprzedaży i zwiększeniu wskaźnika konwersji.

Ważne: Dla każdego sklepu można utworzyć tylko jedną wiadomość z porzuconym koszykiem.

Jak stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem?

Aby stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem:

  1. Przejdź do Narzędzia e-commerce > Szybkie wiadomości transakcyjne.
  2. Kliknij przycisk Podłącz się, aby zintegrować GetResponse z WooCommerce.
  3. Kliknij przycisk Stwórz szybką wiadomość transakcyjną.
  4. Otworzy się okno podręczne. Wybierz opcję Wiadomość z porzuconym koszykiem i kliknij przycisk Przejdź do edytora wiadomości.
  1. Wpisz wewnętrzną nazwę wiadomości, wskaż sklep, ustaw opóźnienie wiadomości, adres email nadawcy i odpowiedz do, wpisz temat wiadomości i przejdź do strony Stwórz wiadomość.
  1. Na stronie Grafika i treść wybierz szablon zgodnie ze swoimi potrzebami.
  2. Wygląd pola porzuconego koszyka można modyfikować. Możesz:
  • zmienić układ i orientację,
  • dopasować odstępy pionowe i poziome,
  • zdecydować, czy chcesz wyświetlać tekst przypomnienia i dopasować go do własnych potrzeb,
  • dopasować wyrównanie i marginesy grafiki,
  • skonfigurować wyświetlanie nazw produktów,
  • skonfigurować wyświetlanie cen,
  • skonfigurować przycisk zakupu.
  1. Można również umieścić dodatkowe elementy poza polem porzuconego koszyka:
  • grafika
  • tekst
  • przycisk
  • wideo
  • odstęp
  • separator
  • ikony social media
  1. Kliknij przycisk Dalej w prawym, górnym rogu.
  1. Kliknij przycisk Zapisz i aktywuj.
  1. Twoja wiadomość zostanie zapisana w zakładce Szybkie wiadomości transakcyjne.

Kiedy zostanie wysłana wiadomość z porzuconym koszykiem?

Wiadomość z porzuconym koszykiem zostanie wysłana, gdy zalogowany klient doda produkt do koszyka, ale nie zrealizuje zakupu.

Ważne: Aby uniknąć wysyłania zduplikowanych wiadomości z porzuconym koszykiem, upewnij się, że wyłączyłeś domyślną wiadomość z porzuconym koszykiem w ustawieniach wtyczki.

Jak mogę zarządzać wiadomościami z porzuconym koszykiem?

Wiadomościami z porzuconym koszykiem można zarządzać w Narzędzia e-commerce > Szybkie wiadomości transakcyjne, gdzie znajdziesz wszystkie stworzone przez Ciebie rodzaje szybkich wiadomości transakcyjnych.

Pod nazwą swojej wiadomości zobaczysz:

  • sklep, do którego podłączona jest wiadomość
  • rodzaj wiadomości

W tej zakładce można również sprawdzić ogólne statystyki dotyczące szybkich wiadomości transakcyjnych:

  • ilość dostarczonych wiadomości,
  • wskaźnik otwarć,
  • wkaźnik kliknięć.

Menu akcji (pionowy wielokropek) pozwala na edytowanie, podgląd, usunięcie i wysłanie wiadomości testowej.

Uwaga: Musisz najpierw wyłączyć swoją wiadomość poprzez zmianę jej Statusu, aby móc ją edytować.