Czym są cele i do czego mogę je wykorzystać?
Cele pozwolą Ci śledzić konwersje w postaci przejścia na Twoją stronę internetową z wysłanej przez Ciebie wiadomości. Oznacza to, że możesz śledzić ile, zakupów, pobrań i odwiedzin pochodzi od osób otrzymujących Twoje wiadomości.
Jak stworzyć cel?
Zanim ustawisz cel, najpierw załóż profil:
- Kliknij Raporty w górnym menu na pulpicie.
- Kliknij Cele pod Ustawieniami w menu po lewej stronie.
- Kliknij przycisk Stwórz cele
- Na stronie Utwórz nowy profil wybierz nazwę profilu i wpisz adres URL domeny Twojej strony.
- Skopiuj kod śledzący i wklej go do kodu źródłowego HTML stron, które chcesz śledzić. Umieść go jako ostatni element strony, bezpośrednio przed zamknięciem tagu </body>.
- Kliknij Zapisz, aby utworzyć profil.
Gdy profil zostanie wygenerowany, możesz zacząć ustawiać cele dla konkretnego profilu i strony. Możesz stworzyć kilka profili. Aby stworzyć cel:
- Kliknij Stwórz cel.
- Wybierz Nazwę celu, która będzie widoczna w raporcie celu.
- Określ Status celu jako ON, aby go opublikować i aktywować.
- Wybierz Typ dopasowania dla swojego celu.
- Dokładne dopasowanie oznacza, że cel będzie aktywowany, kiedy kontakty dotrą dokładnie do tego samego adresu URL, który wybierzesz w następnym kroku.
- Dopasowany nagłówek Head oznacza, że cel będzie aktywowany dla kontaktów, które dotrą do którejkolwiek strony na domenie, gdzie został umieszczony kod.
- Wpisz Adres strony Web, wybierając najpierw, czy Twoja domena ma przedrostek http, czy https. Następnie wybierz adres URL strony, którą chcesz śledzić.
- Wybierz wartość numeryczną swojego celu pod Typem celu. Wartość, którą przypiszesz do celu, liczona jest za każdym razem, kiedy kryteria celu zostaną spełnione i jest następnie sumowana. Jeśli kontakt kliknie link w wiadomości i dotrze do docelowej strony, jest to zliczane jako 1 x wartość. Za każdym razem, kiedy kontakt powtarza tę ścieżkę, wartość jest sumowana. Innym rozwiązaniem jest określenie dodatkowych parametrów celu przez wybór opcji Śledź kilka zmiennych. Jest to opcja zaawansowana, która wymaga własnego kodowania.
- Kliknij Zapisz cel, aby aktywować cel.
Gdzie zobaczę rezultaty swoich celów?
Rezultaty celów zobaczysz w statystykach wiadomości. Za każdym razem, kiedy kontakt kliknie śledzony link i dotrze do jednej ze śledzonych stron, zostanie to odnotowane jako osiągnięty cel. Aby odnaleźć te informacje, wykonaj następujące kroki:
- Kliknij Raporty w górnym menu na pulpicie.
- Wybierz rodzaj wiadomości z następujących: Newsletter, RSS, Autorespondery lub Marketing automation.
- Zakładka Cele pokaże, ile celów zostało osiągniętych dla wybranej (lub wybranych) wiadomości. Możesz kliknąć zakładkę, aby zobaczyć szczegóły.
Te informacje uzyskasz również w zakładce Kontakty > Wyszukiwanie kiedy klikniesz Zaawansowane wyszukiwanie i następnie Dodaj warunek >> Akcje kontaktu >> Cele.
Dlaczego moje cele nie są śledzone?
Istnieje kilka powodów, dlaczego Twoje cele mogą nie być aktywne lub odzwierciedlone w statystykach:
- Kod do śledzenia nie został osadzony w kodzie źródłowym HTML strony lub nie został umieszczony jako ostatni element bezpośrednio przed zamykającym tagiem </body>.
- Inny zewnętrzny kod śledzący, taki jak Google Analytics, został również umieszczony na stronie. Może to utrudniać śledzenie celu.
- Wiadomość nie została utworzona w naszym kreatorze drag and drop lub śledzenie kliknięć nie zostało aktywowane w ustawieniach wysyłki. Jeśli obrazy lub wersja HTML wiadomości jest blokowana w skrzynce odbiorczej, odbiorca wiadomości musiałby je pobrać, aby jego aktywność była śledzona przez pliki cookie.
Nadal nie działa?
Nasz Dział Obsługi Klienta chętnie pomoże. Upewnij się, że dysponujesz następującymi informacjami, aby przyspieszyć obsługę:
- nazwa profilu i celu,
- nazwa wiadomości, gdzie użyty jest link śledzący,
- Adres email kontaktu, który osiągnął cel.