Jak dodać adnotacje do wiadomości w zakładce Oferty w Gmailu?

Zakładka Oferty to dedykowana sekcja w Gmailu, w której wiadomości promocyjne są automatycznie filtrowane i wyświetlane. Zamiast konkurować z widocznymi w głównej skrzynce wiadomościami prywatnymi lub związanymi z pracą, Twoje kampanie mogą wyróżniać się bogatymi funkcjami wizualnymi, takimi jak plakietki ofertowe, logo lub kody rabatowe.

Dla marketerów oznacza to, że Twoja wiadomość jest prezentowana w atrakcyjny wizualnie sposób, poprawiając zaangażowanie i zwiększając prawdopodobieństwo kliknięć.

Dowiedz się więcej z oficjalnej dokumentacji Google.

GetResponse umożliwia teraz dodawanie adnotacji do Twoich kampanii, dzięki czemu wyróżniają się one w zakładce Oferty w Gmailu. Dzięki tej funkcji możesz wyświetlić swoje logo, plakietkę z ofertą, a nawet karuzelę produktów – dzięki czemu Twoje wiadomości będą bardziej angażujące i klikalne.

Uwaga: GetResponse, jako Twój dostawca usług e-mail (ESP), nie ma kontroli nad tym, w jaki sposób (ani czy w ogóle) adnotacje są wyświetlane w Gmailu. To Google decyduje, czy adnotacje zostaną pokazane.

W przypadku jakichkolwiek problemów lub wątpliwości zalecamy skontaktowanie się z Google pod adresem: p-Promo-Outreach@google.com.

Korzyści dla wydajności kampanii

Włączenie adnotacji w zakładce Oferty Google może Ci pomóc:

  • Zwiększyć współczynnik otwarć poprzez wizualne wyróżnienie wiadomości e-mail.
  • Podkreślić okazje i oferty za pomocą plakietek i dat wygaśnięcia.
  • Wzmocnić rozpoznawalność marki, pokazując logo.
  • Zwiększyć liczbę konwersji dzięki klikalnym karuzelom produktów.

Odpowiednio skonfigurowane wiadomości e-mail z adnotacjami mogą się wyróżniać i prowadzić do większego zaangażowania w porównaniu ze zwykłymi wiadomościami e-mail.

Jak dodać adnotacje do wiadomości

Na stronie ustawień newslettera przewiń w dół do Adnotacje emaili w zakładce Oferty w Gmailu i kliknij, aby ją rozwinąć.

Dostępne opcje w sekcji Adnotacje emaili

Zobaczysz 5 dostępnych ustawień i podgląd po prawej stronie. Aby dodać dodatkowe szczegóły do wiadomości, włącz przełącznik obok opcji, której chcesz użyć.

Poniższe sekcje wyjaśniają każdą z dostępnych opcji z osobna.

Logo nadawcy

Prześlij logo swojej marki, które będzie wyświetlane w zakładce Oferty obok Twojej wiadomości.

Opcja Logo Nadawcy i jej ustawienia

Gdy Gmail wybierze Twoją wiadomość do wyświetlenia w tzw. Top Picks (wyróżniona sekcja w górnej części karty Oferty), przesłane logo zostanie wyświetlone obok nazwy nadawcy. Pomaga to Twojej marce jeszcze bardziej wyróżnić się w tym miejscu premium i może zwiększyć współczynnik otwarć.

Akceptujemy pliki do 3 MB w formacie PNG, JPG lub JPEG.

Uwaga: obecność w Top Picks zależy od algorytmów Gmaila, reputacji nadawcy i zaangażowania użytkowników – nie możemy zagwarantować tego miejsca, ale posiadanie logo zwiększa szanse.

Opis

Dodaj krótką wiadomość promocyjną, która pojawi się pod tematem wiadomości w karcie Oferty w Gmailu. Ma ona na celu zapewnienie odbiorcom dodatkowego kontekstu lub najważniejszych informacji na temat Twojej oferty.

Opcja Opis i jej ustawienia
Podgląd opcji Opis

Najlepsze praktyki:

  • Zwięzłość: Użyj krótkiej frazy, aby wyświetlić ją w całości na wszystkich urządzeniach.
  • Jasność i przejrzystość: Napisz wiadomość, która szybko przekaże wartość Twojej oferty.
  • Wiarygodność: Dopasuj opis do promocji i treści swojego e-maila.

