Jak stworzyć powiadomienia web push?
Powiadomienia web push pozwalają na komunikację z kontaktami w całkowicie nowy sposób. Wyświetlą one Twoje powiadomienie w przeglądarce tych osób, które zezwoliły na powiadomienia. Nie muszę być oni Twoimi subskrybentami.
Powiadomienia web push są darmową funkcją, która nie tylko może wpłynąć na Twoją konwersję, ale także informować ludzi o nowościach na Twojej stronie, zwracać ich uwagę lub przypominać o stronie. Funkcja ta umożliwia dotarcie do większej liczby osób i wyświetlanie powiadomień, które mogą przekierowywać do wybranej witryny.
Dzięki GetResponse możesz teraz tworzyć Bogate powiadomienia web push, które pozwalają stworzyć powiadomienia zawierające grafikę, dodać przyciski akcji i tematy. Wygląd powiadomienia może różnić się od podglądu w zależności od przeglądarki odbiorcy i systemu operacyjnego odbiorcy (oraz faktu, że różne przeglądarki/systemy obsługują różne elementy rich push).
Czym są powiadomienia web push?
Powiadomienia web push to powiadomienia, które są wysyłane do użytkownika poprzez przeglądarkę internetową w komputerach oraz na urządzeniach mobilnych. Powiadomienia web push są dostarczane na ekran użytkownika zawsze wtedy, kiedy jego przeglądarka jest otwarta, niezależnie od tego czy Twoja strona jest aktualnie wyświetlana.
Jak działają powiadomienia web push?
Gdy odwiedzający kliknie na wyślij powiadomienie, nasza aplikacja wysyła żądanie do odpowiedniego pośrednika (tzw. usługa push), który dostarcza wiadomość do przeglądarki, jeśli jest online. Jeśli przeglądarka jest offline, powiadomienie czeka do momentu otwarcia przeglądarki. Więcej informacji tutaj.
- Należy stworzyć stronę w GetResponse, która zawierać będzie Twoje powiadomienie, adres URL oraz obrazek (opcjonalnie).
- Należy zainstalować kod śledzący w sekcji head Twojej strony oraz service worker w katalogu głównym strony.
- Wspieramy wszystkie wiodące przeglądarki, oprócz Safari i Internet Explorer 11.
- Zalecamy stworzenie spersonalizowanej prośby o zgodę przed wyświetleniem domyślnej prośby. Poinformuje to użytkowników, że po wyrażeniu zgody zaczną otrzymywać Twoje powiadomienia oraz zwiększy Twoją konwersję. Niektóre przeglądarki mogą też blokować domyślne prośby o zgodę, jeśli użytkownik nie miał wcześniejszych interakcji z daną stroną.
Spersonalizowana prośba o zgodę:

Domyślna prośba o zgodę:

Stworzenie strony
Aby Stworzyć stronę:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Kliknij Dodaj stronę.

- Wpisz nazwę Twojej strony (do 150 znaków).
- Wpisz dokładny adres URL Twojej strony. Musi to być dokładnie taki sam adres URL, jak ten wyświetlający się w przeglądarce. Twoja strona musi obsługiwać protokół HTTPS, aby wysyłać powiadomienia. Jeśli strona nie obsługuje tego certyfikatu, musisz najpierw stworzyć certyfikat SSL dla Twojej strony.
- (Opcjonalnie) Kliknij Prześlij obrazek, jeśli chcesz dodać ikonę. Będzie to domyślny obraz, który chcesz wyświetlać we wszystkich powiadomieniach. Może to być Twoje logo lub ikona marki.
- Kliknij Dodaj stronę i kontynuuj.
Jako swoją stronę możesz dodać tylko domenę lub subdomenę, na przykład:
- https://example.com
- https://subdomain.example.com
Nie ma możliwości dodania katalogu jako strony, na przykład:
- https://example.com/directory
- https://subdomain.example.com/directory
Następnie skonfiguruj swoją stronę.
- Kliknij Skopiuj kod, aby skopiować kod śledzący. Dodaj ten kod do sekcji head na stronie, na której chcesz prosić użytkowników o zasubskrybowanie Twoich powiadomień.
- Kliknij Pobierz plik mechanizmu Service Workera, aby pobrać ten plik i zainstaluj go w katalogu głównym Twojej strony. Jeśli nie czujesz się z tym komfortowo, poproś o pomoc programistę.
