Jak skonfigurować SMS marketing w USA i Kanadzie?

Funkcja SMS dostępna jest tylko w planach MAX. Tutaj uzyskasz szczegółowe informacje na temat GetResponse MAX.

Aby wysyłać wiadomości SMS w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, należy przestrzegać regionalnych przepisów. Jeśli planujesz SMS-owe kampanie marketingowe skierowane do dużej ilości odbiorców, będziesz musiał zarejestrować markę i osobną kampanię. Ostatecznym organem “weryfikującym” są operatorzy działający w danym regionie. Twój Customer Experience Manager i nasz dostawca API SMS -Vonage uruchamiają proces w Twoim imieniu, aby przebiegał on jak najpłynniej.

Proces wiąże się z dodatkowymi kosztami i procedurą weryfikacyjną, jednak nie musisz go przechodzić w przypadku każdej zaplanowanej kampanii SMS-owej. Gwarantuje on również wysoki wskaźnik dostarczalności, lepszą reputację marki i whitelistowanie treści u wszystkich lokalnie działających operatorów.

Poniżej znajdziesz krótkie podsumowanie procedury:

  1. Zarejestruj markę – podaj dane zarejestrowanej firmy,
  2. Zarejestruj kampanię – podaj szczegóły kampanii SMS-owej, którą chcesz zrealizować,
  3. Kup i połącz dedykowany numer telefonu.

1. Rejestracja marki i kampanii

Aby rozpocząć wysyłkę SMS-owej kampanii marketingowej do wielu odbiorców przy użyciu kodu kraju +1 (USA i Kanada), jako nadawca, musisz zarejestrować swoją markę i kampanię u wszystkich regionalnie zarejestrowanych operatorów/nadawców. Ta procedura jest przeprowadzana przez Twojego Customer Experience Manager i naszego dostawcę Vonage.

Marka to oficjalne informacje dotyczące firmy, które pomogą amerykańskim operatorom zidentyfikować Cię jako nadawcę i polepszyć reputację Twojej marki.

Kampanię można opisać jako przypadek użycia wysyłania wiadomości. Każdy przypadek użycia, który marka wysyła, musi zostać zarejestrowany w określonych typach kampanii wyświetlanych w ramach numeru rejestracyjnego 10DLC (kod 10 cyfrowy).

Cała procedura musi zostać ukończona przed rozpoczęciem wysyłki wiadomości SMS w danym regionie. Oto jak ona wygląda i jakie informacje należy dostarczyć przy każdym kroku:

Krok 1 – Zarejestruj markę

Marka to firma, od której użytkownik końcowy uważa, że otrzymuje wiadomości. Niezbędne będą oficjalne dane firmy, Twój Customer Experience Manager skontaktuje się z Tobą w przypadku brakujących danych.

Koszt rejestracji jednej marki to jednorazowa opłata w wysokości $5, jednak może w przyszłości wzrosnąć, w zależności od opłat lokalnego operatora.

Krok 2 – Zarejestruj kampanię

Każda kampania SMS-owa powinna zawierać określony przypadek użycia i niezbędne będzie przedstawienie przykładowych wiadomości. Wpłynie to na dozwoloną przepustowość (określoną przez operatorów sieci). Każda kampania będzie miała dodatkową konfigurację i opłatę abonamentową, zwykle w wysokości $30 miesięcznie.

Każda marka może mieć kilka kampanii.

Niezbędne będzie określenie konkretnego przypadku użycia i dostarczenie przykładowych treści wiadomości dla każdej marki. Kampania nie może służyć dwóm różnym przypadkom użycia, ale możesz dostarczyć do 5 przykładów wiadomości, które będą wysyłane w ramach jednej kampanii.

Każda kampania wymaga przypisania unikatowego numeru telefonu, który będzie trzeba zakupić lub przenieść.

