Czym są strony up-sellowe w lejku konwersji?

Strony up-sellowe pozwolą Ci przedstawić jednorazową ofertę swoim klientom. Używane są do sprzedaży dodatkowych produktów po zakupie głównego produktu. Na przykład jeśli sprzedajesz komputery, jako up-sell możesz dać opcję zakupu klawiatury lub większej pamięci. Takie strony mogą przynieść Ci dodatkowe wpływy, jeśli klienci skuszą się na ofertę.

Strony up-sellowe działają jako dodatkowy krok po tym, jak klient zdecyduje się na zakup głównego produktu oferowanego w lejku. Możesz stworzyć stronę up-sellową w lejku sprzedażowym i lejku dla płatnych webinarów.

Strona up-sellowa otworzy się automatycznie po wpisaniu przez klienta informacji rozliczeniowych na formularzu zamówienia. Możesz stworzyć do 3 stron up-sellowych w każdym lejku. Pozwolą one na zakup dodatkowego produktu, który zostanie dodany do zamówienia klienta bez potrzeby ponownego podawania informacji dotyczących płatności. Po tym, jak klient zdecyduje się na zakup produktu, automatycznie zostanie przekierowany na stronę z potwierdzeniem lub na kolejną stronę up-sellową (jeśli w lejku jest więcej niż jedna). Jeśli klient nie zakupi dodatkowego produktu, zostanie przekierowany na stronę z potwierdzeniem zaraz po odmowie zakupu.

Strony up-sellowe dostępne są tylko wtedy, gdy używasz PayPal lub Stripe do pobrania płatności.

Jak wygląda proces płatności przy użyciu strony up-sellowej?

Strona up-sellowa to dodatkowy, nieobowiązkowy krok pomiędzy stroną sprzedażową a stroną z potwierdzeniem.

Stwórz stronę up-sellową.

Twoja strona up-sellowa wyświetli się zaraz po tym, jak klient wpisze dane rozliczeniowe na formularzu zamówienia i kliknie przycisk do potwierdzenia zamówienia. Jak tylko klient zdecyduje się kupić produkt ze strony up-sellowej, zostanie przekierowany na kolejną stronę up-sellową (jeśli w lejku jest więcej niż jedna) lub na stronę z potwierdzeniem z podsumowaniem zakupionych produktów.

Do każdego lejka możesz dodać 3 strony up-sellowe. Strony będą wyświetlane w kolejności, w której zostały stworzone. Aby zmienić ich kolejność, trzeba usunąć strony, których nie potrzebujesz i stworzyć je ponownie w innej kolejności.

Jak skonfigurować stronę up-sellową?

Aby skonfigurować stronę up-sellową:

  1. Przejdź do zakładki Lejek konwersji.
  2. Kliknij Stwórz lejek.
  3. Wpisz nazwę lejka.
  4. Wybierz jedną z dwóch opcji:
    Sprzedaż produktu >> Rozbudowany lub Prosty
    Promocja webinaru >> Płatny webinar (strony up-sellowe można tworzyć tylko w lejkach z opcjami płatności).
  5. Na kolejnej stronie wybierz swój sklep i produkty, które chcesz sprzedawać za pomocą lejka. Na stronie up-sellowej będzie można wybrać tylko produkty z tego samego sklepu.
  6. Wybierz system płatności (PayPal lub Stripe).
  7. Teraz zobaczysz stronę konfiguracji lejka, na której zbudujesz swój lejek.
    Konfiguracja lejka.
  8. Kliknij Stwórz stronę up-sellową.
  9. Wybierz szablon lub zacznij od początku.
  10. Wprowadź nazwę landing page i kliknij Użyj.
  11. Zostaniesz przekierowany do kreatora landing page.
  12. Automatycznie otworzy się okienko do wyboru produktu, który zostanie dodany na stronę.
    Wybierz produkt.
  13. Wybierz produkt, który chcesz zaprezentować na swojej stronie up-sellowej. Strona zamknie się, jak tylko ktoś klinie przycisk do zakupu, więc możliwe jest zakupienie tylko jednego produktu na danej stronie. Możesz stworzyć do 3 stron up-sellowych, aby sprzedawać różne produkty, na każdej z nich.
  14. Gdy będziesz gotowy, kliknij Zapisz i wybrany produkt pojawi się na stronie up-sellowej.
  15. Na każdej stronie up-sellowej umieszczony jest przycisk do zakupu i link do rezygnacji z oferty. Nie ma potrzeby edytowania tych linków z uwagi na fakt, że domyślnie przekierują klienta albo do kolejnej strony, albo do strony z potwierdzeniem zakupu.
  16. Jeśli chcesz zmienić domyślne ustawienie, dwukrotnie kliknij przycisk lub link i wybierz ikonę łańcucha, aby wyświetlić okienko do edycji linku.
    Edycja linku.
  17. Jeśli zdecydujesz się na dodanie licznika na stronę, możesz wybrać jedną z dwóch opcji: standardowy licznik, który odlicza do określonej daty i godziny lub licznik odmierzający czas od momentu wejścia użytkownika na stronę.
    Ustawienia licznika.

    Gdy na liczniku pojawi się 0, strona zareaguje tak, jakby klient odrzucił ofertę. Klient zostanie przekierowany na kolejną stronę up-sellową (jeśli masz więcej niż jedną) lub na stronę z potwierdzeniem.

  18. Gdy skończysz tworzenie strony, kliknij Kolejny krok.
  19. Zostaniesz teraz przeniesiony na ustawienia strony, gdzie będzie można wpisać opis strony, adres URL i wybrać ustawienia Analityki i remarketingu. Kliknij Publikuj, aby dokończyć tworzenie strony up-sellowej.

Uwaga: Nie ma możliwości śledzenia opuszczonego koszyka dla produktów up-sellowych.

Co w przypadku, gdy mój lejek został już stworzony?

Możesz dodać stronę up-sellową do stworzonego uprzednio lejka. To dodatkowy krok, który jest dostępny na stronie edycji lejka. Jeśli nie wykorzystasz tej opcji, nie wpłynie to na Twoją sprzedaż.

Aby dodać stronę up-sellową:

  1. Przejdź do zakładki Lejek konwersji.
  2. Kliknij nazwę lejka.
  3. Następnie kliknij Stwórz stronę up-sellową.
  4. Postępuj zgodnie z instrukcjami z punktu 8 – 19 z sekcji Jak skonfigurować stronę up-sellową?.

Możesz kliknąć Dzięki, może później, aby ukryć tę sekcję z lejka. Możesz ją ponownie wyświetlić, jeśli zmienisz zdanie.

Stwórz stronę up-sellową.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj na naszym blogu, jak stworzyć stronę internetową przy pomocy GetResponse.