Co zrobić, by zwiększyć zasięg publikowanych aktualizacji na Facebooku
ostatnia aktualizacja 0

Co zrobić, by zwiększyć zasięg publikowanych aktualizacji na Facebooku

Czy zauważyłeś, że Twoje wpisy na Facebooku coraz częściej przegrywają konkurencję z informacjami o romansach celebrytów lub ciekawostkach z życia Kim Kardashian?

Zapewne martwi Cię, że wartościowe treści, na których przygotowanie poświęciłeś długie godziny, nie docierają do Twoich fanów. Co można na to poradzić?

Specjaliści od mediów społecznościowych wiedzą, że algorytmy stosowane przez Facebook decydują do kogo dotrą zamieszczane przez Ciebie aktualizacje. Całkiem niedawno Facebook zaimplementował dwie znaczące zmiany, które mają pomóc wydawcom w osiągnięciu większego zasięgu organicznego. Obie poprawki eliminują nieuczciwe taktyki tzw. “click-baitingu” i zamieszczania odnośników ukrytych w opisach zdjęć.

Dla jasności – w dzisiejszym poście nie będę opisywać powyższych metod i wręcz namawiam do zaprzestania ich stosowania. W zamian chcę skupić się na tym, jak wykorzystać wprowadzone zmiany, by zdobyć dodatkowy zasięg organiczny i częściej pojawiać się w aktualnościach swoich odbiorców.

Odnośniki

Są trzy sposoby prezentacji odnośników do artykułów na własnej tablicy na Facebooku. Wszystkie są powszechnie stosowane i dozwolone, ale tylko jeden z nich jest faworyzowany przez nowe algorytmy. Przyjrzyjmy się tym sposobom dokładniej:

1. Tekst i automatycznie generowana zapowiedź materiału

Po wklejeniu odnośnika do strony w polu ze statusem, automatycznie zostanie wygenerowana zapowiedź artykułu. Zawiera grafikę (miniaturę), nagłówek i fragment tekstu zaciągnięty ze strony docelowej. Przed publikacją możesz usunąć sam adres z pola statusu i zamiennie wpisać własny tekst.

2. Tylko odnośnik

Alternatywą jest zamieszczenie odnośnika w postaci tekstowej. Po wklejeniu w pole statusu adresu URL, Facebook automatycznie wygeneruje zapowiedź, której elementy (grafikę, nagłówek, tekst) możesz usunąć klikając w krzyżyk zamykający znajdujący się w prawym górnym rogu zapowiedzi.

01-2

 

3. Zdjęcie i link tekstowy

Możesz także zamieścić wybrane zdjęcie, a następnie uzupełnić je o adres URL, który wkleisz w status. Jeżeli uzywjesz tego sposobu, zdjęcie pojawi się również w Twoim albumie ze zdjęciami.

Którą metodę preferuje Facebook?

Pierwszą. Facebook przeprowadził szereg testów, by sprawdzić która metoda jest szczególnie lubiana przez czytelników. Największą popularnością cieszyła się ta polegająca na publikacji odnośnika z automatycznie generowaną miniaturą – w związku z tym, posty tego rodzaju mogą liczyć na największy zasięg. Ten sposób zapewni Twoim publikacjom najlepszą widoczność w aktualizacjach odbiorców. Miej na uwadze, że to także domyślny sposób wyświetlania treści po wklejeniu odnośnika w polu ze statusem i nie wymaga już dodatkowych nakładów pracy.

Twoje posty muszą przykuwać uwagę

Postaraj się wyróżnić w morzu podobnych postów. Im częściej odbiorcy klikają w Twoje odnośniki, tym większa grupa kolejnych fanów, do których dotrzesz z postem. Postaraj się więc, żeby Twój post wygenerował jak największą liczbę kliknięć.

Facebook automatycznie zaciągnie obrazki ze strony docelowej, spośród których będziesz mógł wybrać właściwą miniaturę. Jeśli wychodzisz ze specjalną promocją, być może warto rozważyć przygotowanie i publikację dedykowanej grafiki. Tym sposobem w dalszym ciągu korzystasz z preferowanej przez Facebook metody publikacji odnośników, ale równocześnie możesz zaproponować grafikę, która zwróci uwagę fanów i wygeneruje dużą ilość kliknięć.

Zapomnij o click-baitingu – fani i tak tego nie lubią

Jak już wspominałam wcześniej, wprowadzone niedawno zmiany miały na celu wyeliminowanie praktyki „click-baitingu”, której jednym celem było wygenerowanie jak największej liczby kliknięć. Facebook tłumaczy swoja decyzję, powołując się statystyki. 80% odbiorców preferuje nagłówki, które pozwalają im zadecydować czy chcą zapoznać się z resztą artykułu jeszcze przed kliknięciem w odnośnik.

02-2

„Click-baiting” zyskał na popularności, ponieważ wzmagał ciekawość odbiorców, co automatycznie przekładało się na wzrost ilości kliknięć (Więcej informacji na temat click-baitingu znajdziesz tutaj). Ale sam Facebook twierdzi, że tak naprawdę odbiorcy nie lubią takiego typu prezentacji odnośników, dlatego stara się zniechęcać wydawców od stosowania takich metod.

W jaki sposób? Facebook bierze pod uwagę dwa zasadnicze czynniki – ilość czasu jaki czytelnik spędza na stronie docelowej oraz stopień zaangażowania w publikowane aktualności. Jako marketer musisz zadbać, by publikowane nagłówki i zdjęcia informowały w jasny sposób o treści Twoich artykułów oraz by treści, do których zamieszczasz odnośniki, były angażujące (tj. gromadziły polubienia, udostępnienia i komentarze). Ta strategia jest zgodna z nowym algorytmem Facebooka i sprawi, że zasięg Twoich postów wzrośnie.

Znajomość zasad działania nowego algorytmu Facebooka z cała pewnością pomoże Ci w dotarciu do jak największej grupy odbiorców. Teraz, kiedy już znasz preferowane sposoby publikacji odnośników, możesz zwiększyć skuteczność swojej strategii marketingowej na Facebooku. Życzę powodzenia!

Subskrybuj, aby otrzymywać top artykuły, wskazówki i porady marketingowe.

GetResponse Sp. z o.o. potrzebuje danych zawartych w tym formularzu w celu dostarczenia Ci materiałów, o które wnioskujesz. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

Dziękujemy za rejestrację!

Niedługo wyślemy Ci wiadomość email z potwierdzeniem zapisu.