Popularne przypadki użycia i ich wyjaśnienia:

Przypadek użyciaSzczegóły
Obsługa klientaWszystkie wiadomości dotyczące obsługi klienta, łącznie z zarządzaniem kontem i wsparciem.
Ostrzeżenie przed oszustwemPowiadomienia zawierające ostrzeżenia przed oszustwem.
Szkolnictwo wyższeDla kampanii utworzonych w imieniu uczelni wyższych. Obejmuje również obwody szkolne itp, które wykraczają poza dowolny/darmowy dla klienta “model wiadomości”.
Mieszany o małej objętościMała liczba wysyłek z kombinacją różnych przypadków użycia. Na przykład konta testowe lub demonstracyjne.
MarketingDowolna komunikacja zawierająca treści marketingowe oraz/lub promocyjne.
MieszanyWysyłka obejmuje wiadomości mieszane zarezerwowane dla konkretnego sektora usług konsumenckich.
Sondaże i głosowanieSondaże i głosowanie.
Ogłoszenie publiczneKomunikat informacyjny, który ma na celu podniesienie świadomości publicznej na temat ważnego problemu.
Alert bezpieczeństwaPowiadomienie o tym, że bezpieczeństwo systemu, zarówno oprogramowania lub sprzętu, zostało w jakiś sposób naruszone i że konieczne jest podjęcie odpowiednich działań.
Agenci i franczyzyW przypadku marek, które mają wielu agentów, franczyzy lub biura w tej samej branży, ale wymagają indywidualnych numerów lokalnych dla każdego agenta/lokalizacji/biura. Ostateczne opłaty podlegają weryfikacji.
Organizacja charytatywnaOrganizacje charytatywne wyłączone z opłacania podatku w myśl sekcji 5013C. Nie obejmuje organizacji religijnych.
RatunkowyUsługi powiadamiania mające na celu wspieranie bezpieczeństwa publicznego/zdrowia podczas klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych, pandemii oraz innych sytuacji kryzysowych na szczeblu krajowym lub regionalnym.
Edukacja K-12Kampanie stworzone dla platform komunikacyjnych obsługujących szkoły od klas K-12 lub centra nauki zdalnej. Nie dotyczy to szkół policealnych. Ten przypadek użycia wymaga zatwierdzenia przez co najmniej 1 Operatora Sieci Komórkowej.
Polityczyny (0/5)Część zorganizowanego wysiłku mającego na celu wpływanie na podejmowanie decyzji przez określoną grupę. Wszystkie kampanie podlegają weryfikacji.
Społeczny (0/5)Komunikacja wewnątrz lub między zamkniętymi społecznościami (na przykład alerty influencerów).
LoteriaLoterie/zakłady
Duża próba Dostawcy Usług KomunikacyjnychDuże bezpłatne próby Dostawców Usług Komunikacyjnych, pod ścisłą kontrolą i możliwością audytu przez Operatorów Sieci Mobilinych.
Step 3 – Połącz swoje numery

Każda kampania wymaga przypisania unikatowego numeru telefonu, który trzeba zakupić lub przenieść. Numer musi zostać połączony z zaaprobowaną kampanią przed wysyłką wiadomości. W USA wiadomości wysłane z niepołączonych 10-cyfrowych numerów (10 DLC) zostaną zablokowane.

Numer zostanie dodany do Twojego konta jako identyfikator nadawcy w końcowym procesie. Gdy będzie on już obecny w Twoim koncie, możesz rozpocząć wysyłanie kampanii SMS-owej.

Miesięczny koszt 10 cyfrowego numeru (10DLC) to kwota pomiędzy $1-40, jednak zwykle poniżej $5. Miesięczne opłaty za krótsze numery są dużo wyższe, rozpoczynają się od $500.

2. Zakup numeru telefonu

W marketingu SMS-owym GetResponse i nasz zewnętrzny dostawca umożliwiają zakup lub przeniesienie 10-cyfrowego numeru (10DLC) lub dedykowanych skróconych numerów. Nie można wysyłać wiadomości SMS z materiałami marketingowymi za pośrednictwem bezpłatnych numerów.