Po zapisie, service worker będzie pobrany w przeglądarce Twoich kontaktów i będą oni otrzymywać Twoje powiadomienia. Warto pamiętać:
- Upewnij się, że Twoja strona obsługuje protokół HTTPS,
- Nie zmieniaj nazwy pliku,
- Upewnij się, że plik wskazuje na domenę wysyłającą powiadomienia.
- Kliknij Zakończ, aby ukończyć konfigurację.
Będziesz miał stały dostęp do kodu śledzącego oraz service workera.
Pamiętaj: kod śledzący jest unikalny dla każdej strony i nie może być używany na więcej niż jednej stronie.
By przejść do nich:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Kliknij Pobierz kod i mechanizm Service Workera.
Jak zarządzać stroną?
Aby zarządzać stroną:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Najedź kursorem na menu akcji (3 kropki).
Tam możesz:
- edytować stronę,
- pobrać kod i Service Workera,
- stworzyć prośbę o zgodę,
- stworzyć powiadomienie,
- usunąć stronę (jeśli nie ma aktywnych powiadomień).
W tej karcie będzie też widoczne, ile osób zapisało się do Twoich powiadomień na danej stronie.
Tworzenie prośby o zgodę
Stworzenie prośby o zgodę oznacza stworzenie spersonalizowanej prośby. Domyślna prośba jest stworzona automatycznie i nie jest edytowalna, gdyż pochodzi bezpośrednio z przeglądarki.
Pamiętaj:
- Nie można edytować lub usunąć domyślnej prośby o zgodę.
- Możesz włączyć podgląd prośby o zgodę. Prośba może wyglądać inaczej w różnych przeglądarkach i systemach operacyjnych.
- Swoją prośbę znajdziesz w zakładce Prośby o zgodę, razem z innymi spersonalizowanymi prośbami stworzonymi w koncie.
Spersonalizowana prośba o zgodę może zwiększyć Twoją konwersję i liczbę subskrybentów.
Pamiętaj: możesz stworzyć więcej próśb o zgodę, lecz tylko jedna może być aktywna.
Aby stworzyć spersonalizowaną prośbę o zgodę:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Najedź kursorem na menu akcji (3 kropki) i wybierz Stwórz prośbę o zgodę.
- Wpisz nazwę Twojej prośby o zgodę (do 150 znaków).
- Wpisz treść prośby o zgodę (do 128 znaków). Stwórz spersonalizowaną wiadomość, aby zachęcić odwiedzających do subskrybcji. Spersonalizowana prośba o zgodę wyświetli się przed domyślną prośbą o zgodę.
- Wpisz tekst przycisku potwierdzenia i jego kolor.
- Wpisz tekst rezygnacji i jego kolor. Podgląd Twojej prośby wyświetli się po prawej stronie.
- Kliknij Zapisz, aby ukończyć konfigurację.
- (Opcjonalnie) Kliknij Podgląd, aby zobaczyć jak wygląda domyślna prośba o zgodę.
- Kliknij Zapisz i aktywuj, aby aktywować swoją prośbę o zgodę (zastępując obecnie aktywną) lub Zapisz postęp, aby zapisać Twój postęp nie aktywując prośby o zgodę.
W zakładce Prośby o zgodę można zobaczyć, ile osób wyświetliło Twoje prośby oraz ile osób się zapisało. Przy domyślnej prośbie o zgodę zobaczysz, ile osób faktycznie się zapisało. W przypadku spersonalizowanej prośby o zgodę zobaczysz liczbę wyświetlonych domyślnych próśb. Co oznacza, że ta sama liczba osób zaakceptowała spersonalizowaną prośbę. Pozwoli to porównać efektywność różnych próśb. Dzięki temu można też sprawdzić ilu użytkowników zapisało się poprzez daną spersonalizowaną prośbę o zgodę.
Jak zarządzać prośbami o zgodę?
Aby zarządzać Twoimi prośbami o zgodę:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Kliknij nazwę Twojej strony.
- W zakładce Prośby o zgodę możesz dezaktywować daną prośbę.
- Aby zarządzać prośbą o zgodę, najedź kursorem na menu akcji (3 kropki) obok spersonalizowanej prośby o zgodę. Możesz:
- edytować prośbę,
- usunąć ją.
Tworzenie powiadomień
Powiadomienie to okno, które wyświetla się na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego Twojego subskrybenta. Może ono poinformować osoby, które zapisały się do Twoich powiadomień o tym, co dzieje się na Twojej stronie. W ten sposób możesz reklamować wprowadzenie nowego produktu, ogłosić wyprzedaż lub powiadomić o nowym artykule na stronie.
