Budowa wysokiej jakości bazy kontaktów

Zobacz, w jaki sposób Cloudwise wykorzystuje GetResponse, aby obniżać koszty pozyskania klientów oraz zwiększać ich lojalność.

Cloudwise logo

1150%

wzrostu konwersji
z newslettera
dla marki modowej

0,46 zł

koszt pozyskania leada dla firmy z branży FMCG

2x

większa baza kontaktów, dzięki dopracowanym lead magnetom

Cloudwise – software house dla marketingu specjalizujący się w analityce i optymalizacji konwersji z wykorzystaniem autorskich narzędzi. Dzięki data science firma osiągnęła ponadprzeciętną optymalizację kampanii, odkrywając segmenty umożliwiające dotarcie do idealnych klientów w mediach społecznościowych po zaniżonej wycenie oraz prowadząc ich od pierwszego kliknięcia do powtarzalnej sprzedaży.

E-mail marketing pozostaje jednym z najtańszych źródeł ruchu, wyróżniający się bardzo wysoką konwersją na sprzedaż. W połączeniu z naszymi działaniami lead generation jesteśmy w stanie zapewnić dopływ nowych użytkowników do bazy kontaktów i bez angażowania dodatkowego budżetu mediowego skutecznie przesuwać ich w dół lejka zakupowego.

Artur SuligowskiArtur Suligowski, CMO Cloudwise

Jakie są największe wyzwania w branży marketingowej?

Jednym z największych wyzwań pozostają modele atrybucji. Marketerzy skupiają się na modelu last click, nie do końca rozumiejąc wielokanałowość. Patrząc na atrybucję ostatniego kliknięcia otrzymujemy zniekształcony obraz ścieżki zakupowej. W rzeczywistości na ścieżce klienta znajduje się wiele punktów styku, które uzupełniają się wzajemnie i wpływają na konwersję.

Rozpatrywanie wyników i podejmowanie decyzji przy braku zrozumienia atrybucji prowadzi do niewłaściwej alokacji budżetu mediowego oraz rozkładania uwagi pomiędzy kanałami. Często zaniedbywane są kanały, które nie przekładają się na konwersję bezpośrednio, ale które są ważnym etapem w podróży zakupowej klienta.

Kolejnym wyzwaniem jest zaostrzanie regulacji dotyczących prywatności oraz dyrektywa Omnibus, która nakłada na sprzedawców szereg wymogów informacyjnych i zasad, korzystnych dla konsumenta, jednak marketerom utrudnia pozyskiwanie informacji dotyczących zachowania klientów.

Kiedy pojawiła się u Was potrzeba wykorzystania GetResponse?

Podczas burzy mózgów, na której ustalaliśmy nowe strategie dla naszych klientów, doszliśmy do wniosku, że ze względu na zmiany prawne dotyczące ochrony danych osobowych oraz rosnącą inflację kosztową w systemach reklamowych, pojawia się potrzeba budowy własnej bazy danych, tzw. first party data.

E-mail stanowi nadal jedną z najtańszych oraz najskuteczniejszych metod dotarcia do potencjalnych klientów i budowy wysokiej jakości bazy kontaktów.

W jaki sposób GetResponse Wam pomaga?

Dzięki GetResponse możemy zaoferować klientom pełny zakres usług marketingu cyfrowego. Na co dzień tworzymy własne aplikacje do analizy danych, a GetResponse jest naszym narzędziem marketing automation pierwszego wyboru.

Przygotowujemy dla naszych klientów kampanie lead generation, które mają na celu przyciągnąć i budować bazę nowych użytkowników poprzez dostarczanie realnej wartości. Wdrażamy również schematy automatyzacji, których celem jest płynne przesuwanie odbiorców w dół lejka sprzedażowego za pośrednictwem newsletter marketingu.

Jaka jest rola email marketingu w realizowanych przez Was projektach?