Kilka informacji na temat numerów telefonów (poparte przepisami USA i uznane przez dostawców z USA i Kanady):

  • Komunikacja marketingowa musi przebiegać przy użyciu dedykowanych skróconych lub 10-cyfrowych numerów.
  • 10-cyfrowe numery, zwane również Komercyjnie Długimi Kodami (CLC), to nowy usankcjonowany standard w zakresie przekazywania wiadomości A2P (aplikacja do osoby).
  • Amerykańscy operatorzy stosują szczegółowe filtrowanie bezpłatnych numerów i jakiekolwiek wiadomości marketingowe zostaną oflagowane i szybko zablokowane.
  • Nie jest już możliwe dzielenie się dowolnymi typami numerów (krótki kod, 10DLC lub bezpłatny numer) pomiędzy różnymi markami.

Główne różnice i przypadki użycia 10-cyfrowego lub krótkiego numeru mogą pomóc Ci zdecydować, który rodzaj numeru jest dla Ciebie odpowiedni:


Krótki numer Numer 10-cyfrowy
Opis 4-6 cyfrowy numer do wysyłania wiadomości typu A2P10-cyfrowy numer do wysyłania wiadomości typu A2P
Docelowy klient Globalne przedsiębiorstwoLokalna firma
Ogólna cena/opłaty ~500-1500$/miesiąc1-40$/miesiąc
Przypadki użyciaAlerty, 2FA (dwuetapowe uwierzytelnianie), marketing Alerty, 2FA (dwuetapowe uwierzytelnianie), marketing
WolumenBardzo duża liczba Niska do średniej liczby wysyłek (200K wiadomości lub mniej dziennie)
Przepustowość50+ MPS (wiadomości na sekundę) Użytkowanie w zależności od przypadku, do 50 MPS (wiadomości na sekundę)
Raport dostarczenia TakNie

3. Weryfikacja, przypisana przepustowość i ograniczenie objętości

Po rejestracji większość operatorów przeprowadza weryfikację na podstawie dostarczonych przez Ciebie informacji. Do kampanii marketingowych używających 10-cyfrowego numeru dodatkowo przypisywana jest określona dzienna przepustowość oraz dozwolony wolumen wiadomości. Po zakończeniu wstępnej procedury rejestracji marki i kampanii, użytkownik zostanie poinformowany o dozwolonej objętości i przepustowości.

Możesz negocjować dozwolone limity, aby je powiększyć, jednak trzeba pamiętać, że są one zawsze zarządzane indywidualnie.

4. Płatności i fakturowanie

Ceny SMS-ów bazujemy na cenniku SMS-ów dostępnym w Twoim koncie GetResponse. Koszt zostanie odliczony od Twojego salda po wysyłce.

Niezbędne jest dodanie funduszy na saldo SMS przed planowaną wysyłką. Fakturowaniem i zarządzaniem zajmie się Twój Customer Experience Manager, niezależnie od uzgodnionych miesięcznych opłat umownych.

Dodatkowe koszty SMS naliczane oddzielnie:

  • 10-cyfrowy numer telefonu: $5-$50/miesiąc
  • Dedykowany krótki numer: ceny rozpoczynają się od $500/miesiąc
  • Rejestracja marki: $5 (jednorazowa opłata)
  • Rejestracja kampanii: $30/miesiąc

Te opłaty są naliczane i fakturowane oddzielnie od salda wiadomości SMS.

Zwróć uwagę, że opłata za rejestrację kampanii naliczana jest miesięcznie w okresie od rejestracji kampanii do wyrejestrowania, nawet jeśli w danym miesiącu nie wysyłasz żadnych SMS-ów. Aby wyrejestrować kampanię, skontaktuj się ze swoim Customer Experience Manager.

Opłaty operatora za przepustowość: należy pamiętać, że standardową procedurą innych dostawców SMS jest stosowanie dodatkowych opłat nałożonych przez większość operatorów. Jednak w GetResponse ta opłata jest już wliczona w standardowy koszt SMS-ów, więc nie stosujemy dodatkowych opłat.

Dodatkowa opłata zostanie nałożona tylko w przypadku dostarczania potwierdzeń rezygnacji z subskrypcji. Taki proces jest wymagany przez amerykańskich i kanadyjskich operatorów. Niedostarczenie potwierdzenia może spowodować wzrost wskaźnika zwrotów.

