Czym są raporty i jak mogę z nich korzystać?

Za pomocą raportów możesz wysyłać informacje statystyczne bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą, zgodnie z wybraną częstotliwością. Pomogą Ci one śledzić skuteczność Twoich list i wiadomości, dzięki czemu będziesz mógł nimi lepiej zarządzać.

Jakie rodzaje raportów mogę tworzyć?

Zapisy

Ten raport pokazuje liczbę kontaktów oraz osób wypisanych z danej listy. Przedstawia także podsumowanie skuteczności Twoich newsletterów i autoresponderów (otwarcia, kliknięcia i inne dane). Raport wysyłany jest regularnie, na podstawie wybranej częstotliwości.

Raport dostarczalności

Raport ten dostarczany jest po określonym czasie od dostarczenia wiadomości i zawiera wszystkie dane statystyczne dotyczące jej wydajności. Jest to jednorazowy raport.

Jak stworzyć raport?

1. Na pulpicie wybierz Raporty.
2. Na stronie statystyk wybierz Zarządzaj raportami > > Stwórz raport.
3. Zostaniesz przekierowany na stronę tworzenia raportu. Wprowadź nazwę raportu i wybierz listę/listy, dla których mamy wygenerować raporty.

ustawienia raportu.

4. Wybierz Typ raportu. Dostępne opcje to Zapisy oraz Raport dostarczalności.

5. Wybierz format pliku korzystając z sekcji Format raportu. Dostępne formaty to XLS i/lub CSV. Następnie wybierz adres e-mail, na który ma być wysłany raport. Możesz wybrać jeden z aktualnie dodanych adresów lub wybrać opcję Nowy adres e-mail.

ustawienia raportu.

6. Spersonalizuj wiadomość. Możesz wprowadzić własny temat wiadomości oraz opis (opcjonalne).

personalizacja raportu.

7. Wybierz częstotliwość raportów.

Uwaga: W przypadku raportu „Zapisy” dostępne opcje to raport dzienny, tygodniowy oraz miesięczny.

wybór częstotliwości raportów.

W przypadku raportu dostarczalności będziesz mógł wybrać po ilu dniach od wysyłki newslettera raport powinien zostać wysłany.

wysyłka raportu dostarczalności.

8. Kliknij Zapisz, aby utworzyć raport.