Wymagania techniczne i rozwiązywanie problemów dla webinarów

Zanim rozpoczniesz webinar, pamiętaj o:

Wymagania techniczne

Wymagane specyfikacje techniczne:

  • 2 GHz procesor dual-core lub lepszy (preferowany 4-rdzeniowy).
  • 2 GB pamięci RAM (rekomendujemy 4 GB lub więcej).
  • System operacyjny: Windows 8 (rekomendowany Windows 10), Mac OS 10.13 (rekomendowana jest najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
  • Najnowsze oficjalne wersje Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Stałe łącze internetowe. Jeśli to możliwe, używaj połączenia kablowego Ethernet zamiast Wi-Fi i prywatnej sieci.

Technologia audio-video używana przez Webinary GetResponse to HTML5 i WebRTC. Ta technologia powoduje, że aplikacja działa płynnie i jest łatwa w użyciu. Jednak, co najważniejsze, dostarcza uczestnikom webinarów bardzo dobrą jakość dźwięku i obrazu.

Technologia WebRTC może być używana w najnowszych wersjach przeglądarek, takich jak Google Chrome, Opera, Safari, Mozilla Firefox oraz Edge. Te przeglądarki obsługują nową technologię audio-wideo. Polecamy używanie Google Chrome. Ta przeglądarka jest najbardziej zaawansowana pod względem integracji z technologią WebRTC.

Webinary (również uczestniczenie w webinarach) mogą być używane na urządzeniach mobilnych. Prosimy o pobranie darmowej aplikacji GetResponse Webinars ze sklepów iTunes App Store lub Google Play Store.

Możesz używać Webinarów w pełnym trybie audio-wideo podczas konferencji. Niezbędne jest podłączenie i rozpoznanie przez urządzenie kamery web, mikrofonu oraz słuchawek lub zestawu głośnomówiącego. Nie mogą być one w tym samym czasie wykorzystywane przez inną aplikację, taką jak Skype.

Jaka przepustowość wymagana jest dla Webinarów GetResponse?

Wymagania przepustowości dla prezentera:

  • Audio: 512 kbps,
  • Audio i wideo: 1024 kbps,
  • Audio, wideo i udostępnianie pulpitu: 2048 kbps.

Wymagania przepustowości dla uczestnika:

  • Audio: 256 kbps,
  • Audio i wideo: 512 kbps,
  • Audio, wideo i udostępnianie pulpitu: 1024 kbps.

Jak rozwiązywać problemy związane z audio i wideo?

Mój webinar nie został nagrany

Sprawdź, czy webinar nie wykorzystuje trybu Prywatnego. W tym trybie tylko prezenterzy słyszą i widzą się nawzajem, audio i wideo nie jest nagrywane.

Nie mogę podłączyć mojego mikrofonu lub kamery

Upewnij się, że Twoje urządzenie audio/wideo jest podłączone i aktywowane na komputerze lub laptopie. Pamiętaj również, że wymagane jest umożliwienie dostępu w przeglądarce podczas aktywacji kamery i mikrofonu, aby można było z nich korzystać. Gdy aktywujesz urządzenie, przeglądarka automatycznie zapyta o udzielenie pozwolenia. Jeśli ikona mikrofonu i kamery będzie zielona, oznacza to, że połączenie jest prawidłowe. Powiedz coś do mikrofonu, aby przetestować czy działa poprawnie.

Sprawdź, czy w tle nie działa inna aplikacja, która używa kamery i mikrofonu (np. Skype, Facebook, WhatsApp, itp.). Jeśli obie aplikacje działają w tym samym czasie, może to powodować zakłócenia w Webinarach GetResponse.

Podłącz zewnętrzne urządzenia, zanim uruchomisz przeglądarkę i przejdziesz do pokoju webinarowego. W większości przypadków wymagane będzie odświeżenie ich, aby umożliwić wykrycie nowego urządzenia (urządzeń).

Możesz sprawdzić połączone urządzenia przy użyciu ikony koła zębatego w okienku wideo. W tym miejscu możesz również włączyć mikrofon i kamerę.

Ustawienia audio/wideo webinary.

Uczestnicy nie słyszą mnie lub nie widzą mojego wideo

Jeśli audio lub wideo podczas webinaru wydaje się zacinać lub przerywać, upewnij się, że Twoje połączenie z internetem jest stabilne i przepustowość jest wystarczająca dla prawidłowego przesyłania audio i wideo. Sprawdź, czy inne aplikacje nie działają w tle i wyłącz je. Szczególną uwagę zwróć na aplikacje z ustawieniami automatycznego pobierania aktualizacji lub charakterystyczne aplikacje do pobierania lub udostępniania plików, które mogą być uruchomione podczas webinaru.

Spróbuj ograniczyć zużycie transferu w pokoju webinarowym poprzez wyłączenie aplikacji do udostępniania pulpitu lub kamer nieaktywnych użytkowników (w zamian załaduj grafikę lub ustaw avatar).

Jak rozwiązywać problemy z udostępnianiem pulpitu?

Jeśli masz problemy z udostępnianiem pulpitu, upewnij się, że Twój firewall nie blokuje tej funkcji oraz że odpowiednie porty w Twojej sieci są otwarte.

