Jak korzystać z funkcji Czaty w GetResponse?

Ta funkcja jest w fazie testów beta

Czaty to funkcja, która pozwala Ci na komunikację z Twoimi kontaktami w zupełnie nowy sposób. Możesz teraz rozmawiać bezpośrednio z subskrybentami lub osobami odwiedzającymi Twoją landing page, bez opuszczania GetResponse.

Czaty są dostępne dla subskrybentów (w formie linku do strony czatu w wiadomości e-mail), dla odwiedzających stronę landing page (w formie okna czatu) lub przez bezpośredni link do strony czatu.

Widok strony z czatem:

Widok na landing page:

Pokażemy Ci dane kontaktu oraz odwiedzających w zakładce, w której możesz odpowiadać na zapytania klientów.

Użytkownicy, którzy rozpoczęli czat na landing page, będą pokazani jako odwiedzający.

Czaty pochodzące z linku w wiadomości będą miały przypisane dane subskrybenta, takie jak imię, poziom zaangażowania, listę. Możesz przejść do karty kontaktu poprzez kliknięcie na trzy kropki i wybranie opcji Pełne szczegóły.

  • Zachowujemy historię czatu dla kontaktu lub odwiedzającego, dopóki nie wyczyszczą pamięci podręcznej przeglądarki.
  • Będziesz mógł zarządzać czatami na specjalnej stronie, w zakładce Menu > Czaty
  • Wszystkie zmiany dokonane w okienku czatowym oraz na stronie, na której pojawia się czat, będą odzwierciedlone na czasie rzeczywistym.

Jak skonfigurować czaty?

Kiedy otworzysz zakładkę Czaty po raz pierwszy, poprzez przejście do Menu > Czaty, pokażemy Ci wprowadzenie, w którym wyjaśnione będą wszystkie główne ustawienia. Kliknij Zaczynajmy!, aby przejść dalej lub Pomiń wprowadzenie. Następnie zostaniesz przekierowany do zakładki z ustawieniami czatów.

Jeśli chcesz skonfigurować czaty po instruktażu:

  1. Przejdź do Menu > Czaty
  2. Kliknij Ustawienia

Dostępność czatu

  1. Kliknij Edytuj obok Dostępności czasu
  2. Zmień dostępność Twojego czatu i wybierz jedną z tych opcji:
  • Zawsze dostępny – funkcja czatu będzie zawsze włączona i Twoje kontakty będą mogły wysłać Ci wiadomość w każdej chwili.
  • Nieobecny – Po wpisaniu pierwszej wiadomości lub komentarza użytkownicy otrzymają automatyczny komunikat o nieobecności. Możesz dostosować tę wiadomość w sekcji Automatyczna odpowiedź.
  • W konkretnych godzinach – ustaw konkretny przedział czasowy, w którym będziesz dostępny na czacie. Możesz dodać różne dni oraz godziny, aby stworzyć grafik dostępności czatu. Kiedy nie będziesz online, klienci otrzymają automatyczną odpowiedź, dokładnie tak samo jak w przypadku statusu „niedostępny”. Pamiętaj: Godziny będą ustawione w odniesieniu do strefy czasowej ustawionej w Twoim koncie.
  • Wyłączony – Wszystkie czaty na Twoich stronach będą wyłączone.

Pamiętaj: Kiedy wyłączysz czaty, przycisk zniknie ze stron landing page, na których został wyłączony, a na stronie z czatami zostanie pokazane powiadomienie mówiące o tym, że czaty zostały wyłączone. Możesz ustawić wiadomość, która będzie pokazana na stronie z czatami, kiedy czaty nie są dostępne.

Wygląd okna czatu

Możesz dostosować wygląd okna czatu w ustawieniach.

