Jak używać Śledzenia ecommerce w wiadomościach?

W wiadomościach GetResponse możesz aktywować śledzenie ecommerce, aby sprawdzić, gdzie trafią Twoje kontakty po kliknięciu linku w wiadomości. Korzystając z funkcji śledzenia ecommerce, dodajemy informacje o kontaktach i wiadomości do linku przy użyciu parametrów metody GET. Dzięki temu nasz skrypt JavaScript zainstalowany na Twoich stronach może wykorzystać te szczegóły, aby wysłać informację z powrotem do GetResponse. Możesz użyć tej funkcji, aby uruchomić warunki ecommerce w cyklu automation. Funkcja ta działa nawet jeśli śledzenie kliknięć nie zostało aktywowane.

  • Niezbędna jest instalacja kodu JavaScript na stronach, które chcesz śledzić. Możesz pozyskać kod z cyklu automation, gdy dodasz warunek ecommerce i klikniesz Szczegóły. Więcej informacji na temat instalowania kodu śledzącego znajdziesz tutaj.
  • Gdy używasz linku https://przyklad.com, zostanie on przekształcony w
    https://przyklad.com/?gr_x=adsad&gr_s=123132&gr_m=asdasd.
    Ze względu na ten fakt, ważne jest używanie hiperłączy lub przycisków, aby linki wyglądały ładnie w wiadomości.

Jak uruchomić ecommerce tracking w wiadomości?

Możesz uruchomić tę opcję we wszystkich wiadomościach wysyłanych przez GetResponse. Możesz to zrobić w Ustawieniach wysyłki podczas tworzenia wiadomości.

Na przykład, aby włączyć śledzenie ecommerce w newsletterze:

  1. Przejdź do zakładki Email marketing.
  2. Kliknij przycisk Stwórz newsletter.
  3. Przewiń w dół ustawienia wiadomości.
  4. Przestaw przełącznik przy Śledzenie ecommerce z pozycji OFF na ON.

Rozpocznie to śledzenie kontaktów, które odwiedzą Twoje linki.

Proces ten wygląda identycznie dla wszystkich rodzajów wiadomości.