Jak śledzić konwersję rekomendacji AI w Google Analytics 4? MAX
Funkcjonalność opisana w tym artykule jest dostępna tylko w planach MAX.
Śledzenie konwersji rekomendacji AI w Google Analytics 4 składa się z czterech kroków. Aby to zrobić, musisz:
- Włączyć Enhanced Ecommerce w Google Analytics.
- Sprawdzić kod Google Analytics.
- Podać identyfikator Google Analytics.
- Sprawdzić raport w Google Analytics.
Włącz Enhanced Ecommerce w Google Analytics
Aby mieć dostęp do statystyk reklam wewnętrznych, musisz włączyć funkcję Enhanced Ecommerce Reporting w panelu administracyjnym w Google Analytics.
Możesz to skonfigurować w zakładce Admin. Tam powinieneś wybrać pozycję Ecommerce Settings w kolumnie View i włączyć Enable Ecommerce, a także Enhanced Ecommerce Reporting.
![enchanced ecommerce](https://recostream.com/cms-asset-100270393/image5.png)
Sprawdź kod
Upewnij się, że fragment kodu wklejony w celu zainstalowania analytics.js lub gtag.js na stronie sklepu jest obecny.
analytics.js
Przykład fragmentu kodu do instalacji Statystyki na stronie sklepu
![google analytics report](https://recostream.com/cms-asset-100270396/image2.png)
gtag.js
Przykład fragmentu kodu do instalacji gtag na stronie sklepu
![google analytics report](https://recostream.com/cms-asset-100275525/GTAG.png)
Podaj identyfikator Google Analytics
Przekaż swój identyfikator z Google Analytics naszej pomocy technicznej pod adresem support@getresponse-max.com, abyśmy mogli skonfigurować śledzenie po naszej stronie. Identyfikator w GA4 zaczyna się od G-, na przykład G-DN392Y78MS.
Sprawdź raport w Google Analytics
Prawidłowa konfiguracja pozwala na analizę raportu w Google Analytics, związanego z konwersją osiągniętą dzięki naszym rekomendacjom. Możliwe jest wybranie następujących opcji w menu Google Analytics po lewej stronie: Konwersje -> Ecommerce -> Marketing -> Promocje wewnętrzne.
Po zebraniu pierwszych danych dotyczących kliknięć w baner rekomendacji, tabela w zakładce Promocje wewnętrzne w Google Analytics zaczyna się zapełniać. Statystyki dla wybranych dat (prawy górny róg GA) znajdziesz w tabeli na dole strony. W kolumnie Nazwa promocji wewnętrznej powinieneś zobaczyć nasz wpis, a w sekcji Zachowania zakupowe liczbę kliknięć w baner rekomendacji.
Aby rozwinąć tabelę o dodatkowy wymiar, tj. identyfikator reklamy, należy wybrać opcję Dodatkowy wymiar nad tabelą z Promocjami wewnętrznymi, a następnie Identyfikator reklamy wewnętrznej. Tabela zostanie rozszerzona o dodatkową kolumnę.