Jak mogę pozwolić uczestnikom webinaru komunikować się ze mną?
Funkcja webinarów oferuje trzy główne metody interakcji.
Tryby webinarów
Domyślnie każdy webinar rozpoczyna się w trybie Prezentacji, co oznacza, że żaden z uczestników nie ma prawa głosu. W tym trybie nie możesz udzielić uprawnień do nadawania żadnemu z uczestników. Tak odbywa się większość webinarów: Ty prezentujesz, a uczestnicy słuchają.
Możesz prowadzić webinar w trybie Dyskusji, w którym prezenter udziela głosu uczestnikom. Uczestnicy będą mogli używać swoich mikrofonów komputerowych, aby komunikować się z Tobą i innymi uczestnikami. Możesz odebrać im uprawnienia do nadawania w każdej chwili, nawet podczas trwania webinaru.
Jeśli chcesz się komunikować prywatnie z innymi prezenterami, możesz przełączyć tryb na Prywatny. W tym trybie wszyscy prezenterzy mogą komunikować się między sobą. Tylko prezenterzy widzą i słyszą się wzajemnie. Inni uczestnicy webinaru muszą poczekać, aż webinar się rozpocznie lub zostanie wznowiony.
Czat
Domyślnie każdy webinar rozpoczyna się z otwartym czatem. Uczestnicy mogą wpisywać komentarze, które będą widoczne dla wszystkich. Aby uniknąć dużej liczby niepotrzebnych wiadomości i upewnić się, że komentarze dotyczą tematu webinaru, tryb czatu można zmienić na moderowany.
Aby włączyć czat moderowany, kliknij ikonę koła zębatego i z menu wybierz Włącz czat moderowany. W tym trybie organizator lub prezenterzy weryfikują komentarze uczestników. Moderujący może odrzucić wiadomość, edytować ją lub zatwierdzić w oryginalnej wersji.
Statusy
Uczestnicy mogą wysyłać powiadomienia do prezentera, wybierając ikony z sekcji statusu. Po wybraniu ikony będzie ona widoczna obok ich imienia na liście uczestników. Mogą wybrać:
- podnieś rękę,
- zgadzam się,
- nie zgadzam się,
- głośniej,
- ciszej,
- potrzebuję pomocy.