Pamiętaj: Różne przeglądarki i urządzenia mogą mieć różny limit wyświetlanych znaków. Jeśli chcesz, aby Twoje powiadomienia wyświetlały się poprawnie dla wszystkich, polecamy tworzyć krótkie wiadomości.
Aby stworzyć powiadomienie:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Najedź kursorem na Menu akcji (3 kropki) i kliknij Stwórz powiadomienie.
- Wpisz nazwę powiadomienia (do 150 znaków).
- Wpisz tytuł powiadomienia (do 250 znaków). Użyj chwytliwego sloganu lub nazwę swojej marki.
- (Opcjonalnie) Wpisz tekst powiadomienia (do 250 znaków). Użyj tej przestrzeni, aby przekazać szczegóły promocji, poinformować o trwającej wyprzedaży lub przekazać inną informację.
- (Opcjonalnie) Wpisz docelowy adres URL, na który odwiedzający zostaną przekierowani po kliknięciu w Twoje powiadomienie.
- (Opcjonalnie) Dodaj obrazek do Twojego powiadomienia. Możesz użyć pliki JPEG, .JPG, .PNG, .GIF, .WEBP, .ICO, .CUR, .BMP do 10MB. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, użyj kwadratowego obrazka o minimalnych wymiarach 196 x 196 px.
- (Opcjonalnie) Dodaj ikonę do Twojego powiadomienia. Możesz użyć pliki JPEG, .JPG, .PNG, .GIF, .WEBP, .ICO, .CUR, .BMP do 10MB. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, użyj kwadratowego obrazka o minimalnych wymiarach 196 x 196 px.
- (Opcjonalnie) Kliknij przycisk Dodaj przycisk, aby utworzyć Przyciski akcji, dzięki którym odwiedzający będą mogli wykonywać określone akcje z powiadomień. Następnie wprowadź tekst, który pojawi się na przycisku, dodaj adres URL, który otworzy się po kliknięciu przycisku i dodaj ikonę przycisku, która pojawi się obok tekstu przycisku.
- Po prawej stronie możesz zobaczyć podgląd Twojego powiadomienia i sprawdzić je w przeglądarce. Podgląd bazuje na przeglądarce Google Chrome na macOS, Windows i Android. Powiadomienie może być wyświetlone inaczej w pozostałych przeglądarkach oraz systemach operacyjnych – jest to jedynie narzędzie poglądowe.
Aby sprawdzić jak powiadomienie będzie wyglądać w Twoim systemie operacyjnym/przeglądarce, kliknij Sprawdź podgląd w przeglądarce. Wyświetli się okno z prośbą o wysyłanie powiadomień. - Możesz sprawdzić Twoją grupę docelową (ilu użytkowników zapisało się do Twoich powiadomień).
- Możesz kliknąć Anuluj, Zapisz wersję roboczą, aby użyć powiadomienie później, lub Wyślij powiadomienie, by wysłać je natychmiast. Uwaga: aby wysłać powiadomienie natychmiast, potrzebujesz co najmniej jednego subskrybenta.
- Planując powiadomienie, możesz zmienić strefę czasową na inną niż domyślna strefa na Twoim koncie. Uwaga: zaplanowane powiadomienia mogą być również używane w cyklu automation.
- (Opcjonalnie) Możesz ustawić temat powiadomień. Działa, to gdy masz wiele powiadomień o tym samym temacie. Starsze powiadomienie, które nie zostało kliknięte, zostanie zastąpione nowym powiadomieniem z tym samym tematem, jednak jeśli odwiedzający jest offline i ma kilka powiadomień do dostarczenia w kolejce z tym samym tematem, otrzyma tylko ostatnią.
Następnie nastąpi przekierowanie do zakładki Powiadomienia. Można tam sprawdzić status powiadomienia, datę stworzenia i wysyłki, ile powiadomień zostało wysłanych, dostarczonych oraz klikniętych.
Jak zarządzać powiadomieniami?
Aby zarządzać powiadomieniami:
- Przejdź do zakładki Powiadomienia web push.
- Kliknij nazwę strony.
- W zakładce Powiadomienia, najedź kursorem na menu akcji (3 kropki). Tam możesz:
- zobaczyć Twoje powiadomienie,
- duplikować je.
Aby zmienić zaplanowaną datę i godzinę powiadomienia, musisz je anulować i zaplanować ponownie.
Powiadomienia, które nie zostały wysłane lub są wersją roboczą, mogą również zostać:
- edytowane,
- usunięte.