Jak promować produkty w wiadomościach?

Element Blok produktu pozwala w piękny sposób przedstawiać produkty ecommerce potencjalnym klientom. Z łatwością dodasz produkty do swoich wiadomości ze sklepów już dodanych lub zaimportowanych do GetResponse.

Wspierane są następujące produkty:

  • plik do pobrania,
  • kurs online,
  • usługa,
  • produkt fizyczny.

Blok zawiera następujące elementy:

  • zdjęcie produktu,
  • nazwa produktu,
  • opis produktu,
  • cena,
  • przycisk wzywający do działania.

Bloku można używać w następujących rodzajach wiadomości:

  • newslettery,
  • autorespondery,
  • wiadomości automation,
  • testy A/B,
  • szablony.

Gdy wyślesz wiadomość, kontakt zobaczy produkt, który umieściłeś w wiadomości. Po kliknięciu zdjęcia produktu lub przycisku, kontakt zostanie przeniesiony na stronę sprzedaży, którą określisz w procesie tworzenia wiadomości lub w przypadku zaimportowanych produktów – do sklepu.

Jak dodać produkt do wiadomości?

Aby dodać produkt do wiadomości:

  1. Otwórz edytor wiadomości.
  2. W zakładce Ecommerce kliknij element Blok produktu.
  3. Przeciągnij go do obszaru roboczego wiadomości. Blok produktu utworzy nową sekcję, w której wyświetlony będzie produkt.
  1. Po kliknięciu bloku produktu na obszarze roboczym wybierz sklep, z którego chcesz importować produkt.
  1. Następnie kliknij przycisk Wybierz produkty.
  2. Wybierz produkty w oknie podręcznym. Możesz również dodać nowy produkt do sklepu, klikając Dodaj produkt.
  3. Po wyborze produktów kliknij Zapisz. Wybrane przez Ciebie produkty pojawią się w obszarze roboczym wraz ze szczegółami.

Jak edytować projekt bloku produktu w wiadomości?

Layout i orientacja

Możesz pokazać swoje produkty na dwa sposoby – pionowy i poziomy.

Aby to zrobić:

  1. Kliknij blok produktu w obszarze roboczym.
  2. Przejdź do ustawień po prawej stronie i kliknij ikonę pionową lub poziomą, według swoich preferencji. Produkty automatycznie zmienią położenie zgodnie z wybranym layoutem.
    W każdym układzie można zdecydować, jak zaaranżować informacje o produkcie.
  • W układzie poziomym możesz wybrać, czy chcesz umieścić zdjęcie po lewej stronie opisu, czy po prawej.
  • W układzie pionowym możesz wybrać, czy chcesz umieścić opis poniżej czy powyżej zdjęcia produktu.

Odstępy w produktach i odstępy w treściach

  • Odstępy w produktach to ustawienie, które pozwoli Ci wybrać, w jakiej odległości od siebie chcesz umieścić produkty. W układzie poziomym są one przesuwane względem siebie przy użyciu dolnego marginesu. W układzie pionowym są one odsuwane od siebie od dołu i od boku. Domyślna wartość odstępu między produktami to 20 pikseli.
  • Odstępy w treściach pozwalają odsunąć zdjęcie produktu od jego nazwy, opisu, ceny i przycisku. W układzie poziomym zdjęcie odsuwa się od reszty informacji w poziomie. W układzie pionowym odsuwamy zdjęcie od opisu poziomo. Domyślna wartość odstępu w treściach to 25 pikseli.

Jak edytować projekt karty produktu?

Projekt karty produktu można edytować na dwa sposoby — każdy produkt osobno lub wszystkie razem. W rozwijalnym menu umieszczonym pod Projekt karty produktu możesz wybrać wszystkie produkty lub konkretny, który chcesz edytować.

Po wybraniu jednego lub wszystkich produktów możesz edytować każdą cześć karty produktu: grafikę, nazwę, opis, cenę i przycisk.

Grafika

Możesz edytować wyrównanie grafiki w poziomie (działa tylko w przypadku zdjęć o szerokości mniejszej niż 250 pikseli).

W ustawieniach zaawansowanych możesz wybrać margines wewnętrzny: lewo, prawo, góra, dół. Domyślne wartości zależne są od layoutu.

Gdy layout jest poziomy, domyślne wartości są następujące: lewo: 5 pikseli, prawo: 25 pikseli, góra: 5 pikseli, dół: 5 pikseli.

Gdy layout jest pionowy, domyśle wartości to: lewo: 5 pikseli, prawo: 5 pikseli, góra: 5 pikseli, dół: 25 pikseli. Możesz również edytować je osobno.

