Moje listy są single opt-in. Czy subskrypcja z potwierdzeniem jest wymagana, aby spełniać wymogi RODO?

Subskrypcja z potwierdzeniem ma wiele zalet, lecz nie wystarczy, aby spełniać wymogi RODO. Ustawienie listy na single lub double opt-in nie jest wystarczającą przesłanką, aby udowodnić, że dana osoba wyraziła zgodę na dodanie do listy. Zgodnie z RODO, należy:

  • wyraźnie wskazać wszystkim kontaktom z obszaru Unii Europejskiej, do czego użyjesz ich danych kontaktowych,
  • poprosić o zgodę na użytkowanie ich danych osobowych,
  • umożliwić łatwy dostęp do wypisania się i wycofania zgody marketingowej.

Dodaj pola zgody z linkiem do Twojej polityki prywatności do wszystkich formularzy i landing pages, aby zbierać zgody i mieć nad nimi pełną kontrolę. Oczywiście możesz też włączyć subskrypcję z potwierdzeniem, dodając jeszcze jeden krok do procesu zapisu i poprawić dostarczalność oraz współczynnik klikalności. Nie polegaj jednak wyłącznie na funkcji double opt-in, aby działać zgodnie z RODO.

Artykuł ten napisany został jedynie w celach edukacyjnych. Sposób, w jaki RODO wpływa na Twoją firmę, może różnić się od tego opisanego w artykule, dlatego nie traktuj go na równi, albo w zastępstwie do profesjonalnej porady prawnej. Aby zasięgnąć porady w związku z ochroną danych osobowych, skonsultuj się z prawnikiem, bądź osobą do tego wyznaczoną w Twojej firmie. GetResponse nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek potencjalne szkody dla Twojej firmy spowodowane działaniami na podstawie tego lub innych artykułów napisanych na naszej stronie internetowej.

Czy muszę wysłać wiadomość potwierdzającą kontaktom, które zostały dodane do mojej listy metodą single opt-in?

Używanie metody single opt-in nie oznacza, że musisz wysyłać wiadomość potwierdzającą subskrypcję swoim nowym odbiorcom. Nie musisz jej wysyłać, jeśli możesz udowodnić, że Twoje kontakty wyraziły zgodę na dodanie ich do listy.

Należy wysłać wiadomość potwierdzającą chęć subskrypcji jeśli:

  • nie możesz udowodnić, że Twoi subskrybenci jasno wyrazili zgodę na przetwarzanie danych osobowych, lub
  • używasz dane osobowe w inny sposób, niż uzgodniony z Twoimi kontaktami. Na przykład, zgoda została wyrażona na wysyłkę materiałów edukacyjnych, a Ty wysyłasz wiadomości promocyjne.