Marketing Automation GetResponse opiera się na prostych zasadach.
Podstawą cyklów automatyzacji jest intuicyjne założenie:
Określ warunek
Filtruj
Podejmij działanie
System GetResponse przeszuka Twoją bazę adresową, by móc spełnić określone przez Ciebie warunki i wykonać zaplanowane akcje. Dzięki filtrom zaplanujesz spersonalizowaną komunikację z odbiorcami.
Oto krótki opis jak w praktyce wykorzystać warunki, akcje i filtry.
Warunki
Tworzenie warunków z Marketing Automation GetResponse jest naprawdę proste: kliknij i przeciągnij wybrany element. Poznaj warunki, które możesz zastosować:
Scoring
Korzystaj ze scoringu by skierować działania do subskrybentów, którzy uzyskali określoną liczbę punktów.
Zapisany przez
Możesz zawęzić wyszukiwanie do tych subskrybentów, którzy zapisali się do wybranej kampanii lub skorzystali z konkretnej metody zapisu.
Email otwarty
Zastosuj ten warunek, jeśli chcesz dotrzeć do osób, które otworzyły konkretną lub którąkolwiek z Twoich wiadomości.
Link kliknięty
Skorzystaj z tego warunku, aby skierować swoje działania do osób, które kliknęły w wybrany link. Jeśli chcesz, ustaw czas oczekiwania na kliknięcie.
Tagowanie
Pozwala na skierowanie działań do otagowanych wcześniej subskrybentów.
Zrealizowany zakup
Bądź w nieustannym kontakcie ze swoimi klientami i natychmiast reaguj na sfinalizowane transakcje.
Porzucony koszyk
Śledź porzucone koszyki i zachęcaj klientów do dokończenia zakupów.
Odwiedzony URL
Dowiedz się, czy subskrybent odwiedził Twoją stronę i śledź jego zainteresowania.
Email wysłany
Użyj tego warunku, aby zastosować akcję lub filtr do odbiorców wybranej wiadomości.
Zmieniono pole dodatkowe
Wykonaj akcję, gdy zostanie zaktualizowane określone pole dodatkowe subskrybenta.
Wydarzenie specjalne
Pokaż kontaktom, że o nich myślisz w ich szczególnym dniu. Reaguj na urodziny, rocznice subskrypcji, daty zakupu i inne wydarzenia subskrybenta. Wysyłaj wiadomości przed tą datą, po niej lub dokładnie tego dnia.
Dodano do cyklu sprzedaży
Ustaw ten warunek, aby monitorować, kiedy dodano klienta do konkretnego cyklu sprzedaży i automatyzować mechanizmy konwersji.
Akcje
Ustawiłeś już warunki. Co chcesz teraz zrobić?
Wyślij wiadomość
Wysyłaj wiadomości do wybranych subskrybentów.
Przypisz punkty
Pozwala na dodanie (lub odjęcie) określonej liczby punktów.
Przypisz tag
Przypisz subskrybentom dowolny tag.
Przenieś
Przenieś kontakty do innej kampanii.
Kopiuj
Analizuj potrzeby subskrybentów i kopiuj kontakty pomiędzy kampaniamii.
Pola dodatkowe
Przypisuj lub usuwaj pola dodatkowe w profilu subskrybenta.
Czekaj
Użyj tej akcji do określenia czasu pomiędzy kolejnymi działaniami. Przykład: zastosuj warunek Email otwarty i zaczekaj 2 dni przed wysyłką kolejnej wiadomości.
Skopiuj do cyklu
Opcja Skopiuj do cyklu umożliwia dodanie kontaktów do innego aktywnego cyklu automation. Oznacza to, że kontakty mogą znaleźć się w kilku cyklach jednocześnie.
Przenieś do cyklu
Użyj opcji Przenieś do cyklu, aby usunąć kontakty z jednego cyklu i dodać do innego.
Usuń
Możesz automatycznie usuwać kontaktu z kampanii, cyklu lub z całego konta.
Dodaj do cyklu sprzedaży
Automatycznie dodawaj do systemu CRM kontakty gotowe do zakupu i zamieniaj ich w stałych klientów.
Usuń z etapu
Usuwaj klientów z wybranych etapów, jeśli nie powinny już znajdować się w cyklu sprzedaży.
Przenieś na etap
Automatycznie przenoś klientów między poszczególnymi etapami w cyklu sprzedaży w oparciu o ich działania lub aktywność.
Filtry
Chcesz zawęzić targetowanie swoich działań? Zastosuj filtry i segmentuj bazę adresową.
Zasięg
Pozwala ograniczyć grupę docelową do określonego zasięgu. Przykład: skieruj swoje działania do pierwszych 50 osób, które otworzą Twojego emaila.
Liczba subskrybentów
Ustaw ten filtr, by dokładnie określić liczbę osób, do których skierujesz swoje działania. Przykład: wyślij bon rabatowy tylko do 10 osób.
Segment dynamiczny
Użyj tego filtru, aby docierać do określonych odbiorców. Twórz dynamiczne segmenty w oparciu o wybrane dane subskrybentów.
Kampania
Filtr Kampania umożliwi Ci dotarcie do określonych odbiorców na podstawie kampanii, do której są przypisani.
Etap
Dopasuj wiadomości sprzedażowe i marketingowe do potrzeb odbiorców za pomocą filtrowania klientów CRM na podstawie aktywności (lub jej braku) na konkretnym etapie cyklu sprzedaży.
Do czego służą narzędzia automatyzacji GetResponse? Jeśli szukasz inspiracji jak wprowadzić Marketing Automation w swojej firmie, pobierz nasz darmowy poradnik.