Kod promocyjny

Wyświetlaj unikalny kod rabatowy bezpośrednio w adnotacji wiadomości w zakładce Oferty w Gmailu. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w kampaniach e-commerce, ponieważ zapewnia odbiorcom natychmiastowy dostęp do ekskluzywnych ofert.

Opcja Kod promocyjny i jej ustawienia
Przykładowy kod promocyjny wyświetlony jako adnotacja
Zakres czasowy oferty

Określ datę rozpoczęcia i zakończenia promocji bezpośrednio w adnotacji w karcie Oferty w Gmailu. Dodatek ten zapewnia odbiorcom jasne informacje o czasie trwania Twojej oferty, pomagając stworzyć poczucie pilności i zachęcając do zaangażowania się w odpowiednim czasie.

Aby dodać zakres czasu:

  1. Kliknij pole Data i czas, aby otworzyć widok kalendarza, a następnie wybierz odpowiednie daty i określ godzinę.
  2. W polu Strefa czasowa wybierz odpowiednią strefę czasową dla oferty.

Opcja Zakres czasowy oferty i jej ustawienia

W skrzynce odbiorczej Gmail wyświetli zakres czasowy jako “Wygasa za X dni”:

Podgląd opcji Zakres czasowy oferty
Karta ofertowa

Twórz bogate wizualnie karty, które pojawiają się w zakładce Oferty w Gmailu. Karty te mogą zawierać obrazy, nagłówki, opisy, ceny i linki, zapewniając angażujący sposób prezentacji Twoich produktów lub ofert bezpośrednio w Gmailu. Możesz dodać maksymalnie 10 kart promocyjnych.

Uwaga: Karty promocyjne są dostępne dopiero po otrzymaniu akceptacji od Google za pośrednictwem wiadomości e-mail.

W przypadku rynków poza USA wyślij swoje domeny i subdomeny na adres p-promo-outreach@google.com, aby dodać je do listy dozwolonych w Gmailu. Umożliwi Ci to korzystanie z dowolnej funkcji wyświetlającej rozbudowane obrazy, takiej jak karuzela produktów na karcie Oferty w Gmailu.

Jeśli potrzebujesz pomocy w rozwiązywaniu problemów lub chcesz dowiedzieć się więcej, wyślij wiadomość e-mail na adres p-promo-outreach@google.com.

Aby dodać karty promocji:

  1. Włącz przełącznik obok opcji Karta ofertowa i kliknij przycisk Dodaj kartę.

    Opcja Karta ofertowa i jej ustawienia

  2. Zobaczysz nowe okno Szczegóły karty ofertowej, w którym musisz skonfigurować kartę.

    Szczegóły karty ofertowej

  3. Prześlij obraz – możesz wybrać obraz z biblioteki multimediów w koncie lub przesłać go z urządzenia.
    Wymagania dotyczące obrazu:
    • Format PNG, JPG, JPEG do 3 MB.
    • Pojedyncza karta: współczynnik proporcji 1.91:1.
    • Wiele kart: obsługiwane proporcje obrazu to 4:5, 1:1, 1,91:1.
  4. Dodaj Adres URL oferty. Gdy użytkownicy klikną obraz, zostaną przeniesieni do tego adresu URL.
  5. (Opcjonalnie) Dodaj Nagłówek. Jest to krótki opis wyświetlany pod obrazkiem podglądu.
  6. Zdecyduj, czy wyświetlać cenę.
    Uwaga: Aktywacja ceny automatycznie włączy ją na wszystkich innych kartach. Każda karta będzie wyświetlać cenę.
  7. Jeśli zdecydujesz się wyświetlać cenę, podaj:
    • Cena – oryginalna cena produktu.
    • Waluta – waluta, w której podana jest cena.
    • Wartość zniżki (opcjonalnie) – kwota odejmowana od ceny w celu wyświetlenia ceny skorygowanej. Skorygowana cena jest wyświetlana obok ceny oryginalnej.

      Ustawienia widoczne po włączeniu ceny

  8. Kliknij Dodaj kartę, aby zapisać zmiany.