Nazwa

Możesz edytować styl tekstu nazwy produktu: jego czcionkę, kolor czcionki, jej rozmiar i użycie pogrubienia, kursywy i podkreślenia.

Możesz edytować wyrównanie tekstu w poziomie: do lewej, do środka lub do prawej strony.

W zaawansowanych ustawieniach możesz zmienić margines wewnętrzny: lewo, prawo, góra, dół. Domyślne wartości marginesów wewnętrznych to: lewo: 0 pikseli, prawo: 0 pikseli, góra: 20 pikseli, dół: 15 pikseli. Możesz również edytować je osobno.

Opis

Możesz edytować styl tekstu opisu: jego czcionkę, kolor czcionki, jej rozmiar i użycie pogrubienia, kursywy i podkreślenia.

Możesz edytować wyrównanie tekstu w poziomie: do lewej, do środka lub do prawej strony.

W zaawansowanych ustawieniach możesz zmienić margines wewnętrzny: lewo, prawo, góra, dół. Domyślne wartości marginesów wewnętrznych to: lewo: 0 pikseli, prawo: 0 pikseli, góra: 0 pikseli, dół: 20 pikseli. Możesz również edytować je osobno.

Cena

Możesz edytować styl tekstu ceny: jego czcionkę, kolor czcionki, jej rozmiar i użycie pogrubienia, kursywy i podkreślenia.

Możesz edytować wyrównanie tekstu w poziomie: do lewej, do środka lub do prawej strony.

W zaawansowanych ustawieniach możesz zmienić margines wewnętrzny: lewo, prawo, góra, dół. Domyślne wartości marginesów wewnętrznych to: lewo: 0 pikseli, prawo: 0 pikseli, góra: 0 pikseli, dół: 0 pikseli. Możesz również edytować je osobno.

Przycisk

Możesz edytować typ linku: może to być adres URL, landing page, webinar, treść dynamiczna, adres email, telefon, własny link do protokołu lub czat.

Możesz zmienić adres URL, który będzie kierował na Twoją stronę sprzedaży. W przypadku produktów zaimportowanych ze sklepu, adres URL zostanie automatycznie uzupełniony.

Możesz zmienić tekst widoczny na przycisku.

Możesz edytować styl tekstu przycisku: jego czcionkę, kolor czcionki, jej rozmiar i użycie pogrubienia, kursywy i podkreślenia.

Możesz zmienić kształt przycisku.

Możesz edytować kolor przycisku.

Możesz wybrać poziome wyrównanie przycisku: do lewej, do środka, lub do prawej strony.

W ustawieniach zaawansowanych możesz zmienić rozmiar przycisku: prawą i lewą stronę oraz górę i dół. Można również zmienić wszystkie strony na raz. Domyślne wartości rozmiaru przycisku to: lewo: 24 piksele, prawo: 24 piksele, góra: 12 pikseli i dół: 12 pikseli.

Możesz również skonfigurować marginesy wewnętrzne: lewo, prawo, góra, dół. Domyślne wartości marginesów to: lewo: 0 pikseli, prawo: 5 pikseli, góra: 15 pikseli, dół: 5 pikseli.

Po tym jak zmienisz ustawienia jednego z produktów, możesz z łatwością zastosować zmiany stylu wszystkich produktów w bloku produktu. Aby to zrobić, kliknij Zastosuj zmiany stylu wszystkich produktów i zmiany zostaną automatycznie naniesione.

Jak wyświetlić podgląd bloku produktu?

Po ukończeniu konfiguracji bloku produktu możesz sprawdzić, jak będzie wyglądał podgląd wiadomości, jak również podgląd ze skrzynki. Możesz również wysłać wiadomość testową. Bloki produktu będą również widoczne na miniaturkach wiadomości.

Jak stworzyć nowy sklep w edytorze wiadomości?

Podczas konfiguracji bloku produktu, możesz z łatwością stworzyć nowy sklep w GetResponse bez wychodzenia z edytora wiadomości. Aby to zrobić:

  1. Kliknij blok produktu w obszarze roboczym.
  2. Kliknij Dodaj nowy sklep pod rozwijalnym menu wyboru sklepu.
  1. W oknie podręcznym podaj nazwę sklepu i walutę, a następnie kliknij Stwórz.
  1. Po stworzeniu sklepu możesz dodać do niego produkty. Kliknij Wybierz produkty.
  1. Aby dodać produkty do sklepu, kliknij Zróbmy to.
  1. Teraz możesz dodać informacje o produkcie i zapisać je. Szczegółowe informacje na temat rodzajów produktów i ich konfiguracji uzyskasz w tym artykule.