Aby to zrobić:

  1. Kliknij Edytuj obok Wyglądu okna czatowego.
  2. Zmień tytuł powitalny. Zaproś ludzi do rozmowy. Użyj nie więcej niż 20 znaków.
  3. Dostosuj wiadomość powitalną. Dodaj informacje do Twojego powitania. Użyj nie więcej niż 60 znaków.
  4. Wybierz główny kolor czatu.
  5. Wybierz kolor tekstu.
  6. Dodaj logo (awatar). Pokaż ludziom, z kim rozmawiają. Dodaj zdjęcie lub firmowe logo.
  7. Wybierz przycisk czatu. Będzie on widoczny na każdej stronie, na której czaty są włączone.
  8. Zdecyduj, czy chcesz, aby wyświetlać tekst powitalny na przycisku. Zachęca to odwiedzających stronę do rozpoczęcia rozmowy.

Jak już wszystko będzie gotowe, kliknij Zapisz ustawienia.

Wygląd strony

Stworzyliśmy specjalną stronę dla czatów otwartych poprzez link w wiadomości. Skonfiguruj stronę, na której pojawi się Twój czat.

Aby to zrobić:

  1. Kliknij Edytuj obok Wyglądu strony
  2. Wpisz tytuł strony. Daj ludziom znać, gdzie trafili. Użyj nie więcej niż 30 znaków.
  3. Dodaj opis strony. Podziel się dodatkowymi informacjami ze swoimi kontaktami. Użyj nie więcej niż 80 znaków.
  4. Wybierz kolor tła.
  5. Wybierz kolor tekstu.

Możesz także skopiować link do Twojej strony z czatami, aby podzielić się nim poza GetResponse.

Jak już wszystko będzie gotowe kliknij Zapisz ustawienia.

Automatyczna odpowiedź

Możesz ustawić automatyczną odpowiedź, która będzie wysyłana podczas Twojej nieobecności na czacie i poza Twoim grafikiem pracy

  1. Wpisz komunikat o nieobecności. Możesz użyć do 100 znaków.
  2. (Opcjonalnie) Włącz automatyczną odpowiedź, jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć w konkretnym odstępie czasowym. Jeśli, na przykład, nie odpowiesz po 2 minutach, nawet jeśli czat jest włączony, pokażemy automatyczną odpowiedź po tym czasie.

Kliknij Zapisz zmiany, aby kontynuować.

Formularz dla odwiedzających

Poproś odwiedzających o informacje kontaktowe i skontaktuj się z nimi później. Możesz poprosić o adres email (wymagane) oraz imię (opcjonalnie) kontaktów, aby skontaktować się z nimi później.

  1. Wybierz, kiedy twój formularz kontaktowy ma być włączony:
  2. Zawsze – jest wysłany automatycznie po pierwszej wiadomości klienta w okienku.
  3. Tylko w trybie Nieobecny – pojawi się po Automatycznej odpowiedzi, kiedy Twoje czaty ustawione są na tryb nieobecny lub poza grafikiem.
  4. Nigdy – formularz nigdy nie jest wysyłany automatycznie.
  5. Wpisz wiadomość, którą chcesz umieścić powyżej formularza kontaktu.
  6. Wpisz wiadomość, która ma być wyświetlona po wypełnieniu formularza
  7. (Opcjonalnie) ustaw pole Imię jako wymagane.

Pamiętaj: Nie ma wymogu wypełnienia formularza, aby kontynuować czat, formularz jest opcjonalny. Dane kontaktu pojawią się na stronie, na której możesz zarządzać czatami, ale nie zostaną one dodane do listy w Twoim koncie GetResponse.

Możesz również wysłać formularz kontakt kontaktowy podczas czatu. Aby to zrobić, kliknij na tę ikonkę:

Po tym, jak formularz kontaktowy zostanie wypełniony, opcja wysłania go zniknie i zobaczysz dodane informacje w informacjach o kontakcie oraz w czacie.

Jak już wszystko będzie gotowe, kliknij Zapisz ustawienia.

Zainstaluj kod na stronie

Możesz również dodać okno czatowe do Twojej strony internetowej.

Aby to zrobić:

  1. Kliknij Edytuj obok opcji Zainstaluj kod na stronie.
  2. Skopiuj kod widoczny w pierwszym oknie.
  3. Kliknij Zamknij.
  4. Przejdź do panelu administracyjnego Twojej strony internetowej i zainstaluj kod poprzez umiejscowienie skryptu przed tagiem </body>.
  5. Odśwież stronę po zainstalowaniu kodu.

