Czym jest Marketing Automation i w jaki sposób mogę wykorzystać tę funkcjonalność?

Marketing Automation to zestaw warunków, filtrów i akcji, za pomocą których możesz tworzyć tzw. cykle. Cykle szczegółowo reprezentują proces komunikacji z subskrybentem. Możesz np. za pomocą marketing automation stworzyć cykl, w którym wyślesz wiadomość powitalną do nowych subskrybentów, wynagrodzisz zaangażowanie użytkowników, przeprowadzisz kampanię promocyjną lub kurs online. Możesz stworzyć proste lub bardzo złożone cykle Marketing Automation, całkowicie dopasowując je do własnych potrzeb.

Jaka jest różnica pomiędzy autoresponderami a marketing automation?

Autorespondery to wiadomości wysyłane automatycznie. Marketing automation to zestaw narzędzi służących do automatyzacji całego procesu promocyjnego. Podczas gdy autorespondery mogą zautomatyzować wysyłanie wiadomości na podstawie jakiegoś parametru np. czasu lub działania, marketing automation pozwala pójść krok dalej, dzięki czemu możesz nie tylko zautomatyzować wysyłanie wiadomości (i inne działania), ale także śledzić i podejmować decyzje w oparciu o wyznaczony cel Twojego cyklu. Pamiętaj, że tworzenie marketing automation w oparciu o działające autorespondery, nie wyłącza autoresponderów, więc oba narzędzia będą działały równolegle.

Kiedy lepiej jest pozostać przy autoresponderach zamiast marketing automation?

Być może zechcesz pozostać przy autoresponderach wysyłanych w określonym czasie cyklu, jeżeli cykl zawiera dużą ilość wiadomości i nie jesteś jeszcze gotowy na planowanie akcji dla każdej z nich. Jednak Marketing Automation pozwala na połączenie wiadomości wysyłanych w określonym czasie z wiadomościami wysyłanymi na podstawie działania odbiorcy lub określonego wydarzenia w jeden efektywny cykl, który zaangażuje subskrybenta.