Konfiguracja portów

  1. GetResponse skonfigurowało porty usług wychodzących dla każdego użytkownika. Wychodzące połączenie można uzyskać przez porty TCP: 1935, 80 lub 443 oraz porty UDP: 20000 – 60000. Usługi GetResponse nie zostały skonfigurowane, aby słuchać i nie wymagają żadnych przychodzących połączeń. Dla optymalnego wykorzystania zalecamy wychodzące konfiguracje przez porty TCP wymienione powyżej, czyli 1935, 80 oraz 443.
  2. Porty TCP 1935, 443 lub 80 oraz porty UDP 20000 – 60000 są w pełni skonfigurowane dla połączeń wychodzących ze zintegrowanymi VoIP oraz wideo z kamery internetowej.
  3. Aby uzyskać najlepsze działanie i uniknąć blokowania i opóźnień, polecamy weryfikację poniższych zakresów adresów IP i określenie wyjątku w konfiguracji firewalla, aby wyłączyć je z filtrów skanujących treść i dane aplikacji.
  4. Jeśli Twoje zabezpieczenia wymagają dokładnej specyfikacji poszczególnych zakresów adresów IP, polecamy, aby ograniczyć konfigurację firewalla do portów TCP 1935, 80 lub 443 oraz portów UDP 20000 – 60000.

Ważna informacja: jeśli nie jest to absolutnie wymagane, nie polecamy, aby konfigurować ustawienie firewalla w oparciu o kroki 3 i 4, z uwagi na fakt, iż zakresy adresów IP muszą być od czasu do czasu edytowane i monitorowane, co będzie się wiązało z wdrażaniem kolejnych zmian w Twojej sieci. Te zmiany nie mają miejsca zbyt często, jednak mogą okazać się niezbędne dla zapewnienia stabilnego i optymalnego działania usług webinarów GetResponse.

Jeśli masz podłączonych kilka ekranów, polecamy odłączenie ich i używanie tylko głównego ekranu.

Sprawdź, czy dysponujesz wystarczającym transferem, aby używać opcji udostępniania pulpitu i zamknij inne aplikacje, które mogą go wykorzystywać, takie jak menadżer pobierania plików lub inne programy, które mogą być uruchomione w tle.

Jeśli używasz podstawowej wersji aplikacji do udostępniania pulpitu wbudowanej w przeglądarce, upewnij się, że udzielone zostały odpowiednie zgody do udostępniania ekranu. Zwróć uwagę na to, że niektóre funkcje nie są dostępne w tej opcji. Wbudowane udostępnianie pulpitu nie oferuje okna czatu, narzędzi do rysowania, kontrolowania ekranu, jak również opcji udostępniania powierzchni ekranu.
Wbudowane udostępnianie ekranu angażuje natywne funkcje przeglądarki. To rozwiązanie pozwala na dzielenie się pełnym ekranem, wybraną aplikacją lub wybraną zakładką w danej przeglądarce. Ta wersja dostępna jest dla Chrome, Opera i Firefox.

Podczas używania aplikacji do udostępniania pulpitu upewnij się, że pobrana została najnowsza wersja aplikacji. Możesz pobrać ją z pokoju webinarowego, gdy przejdziesz do sekcji Udostępniania pulpitu i wybierzesz „Uruchom aplikację”.

Udostępnianie pulpitu.

Następnie kliknij “POBIERZ” i zainstaluj najnowszą wersję.

Pobierz aplikację.

Zwróć uwagę na to, że udostępnianie pulpitu dostępne jest tylko na platformach, które wspierają Adobe AIR, takich jak, MS Windows i MAC OSX, nie będzie działać na Linuxie lub Chromebookach. Należy również pamiętać, że na iPhone, iPad lub na urządzeniach Android (smartphony i tablety), możesz tylko oglądać udostępniony pulpit, nie możesz udostępniać własnego ekranu.

Jak rozwiązywać problemy z rozłączeniem z webinarem lub niemożliwością wejścia do pokoju webinarowego?

Upewnij się, że używasz stabilnego połączenia z internetem i jeśli to możliwe, używaj połączenia przez kabel Ethernet zamiast Wi-Fi. Jeśli tylko jest to możliwe używaj prywatnej sieci. Sprawdź, czy inne aplikacje wykorzystujące kamerę i mikrofon nie działają w tle (np. Skype, Facebook, WhatsApp, itp.). Jeśli obie aplikacje działają w tym samym czasie, może to powodować zakłócenia w Webinarach GetResponse.

Jak rozwiązywać problemy z wgrywaniem prezentacji?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy plik jest we wspieranym formacie.

Formaty, w jakich można przesyłać pliki, to:

Prezentacje

PPTX, PPT, POT, POTX, PPS, PPSX, KEY

Uwaga: Animacje w pliku PPT lub PPTX nie będą działały z uwagi na konwersję pliku.

Dokumenty tekstowe

PDF, DOCX, DOC, RTF, TXT, pages, ODT, ODS, ODP

Arkusze kalkulacyjne

XLSX, XLS, XLT, XLSM, XLTM, numbers

Grafiki

JPEG, JPG, PNG, GIF, BMP, TIFF, TIF, TFD

Wideo

MP4, AVI, MOV, FLV, F4V, WMV, MPEG, MPG, MP4V, QTX, ASF, M4V, M4U, M4E, MKV, OGV, OGM, OGX, QTM, QT, WEBM, WMX

Audio

MP3, WAV, M4A, WMA, SN

Następnie można spróbować skrócić nazwę pliku.
Jeśli to nie pomoże, zmień format prezentacji z:

  • pptx na ppt,
  • docx na doc,
  • xlsx na xls.

Sprawdź, czy plik nie przekracza 500MB, większe pliki nie będą akceptowane.