Pamiętaj: Jeśli nie masz strony internetowej, możesz użyć linku do Twojej strony z czatami na blogu, aukcji na portalu eBay, lub jakiejkolwiek innej stronie.

Powiadomienia

Kolejną rzeczą, którą możesz ustawić, są powiadomienia, które powiadomią Cię, kiedy ludzie będą chcieli rozmawiać.

  1. Kliknij Edytuj obok funkcji Powiadomienia
  2. Kliknij Włącz powiadomienia, aby otrzymywać je w Twojej przeglądarce. Powiadomienia są ustawione dla konkretnej przeglądarki, więc jeśli chcesz otrzymywać je na innym urządzeniu/przeglądarce, przejdź do ustawień jeszcze raz i włącz je.
  3. Potwierdź w Twojej przeglądarce, że zezwalasz na otrzymywanie powiadomień.
  1. Zaznacz, czy chcesz być powiadomiony, kiedy pojawi się nowa wiadomość na czacie.
  2. Zaznacz, czy chcesz być powiadomiony, kiedy pojawi się prośba o nowy czat

Masz również opcję, aby pobrać aplikację do korzystania z czatów na Twój telefon komórkowy (Android lub iOS).

Kliknij Zapisz ustawienia, aby zakończyć konfigurację.

Jak włączyć czaty na landing page?

Czaty na stronach landing page pozwalają Ci na przeprowadzanie konwersacji z odwiedzającymi tę stronę. Wszyscy odwiedzający będą mieli opcję rozpoczęcia czatu z Tobą.

Aby włączyć czat na landing page:

  1. Przejdź do Menu > Landing pages.
  2. Najedź kursorem na 3 pionowe kropki.
  3. Wybierz Edytuj ustawienia.
  4. Przejdź na dół strony, aż zobaczysz Okno czatu.
  5. Kliknij na Okno czatu.
  6. Włącz czaty poprzez przesunięcie przycisku.

Pamiętaj: Nie będziesz mógł edytować ikony czatu, ani zmienić jej lokalizacji w edytorze landing page.

Jak dodać link do czatu w wiadomości?

Możesz przekierować ludzi do strony z czatem przy użyciu linka, podlinkowanej grafiki lub przycisku w Twojej wiadomości.

Aby to zrobić:

  1. Przejdź do edytora wiadomości.
  2. Dodaj przycisk/hiperłącze/grafikę.
  • Jeśli chcesz użyć przycisku, kliknij na niego i z rozwijanej listy Jakiego typu jest to link? wybierz Czat.
  • Jeśli chcesz użyć hiperłącza, zaznacz tekst i kliknij na ikonę linku, wybierz Czat z listy i kliknij Wstaw.
  •          Jeśli chcesz użyć grafiki, kliknij na nią i w menu kliknij Dodaj link. Wybierz Czat z listy i kliknij Wstaw.

Teraz każdy, kto kliknie na ten link, będzie przekierowany do specjalnej strony, na której umiejscowione jest Twoje okno czatowe. Na tej stronie będą mogli napisać do Ciebie wiadomość.

Jak zarządzać czatami?

Aby zarządzać czatami, przejdź do Menu > Czaty

Otworzy się strona, na której będziesz mógł zarządzać czatami i odpowiadać Twoim kontaktom oraz odwiedzającym.

Na górze możesz przejść do aktywnych czatów, zamkniętych czatów, statystyk, szybkich odpowiedzi oraz ustawień.

Po lewej stronie zobaczysz okno wyszukiwania oraz aktywne w danym momencie czaty. Zostanie pokazane imię lub numer odwiedzającego, ostatnia wiadomość oraz informacja, ile czasu minęło od ostatniej wiadomości.

Na środku zobaczysz imię odwiedzającego lub kontaktu, żródło oraz historię czatu.

Będziesz miał opcję oznaczenia czatu jako zamknięty. Aby odpowiedzieć, wpisz swoją wiadomość na samym dole. Możesz również dodawać emotikony.

