Co zmieniło się w funkcji Multi-user w kontach MAX?
Jeśli używałeś już funkcji Multi-user (obecnie Zespół), zauważysz kilka różnic między poprzednią a obecną wersją funkcji dostępną w przebudowanym koncie GetResponse MAX:
- właściciel konta przypisuje administratora do każdego dodatkowego konta, które stworzy,
- użytkownicy dodatkowych kont to współpracownicy,
- zarówno właściciel konta, jak i administrator mogą dodawać użytkowników. Uzyskaj więcej informacji na temat dodawania i zarządzania użytkownikami,
- dostępne są 3 wstępnie zdefiniowane (domyślne) role: Administrator, Designer oraz Marketer,
- możesz przypisać tylko jedną rolę danemu użytkownikowi. Nie można już przypisywać wielu ról do jednej osoby,
- nie można już edytować wstępnie zdefiniowanych (domyślnych) ról. Jeśli chcesz spersonalizować rolę dla danego współpracownika, stwórz dla niego nową rolę,
- aby skonfigurować dostępy, niezbędne jest udzielenie odpowiedzi na serię pytań, które pozwolą Ci zdecydować, do których części konta udzielisz dostępu danym użytkownikom oraz co w tych obszarach będą mogli zrobić. Decyzje podejmiesz na podstawie roli, którą użytkownicy pełnią w Twojej organizacji.
Aby uzyskać dostęp do funkcji:
- jeśli jesteś właścicielem konta, w menu Profilu wybierz opcję Konta i użytkownicy,
- jeśli jesteś administratorem, w menu Profilu wybierz opcję Zespół.
Czy wstępnie zdefiniowane role są takie same?
Wstępnie zdefiniowane role w nowej wersji funkcji mogą się różnić. Poza zmianą nazwy roli (np. “marketing manager” nazywa się teraz “marketer”), dostępy mogą być mniejsze lub większe niż do tej pory.
Co oznaczają dostępy?
Dostępy są udzielane na podstawie uprawnień użytkowników do konkretnych obszarów w koncie. Na przykład poprosimy cię o informację, czy chcesz, aby użytkownicy mieli dostęp do formularzy:
Czy osoby z tą rolą mogą korzystać z formularzy?
Nie, nie mają dostępu do formularzy
Tak, mogą projektować i publikować formularze (pełna kontrola)
Jeśli wybierzesz opcję “nie”, osoby z tą rolą nie zobaczą formularzy w dostępnych funkcjach konta. Jeśli wybierzesz “tak”, będą miały pełen dostęp do tej funkcji i jej działania.
W przypadku funkcji takich jak Zarządzanie kontaktami i Email marketing zapytamy, czy chcesz dać użytkownikom pełen dostęp do funkcji, czy ograniczyć go do określonych zadań i obszarów (podobnie do stopnia dostępu, gdzie wybierałeś “zablokowany”, “tylko wyświetlanie” lub “wyświetlanie i zarządzanie”).
Zarządzanie kontaktami
W tej sekcji określisz do których list, kontaktów i segmentów użytkownik będzie mieć dostęp i co będzie mógł z nimi zrobić. Zadamy Ci następujące pytanie: “Czy osoby z tą rolą mogą korzystać ze wszystkich list kontaktów i segmentów, czy tylko z wybranych?” i damy Ci trzy opcje do wyboru:
- Mogą wyświetlać jedynie wybrane listy
Wybierz tę opcję, jeśli chcesz, aby użytkownicy otrzymali dostęp do konkretnych list. Wybrane listy będą dostępne podczas tworzenia formularzy, landing pages lub newsletterów. Współpracownik zobaczy je w zakładce Listy, jednak nie będzie mógł edytować ustawień listy, wyszukiwać kontaktów w danej liście lub wyświetlać i edytować szczegółów kontaktów. Uwaga: Wybierzesz konkretne listy w procesie dodawania współpracownika. - Mogą wyświetlać i zarządzać kontaktami na wszystkich istniejących i przyszłych listach. Oznacza to, że mogą:
- dodawać, importować i kopiować kontakty,
- tworzyć segmenty,
- wyświetlać szczegóły kontaktów,
- wyświetlać i edytować ustawienia listy.
- Mogą wyświetlać, eksportować i zarządzać kontaktami na wszystkich istniejących i przyszłych listach
Mogą wykonywać wszystkie powyższe czynności oraz eksportować kontakty.
Email marketing
W tej sekcji zdecydujesz, jakich dostępów udzielisz współpracownikom, którzy pracują przy użyciu newsletterów i autoresponderów.
- Nie mają dostępu do newsletterów
Wybierz tę opcję, jeśli współpracownik nie potrzebuje dostępu do email marketingu. - Mogą projektować newslettery, ale nie mogą ich wysyłać. Jeśli wybierzesz tę opcję, będziesz musiał zaakceptować każdą wiadomość roboczą przed jej wysyłką.
- Mogą projektować i wysyłać wszystkie rodzaje wiadomości do wszystkich istniejących i przyszłych list (pełna kontrola)
“Pełna kontrola” oznacza, że współpracownik może tworzyć, używać ponownie i archiwizować newslettery, posiada pełen dostęp do strony Zarządzaj autoresponderami itp. Mogą wykonywać wszelkie działania związane z funkcją email marketing.
Zapytamy Cię również, czy chcesz, aby współpracownicy mogli wyświetlać statystyki email marketingowe (łącznie z raportami newsletterów i kontaktów).
Marketing automation
W tej sekcji możesz zdecydować, czy chcesz dać współpracownikom dostęp do funkcji marketing automation.
- Nie, nie mają dostępu do marketing automation
Wybierz tę opcję, jeśli współpracownik nie potrzebuje dostępu do automation. - Tak.
Wybierz tę opcję, jeśli chcesz, aby współpracownik mógł tworzyć i publikować cykle automation, tworzyć nowe wiadomości automation oraz wybierać wszystkie formularze, wiadomości, listy i filtry do konfigurowania szczegółów elementów cykli.