Czym różnią się prosty i zaawansowany lejek sprzedażowy?

Gdy tworzysz lejek sprzedażowy masz do wyboru dwie opcje: prosty lejek sprzedażowy i zaawansowany lejek sprzedażowy. Oba rodzaje pomogą Ci wypromować i sprzedać produkty, jednak różnią się między sobą.

Prosty lejek sprzedażowy

To uproszczony lejek sprzedażowy. Z uwagi na fakt, że rozpoczyna się on od strony sprzedażowej, grupą docelową tego rodzaju lejku są aktualne kontakty. Prosty lejek nie zawiera strony zapisu, składają się na niego:

  1. Strona sprzedażowa.
  2. Formularz zamówienia.
  3. Wiadomość o porzuconym koszyku.
  4. Strona up-sellowa.
  5. Strona z potwierdzeniem.
  6. Wiadomość z potwierdzeniem.

Aby śledzić czynności kontaktów, wyślij zaproszenie na swoją stronę sprzedażową za pomocą newslettera. To pozwoli śledzić ich aktywność i wysyłać do nich kolejne wiadomości. Będą to wiadomości z porzuconym koszykiem lub wiadomości z potwierdzeniem zakupu.

Uwaga: Jeśli klient, który nie jest Twoim kontaktem, porzuci swóje zamówienie, nie będziemy mogli wysłać do niego wiadomości. Aby pozostać w zgodzie z przepisami o ochronie danych osobowych, GetResponse wysyła wiadomości tylko do aktywnych list kontaktów.

Zaawansowany lejek sprzedażowy

To bardziej skomplikowany lejek, który zawiera dodatkowe kroki, niedostępne w prostym lejku. Grupą docelową są zarówno nowi klienci, jak i obecne kontakty. Na zaawansowany lejek sprzedażowy składają się:

  1. Landing Page,
  2. Wiadomość autorespondera,
  3. Strona sprzedażowa,
  4. Formularz zamówienia,
  5. Wiadomość z porzuconym koszykiem,
  6. Strona up-sellowa,
  7. Strona z potwierdzeniem,
  8. Wiadomość z potwierdzeniem.

Jak zdecydować który lejek wybrać?

Scenariusz 1: Posiadasz bazę klientów, do których chcesz dotrzeć z nowymi produktami. Ci klienci znajdują się już na liście kontaktów w GetResponse, więc możesz wysłać im bezpośredni link do swojej strony sprzedażowej. Jesteś zainteresowany bezpośrednim, skutecznym lejkiem sprzedażowym. W tym przypadku prosty lejek sprzedażowy może być wyborem dla Ciebie.

Scenariusz 2: Chcesz dotrzeć do obecnych, jak również do nowych klientów. Chcesz mieć opcję dodania nowych kontaktów do listy GetResponse, aby informować ich w przyszłości o nowych produktach. Jesteś zainteresowany bardziej złożonym, rozbudowanym lejkiem, który nie tylko pomoże Ci powiększyć listę, ale również przekształcić potencjalnych klientów w kupujących. W tym przypadku zaawansowany lejek sprzedażowy może być wyborem dla Ciebie.