Jak stworzyć i udostępnić post w GetResponse Social Ads Creator?

GetResponse Social Ads Creator umożliwia tworzenie prostych animacji lub obrazków – nazywanych postami – opartych na szablonach, które można udostępniać w mediach społecznościowych. Korzystaj z nich, aby promować swoje oferty sezonowe czy promocje lub po prostu, aby życzyć swoim obserwatorom miłego tygodnia.

Jakie rodzaje postów mogę tworzyć?

Możesz wybierać między dwoma rodzajami postów:

1. Animacja: ruchomy obraz w stylu gifa. Animacje dzielimy na dwa rodzaje:

  • pojedyncze zdjęcie (z ewentualnym tekstem);
  • krótka sekwencja zdjęć.

Uwaga: styl animacji jest dołączony do szablonu i nie można go edytować.

2. Obrazek: statyczny obraz z ewentualnym teksem, bez animacji.

Jak mogę stworzyć post?

Istnieją 3 metody tworzenia postów:

1. Od zera.
2. Korzystając z produktów lejka konwersji GetResponse (tylko kiedy jesteś zalogowany do konta GetResponse).
3. Korzystając z szablonu.

Jak stworzyć post od zera?

1. Kliknij ikonkę Create po środku dolnego menu.

2. Wybierz Start from scratch.

3. Kliknij ikonkę + znajdującą się pod tekstem, aby dodać tekst, który chcesz zobaczyć w swoim poście. Możesz dodać do 3 różnych tekstów.

4. Kliknij ikonkę + znajdującą się pod obrazkami, aby dodać obrazki, których chcesz użyć w poście. Możesz dodać do 6 różnych obrazków.

5. Kiedy będziesz gotowy, kliknij Let’s start, aby zobaczyć szablony, których możesz użyć. Automatycznie wypełnimy nasze gotowe szablony Twoim tekstem i obrazkami.

6. Kliknij szablon, którego chcesz użyć, aby przejść do edytora.

7. W edytorze kliknij poszczególne elementy, aby je edytować. Dowiedz się więcej o opcjach edycji w GetResponse Social Ads.

8. Kiedy post będzie gotowy, kliknij ikonkę Share, aby przejść do kolejnego etapu, albo zapisz go jako wersję roboczą wychodząc z edytora.

9. Zdecyduj, czy chcesz udostępnić post jako animację, czy jako obrazek.

10. (opcjonalne) Klikając ikonkę akcji (pionowy wielokropek), możesz zapisać swój post jako wersję roboczą, zapisać go na telefonie lub w zakładce Pliki i obrazy w Twoim koncie GetResponse.

Saving to multimedia studio.

11. Wpisz nazwę posta (dla własnej informacji, Twoja społeczność jej nie zobaczy).

12. Wpisz krótki tekst zawierający do 280 znaków (opcjonalne), aby użyć go jako podpisu do posta. Tekst może zawierać hasztagi.

13. Wybierz profile społecznościowe i kliknij Share. Gotowe!

Jeśli na tym etapie nie dodałeś jeszcze swoich kont społecznościowych, aplikacja wyświetli przycisk Manage social media account zamiast przycisku Share. Kliknięcie tego przycisku przeniesie Cię do strony Social Media Accounts, aby dodać profile Facebook, Twitter lub Instagram.

Dowiedz się, jak zintegrować Twoje profile społecznościowe z GetResponse Social Ads Creator.

Jak stworzyć post korzystając z lejka konwersji GetResponse?

Zaloguj się do swojego konta GetResponse.
Musisz mieć co najmniej jeden lejek konwersji stworzony w koncie.

Aby stworzyć post:

1. Kliknij ikonkę Create po środku dolnego menu.

2. Wybierz lejek konwersji GetResponse.

3. Wybierz lejek, z którego mamy pobrać produkty.

4. Kliknij szablon, którego chcesz użyć, aby przejść do edytora.

Powtórz kroki 6-13 z sekcji Jak stworzyć post od zera?.

Jak stworzyć post korzystając z szablonu?

1. Kliknij link Templates w dolnej części głównego pulpitu.
Zobaczysz menu szablonów. Możesz przeglądać je w pojedynczej kolumnie lub w dwóch kolumnach, klikając ikonkę kolumny (nad galerią).

Uwaga: możesz segregować dostępne szablony według najnowszych, popularnych lub tematycznie. Możesz również szukać konkretnych szablonów klikając ikonkę lupy. Wpisz słowo kluczowe, aby znaleźć szablon lub wybierz jeden z sugerowanych hasztagów w rozwijanym menu.

2. Kliknij szablon, którego chcesz użyć, aby przejść do edytora.

Powtórz kroki 6-13 z sekcji Jak stworzyć post od zera?.

Czy mogę sprawdzić skuteczność mojego posta?

Gdy Twój post zostanie udostępniony, możesz śledzić jego skuteczność. Pozwoli to uzyskać przydatne informacje na temat tego, czy Twoje posty przyciągają uwagę i czy docierają do odbiorców. Jeśli odpowiedzi wydają się być obojętne, może to być sygnał do zmiany strategii marketingowej.

Aby sprawdzić statystyki, przejdź do sekcji Posts i znajdź galerię Shared. Statystyki skuteczności znajdują się pod każdym udostępnionym postem.

Kliknij post, aby sprawdzić szczegółowe statystyki. Obejmują one:

  • liczbę polubień i komentarzy na Stronach i Grupach Facebook,
  • liczbę polubień i retweetów na Twitterze;
  • liczbę polubień i komentarzy na Instagramie.

Uwaga:

Facebook nie pozwala aplikacjom zewnętrznym, takim jak GetResponse Social Ads Creator, na pobieranie statystyk bezpośrednio z Twojego prywatnego profilu na Facebooku, musisz więc sprawdzić statystyki postów na swoim prywatnym koncie Facebook.
Ponadto, GetResponse Social Ads Creator nie pokazuje, kto dokładnie zareagował na Twoje posty. Nie zobaczysz także komentarzy pod postami. Aby sprawdzić szczegółowe informacje na temat udostępnionych postów, otwórz odpowiednie aplikacje społecznościowe i sprawdź posty bezpośrednio w profilach.