Pamiętaj: oznaczenie czatu jako zamknięty przeniesie go do zakładki Zamknięte czaty, ale w momencie, gdy Twój kontakt odpowie, czat zostanie automatycznie ponownie otwarty.  Możesz pobrać transkrypcję zamkniętego czatu, jeśli przejdziesz do Zamkniętych czatów. Kliknij na czat i następnie kliknij przycisk Pobierz.

Po prawej stronie zobaczysz informacje o kontakcie lub odwiedzającym. Zobaczysz źródło kontaktu, datę rozpoczęcia czatu, czas trwania oraz platformę z której korzysta odwiedzający.

Gdzie mogę znaleźć statystyki czatu?

Aby znaleźć statystyki czatu:

  1. Prejdź do Menu > Czaty.
  2. Kliknij na zakładkę Statystyki

Zobaczysz tam podsumowanie wszystkich czatów.

Udostępnimy Ci:

  • Całkowitą liczbę czatów oraz ilość zamkniętych czatów, jak i współczynnik zamkniętych czatów w stosunku do całkowitej liczby.
  • Źródło czatu: Email, landing page, strona czatu lub strona zwenętrzna (kierująca bezpośrednio do strony z czatem).
  • Uczestnicy czatu: Kontakty vs. Odwiedzający.
  • Przeciętną liczbę wiadomości
  • Przeciętny czas pierwszej odpowiedzi
  • Przeciętny czas trwania czatu

Jak sprawdzić, czy czatująca osoba jest wciąż na stronie?

Pokazujemy zieloną kropkę obok imienia osoby, aby wskazać, że jest ona wciąż na stronie z czatem i że może od razu zobaczyć Twoje wiadomości. W momencie, kiedy opuszczą stronę, kropka zniknie.

Jak zablokować kogoś na czacie?

Jeśli musisz zablokować kogoś na czacie, możesz to zrobić w menu po prawej stronie ekranu poprzez kliknięcie na 3 pionowe kropki i wybranie opcji Zablokuj kontakt.

Pojawi się okno z pytaniem, czy chcesz zablokować tę osobę. Kliknij Tak, zablokuj tę osobę.

Możliwość wysyłania wiadomości przez tę osobę będzie zablokowana (bazując na urządzeniu lub adresie email, z którego korzysta), a konwersacja zostanie przeniesiona do zakładki zamknięte czaty. Możesz zobaczyć rozmowę w zakładce Zamknięte czaty > Przejrzyj zablokowane czaty. Możesz także odblokować kontakt w tej zakładce. Przejdź do Zamkniętych czatów > Przejrzyj zablokowane czatykliknij nazwę czatu > najedź kursorem na 3 pionowe kropki > Odblokuj kontakt.

Jak wysłać wiadomość email poprzez czaty?

Aby wysłać wiadomość email przez czaty, musisz przełączyć tryb czatu na adres email na samym dole okna czatowego.

Kiedy odwiedzający opuści Twoją stronę, ale pozostawi swój adres email, przełączymy czat na tryb Adres email automatycznie. Wiadomość będzie wysłana z naszego adresu email noreply@contact.getresponse.chat i będzie miała tytuł “Reply to your chat conversation”.

Zawrzemy w niej treść wiadomości email oraz do 10 ostatnich wiadomości z czatu.

Jak mogę korzystać z czatów w aplikacji mobilnej?

Aby korzystać z czatów w aplikacji mobilnej, musisz ją najpierw pobrać. Aby to zrobić:

  1. Przejdź do Menu > Czaty > Ustawienia.
  2. Kliknij Edytuj obok Powiadomień.
  3. Kliknij na przycisk reprezentujący system, z którego korzystasz (iOS lub Android)

Następnie będziesz mógł pobrać aplikację.

W aplikacji mobilnej będziesz miał dostęp do wszystkich funkcji strony z czatem, więc możesz przeprowadzać czaty, zamykać je, sprawdzać informacje o kontakcie oraz zmieniać ustawienia.