5. Rekomendacje treści SMS-ów

Szczegółowe informacje dotyczące treści zabronionych na wszystkich kanałach można znaleźć w Regulaminie Usługi GetResponse i zawierają one poniższe oraz inne przykłady treści prawnie zabronionych:

  • nielegalne substancje (cannabis),
  • oszustwa, spam i wyłudzanie informacji (phishing),
  • marketing wprowadzający w błąd,
  • treści związane z seksem i nagością, nienawiścią, alkoholem, bronią palną oraz tytoniem.

Należy również zapoznać się ze wszystkimi innymi przepisami obowiązującymi w regionie, do którego wysyłasz.

Zwróć uwagę, że w niektórych miejscach obowiązują publicznie i prawnie uznawane “ciche godziny”, podczas których SMS-y nie zostaną dostarczane. GetResponse nadal pobierze opłatę za tę wysyłkę. Do Ciebie należy uzyskanie informacji na temat tego gdzie i w jakim czasie obowiązują “ciche godziny”.

6. Zasady rezygnacji z otrzymywania SMS-ów

GetResponse wspiera obowiązkowe metody rezygnacji z otrzymywania SMS-ów przy użyciu słowa “STOP” (i innych standardowych zwrotów branżowych) na poziomie sieciowym. Ten system rezygnacji jest domyślnie uruchomiony dla wszystkich typów SMS-ów wysyłanych z GetResponse. Żądanie “STOP” blokuje wszystkie wiadomości tekstowe pomiędzy numerem mobilnym indywidualnego odbiorcy a numerem firmowym nadawcy.

Numer telefonu odbiorcy, który zrezygnował z otrzymywania wiadomości, zostanie dodany do listy wypisanych odbiorców, która nie jest dostępna dla klientów GetResponse ze względów bezpieczeństwa. Ten numer zostanie wyłączony z otrzymywania wiadomości na poziomie subkonta. Oznacza to, że jeśli masz kilka subkont w swoim koncie GetResponse z wieloma nazwami nadawców i listami kontaktów, odbiorca nadal może otrzymywać wiadomości z innych subkont i marek powiązanych z nimi.

Duże ilości wypisów mogą wskazywać na złe praktyki wysyłania lub na to, że dane dotyczące wypisu są wątpliwe. Gdy dzienny wskaźnik rezygnacji danego numeru telefonu osiąga 5% lub więcej, takie konto zostaje oflagowane do monitorowania, co w rezultacie może spowodować natychmiastowe zawieszenie usług.

Zalecane jest, jednak nieobowiązkowe, aby do wiadomości dołączyć transparentną informację na temat rezygnacji z otrzymywania wiadomości, na przykład dołączyć zwrot: Wyślij STOP, jeśli nie chcesz już otrzymywać od nas wiadomości.

Poniżej znajdziesz listę uniwersalnie wspieranych zwrotów do wypisu:

  • STOP
  • END
  • CANCEL
  • UNSUBSCRIBE
  • QUIT

Duży wskaźnik rezygnacji zwykle jest związany z wysyłaniem niepożądanych treści. Gorąco zachęcamy do przestrzegania wszystkich przepisów i najlepszych praktyk związanych z udzieleniem zgody, wymienionych w poniższej sekcji.

Gdy odbiorca odpisuje na SMS-a wiadomością “STOP” lub innym słowem kluczowym, zostanie do niego wysłana kolejna wiadomość. Jest to wiadomość z potwierdzeniem “Subskrypcja została pomyślnie anulowana i nie będziesz już otrzymywać kolejnych wiadomości”, wysłana przez GetResponse w Twoim imieniu. Koszt dostarczenia potwierdzenia zostanie odliczony od salda SMS zgodnie ze standardowymi stawkami za dostawę.

Ponowna subskrypcja jest również możliwa przy użyciu jednego z następujących słów kluczowych: JOIN, YES lub SUBSCRIBE.

7. Zgoda odbiorcy

Wiadomości mogą być dostarczane do urządzenia przenośnego klienta dopiero po tym, jak użytkownik wyrazi zgodę na ich otrzymywanie.

W USA prawa konsumenta dotyczące marketingu SMS-owego są regulowane przez Federalną Komisję Łączności (FCC), która egzekwuje prawa takie jak TCPA oraz CAN-SPAM, aby odbiorcy mogli korzystać z przysługującego im prawa do ochrony ich danych kontaktowych oraz aby powstrzymać marki i firmy przed wysyłaniem treści, na które odbiorcy nie wyrazili zgody.

W przypadku innych regionów odpowiednie przepisy to: w Kanadzie: Canadian Anti-Spam Legislation (CASL), W Unii Europejskiej (EU): RODO, w Wielkiej Brytanii: Ogólne Rozporządzenie w Sprawie Ochrony Danych (UK GDPR) oraz Rozporządzenie w Sprawie Publicznej i Elektronicznej Komunikacji z 2003 roku (PECR), w Australii: Spam Act 2003 oraz Spam Regulations 2021.

Jeśli planujesz uruchomić kampanie SMS w jednym z wymienionych krajów, zalecamy sumienne zapoznanie się z tymi dokumentami. Skontaktuj się ze swoim Customer Experience Manager, aby uzyskać rekomendacje na temat regulacji prawnych w innych regionach.

Kluczowe i obowiązkowe jest rozwijanie listy klientów SMS i wysyłanie wiadomości tekstowych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, wytycznymi branżowymi i wymaganiami operatorów.

Nieprzestrzeganie lokalnych przepisów może skutkować opłatami, procesami sądowymi i innymi karami, które nie są wskazane dla Twojej firmy.

Dlatego też konieczne jest rozwijanie bazy kontaktów w sposób oparty na przejrzystej i bezpośredniej zgodzie odbiorców na otrzymywanie od Ciebie informacji za pośrednictwem dowolnego kanału. GetResponse wymaga, żeby nadawca wiadomości uzyskał odpowiednią zgodę odbiorcy na każdą wysłaną wiadomość.

Jednakże zbieranie i zarządzanie zgodami odbiorców jest wyłączną odpowiedzialnością nadawcy. GetResponse w tym procesie jest wyłącznie procesorem danych, co w przejrzysty sposób określono w Polityce Prywatności GetResponse.

Rodzaj zgody, który jest wymagany, zależny jest od typu treści wiadomości wysyłanej do odbiorcy. Poniższa tabela zawiera rodzaje treści wiadomości i związane z nimi wymagane zgody. Klient może wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie i w jakikolwiek sposób. Żądania rezygnacji muszą być honorowane, niezależnie od tego, czy są zgłoszone przez telefon, email czy SMS-a.

KonwersacyjnaInformacyjnaMarketingowa
DOMNIEMANA ZGODAWYRAŻONA ZGODA WYRAŻONA PISEMNA ZGODA
Jeśli odbiorca zainicjuje wymianę wiadomości tekstowych, a firma jedynie odpowiada każdemu klientowi udzielając odpowiednich informacji, w tym przypadku ani zgoda ustna ani pisemna nie jest wymagana. Odbiorca powinien wyrazić zgodę zanim firma wyśle do niego wiadomość tekstową. Odbiorca może wyrazić zgodę w formie SMS-a, na formularzu, stronie internetowej lub ustnie. Pisemna zgoda jest również akceptowana.Odbiorca powinien wyrazić pisemną zgodę zanim firma wyśle do niego wiadomość tekstową. Odbiorca może podpisać formularz lub odznaczyć okienko, aby zezwolić na wysyłanie promocyjnych SMS-ów. Udział w promocjach tekstowych nigdy nie powinien być wymogiem.

Zgodę można uzyskać wyłącznie od indywidualnego odbiorcy, a nie w imieniu innej osoby. Dane i zgoda nie mogą nigdy być udostępniane, sprzedawane ani kupowane.

Należy pamiętać, że wysyłanie treści, które nie zostały zaprenumerowane, zbyt często powoduje wysoki wskaźnik rezygnacji i raportów dotyczących spamu, co natychmiast doprowadzi do zablokowania kanału nadającego zarówno przez nadawców, jak i przez zewnętrznego dostawcę usług SMS. Wpłynie to również na ogólną reputację Twojej marki.