E-mail marketing pozostaje jednym z najtańszych źródeł ruchu, wyróżniający się bardzo wysoką konwersją na sprzedaż. W połączeniu z naszymi działaniami lead generation jesteśmy w stanie zapewnić dopływ nowych użytkowników do bazy kontaktów i bez angażowania dodatkowego budżetu mediowego skutecznie przesuwać ich w dół lejka zakupowego.

Kolorowanka lead magnet
Kolorowanka wykorzystana jako lead magnet w kampanii marki Kids on the Moon

Przynosi to klientom wartość w postaci niższego kosztu pozyskania konwersji oraz wzrost lojalności niż gdyby inwestować jedynie w działania w sieciach reklamowych.

Czy za pomocą GetResponse można oszczędzić czas lub pieniądze?

Myślę, że tak. Przede wszystkim w ramach stałego abonamentu możemy wysyłać treści do tysięcy użytkowników. Jeżeli baza mailingowa, jej segmentacja i wysyłane treści są dobrej jakości, możemy liczyć na wysoką efektywność działań.

Czy za pomocą GetResponse można zwiększyć przychód?

System jest integralną częścią lejka zakupowego, a koszt konwersji jest zdecydowanie niższy od reklamy PPC. W dodatku, im większa skala, tym łatwiej jest proces automatyzować.

Jedna z naszych marek osiąga obecnie większy miesięczny przychód z e-mail marketingu niż za cały ubiegły rok ze wszystkich innych kanałów łącznie To pokazuje potęgę newsletter marketingu w budowaniu długofalowej strategii wzrostów sprzedaży.

Kiedy po raz pierwszy zauważyliście zwrot z inwestycji w GetResponse?

W naszym przypadku koszt GetResponse zwrócił się już w pierwszym miesiącu wraz z migracją pierwszego klienta na subkonto.

Z jakich narzędzi korzystacie oprócz GetResponse?

Tworzymy między innymi własne narzędzia do analizy danych, automatyzacji kampanii w mediach społecznościowych, optymalizacji kosztów performance marketingu czy panele analityczne.

Korzystamy też z dostępnych na rynku narzędzi do analityki, jak Google Analytics 4, Alteryx, Tableau, Looker Studio oraz marketingowych jak Senuto. Nasz stack technologiczny obejmuje kilkanaście technologii, które dobieramy do indywidualnych wyzwań biznesowych i potrzeby każdego projektu.

Jak GetResponse wypada na tle innych narzędzi?

GetResponse dobrze wypada na tle innych narzędzi e-mail marketingu. Widać, że cały czas inwestujecie w UX i wdrażacie zmiany w interfejsie, dzięki czemu wygodnie korzysta się z aplikacji. Jednocześnie wsparcie techniczne i responsywny support są na najwyższym poziomie.

Czy poleciłbyś GetResponse?

Jako partner agencyjny robimy to cały czas! 😉 Kluczowe argumenty to fakt, że jesteście obecni w organizacjach antyspamowych, dbacie o reputację serwerów wysyłkowych i adresów IP, dzięki czemu zapewniacie wysoką dostarczalność wiadomości.

Edytor drag-and-drop umożliwia tworzenie wiadomości i realizację wysyłek bez znajomości kodu HTML, co jest kluczowe dla naszych klientów, którzy samodzielnie obsługują przygotowywanie treści i jej wysyłkę

Fajnie, że możemy przekazywać Wam feedback od klientów, kształtować rozwój produktu i uczestniczyć w testach nowych funkcjonalności.

Wykorzystane narzędzia

  • Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

  • Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.

  • Statystyki emaili – Mierzalne dane dla precyzyjnego email marketingu. Podejmuj właściwe decyzje marketingowe w oparciu o wyniki wysyłek i reakcje kontaktów.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce , Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł zysku z kampanii email w jeden miesiąc

  • Agencje marketingowe , Marketing partnerski , Online marketing Budowanie listy mailingowej , Email marketing

    Do 1 tys. $ przychodu za każdy tysiąc wysłanych emaili  

  • Automotive , Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce

    Wzrost sprzedaży dzięki automatyzacji ratującej porzucone koszyki. 20% odbiorców dokonało zakupu 

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej