Jak stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem dla Shopify?

Wiadomość z porzuconym koszykiem to rodzaj szybkich wiadomości transakcyjnych wysyłanych do klientów celem odzyskania utraconej sprzedaży. Możesz ich używać, aby wysłać przypomnienie do klientów na temat produktów, które zostawili w swoich koszykach i zachęcić ich do dokończenia zamówienia i przejścia na stronę płatności.

Wiadomość z porzuconym koszykiem będzie zawierać krótkie podsumowanie produktów, które klient zostawił w koszyku. Podsumowanie uzupełniane jest automatycznie. Wiadomość zostanie wysłana po wybranym przez Ciebie czasie, który określisz w szczegółach wiadomości.

Konfiguracja wiadomości z porzuconym koszykiem to świetny sposób na kontakt z potencjalnymi klientami. Wypróbuj je, aby ponownie zaangażować kupujących, którzy zostawili produkty w swoich koszykach i zwiększyć przychody Twojego sklepu Shopify. 

Uwaga: Możesz stworzyć tylko jedną wiadomość z porzuconym koszykiem dla danego sklepu.

Jak stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem?

Aby stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem:

  1. Przejdź do zakładki Narzędzia > Narzędzia Ecommerce > Szybkie wiadomości transakcyjne.
  2. Kliknij przycisk Podłącz się, aby zintegrować GetResponse z Shopify.
  3. Kliknij przycisk Stwórz szybką wiadomość transakcyjną.
  4. Otworzy się okno podręczne. Wybierz opcję Wiadomość z porzuconym koszykiem i kliknij przycisk Przejdź do edytora wiadomości.
Wybór typu wiadomości
  1. Wpisz wewnętrzną nazwę wiadomości, wybierz sklep i opóźnienie wiadomości, z rozwijalnych list wybierz adres email nadawcy i “odpowiedz do”, wpisz temat i kliknij Stwórz wiadomość, aby przejść do kreatora wiadomości.
Ustawienia wiadomości z porzuconym koszykiem
  1. Na stronie Grafika i treść wybierz szablon, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
  2. Możesz skonfigurować element porzuconego koszyka w wiadomości. Możesz:
  • zmienić układ i orientację,
  • dopasować odstępy pionowe i poziome,
  • zdecydować, czy chcesz wyświetlać tekst przypomnienia i dopasować go do własnych potrzeb,
  • dopasować wyrównanie i marginesy grafiki,
  • skonfigurować wyświetlanie nazw produktów,
  • skonfigurować wyświetlanie cen,
  • skonfigurować przycisk zakupu.
Ustawienia elementu porzuconego koszyka
  1. Możesz również dodać inne elementy na zewnątrz elementu potwierdzenia zamówienia, takie jak:
  • grafika
  • tekst
  • przycisk
  • wideo
  • odstęp
  • separator
  • ikony social media
Elementy podstawowe
  1. Kliknij przycisk Dalej umieszczony w górnym prawym rogu.
Przycisk Dalej
  1. Kliknij przycisk Zapisz i aktywuj.
Zapisz i aktywuj
  1. Swoją wiadomość znajdziesz w zakładce Szybkie wiadomości transakcyjne.
Zakładka Szybkie wiadomości transakcyjne

Kiedy zostanie wysłana wiadomość z porzuconym koszykiem?

W Shopify koszyk uważany jest za porzucony tylko wtedy, gdy odwiedzający rozpoczyna procedurę płatności i zostawia swój adres email (lub jest zalogowany do swojego konta po rozpoczęciu procedury płatności). Jeśli odwiedzający Shopify tylko doda produkt/y do koszyka, ale nie przejdzie na stronę płatności, wiadomość z porzuconym koszykiem nie zostanie wysłana.

Uwaga: jeśli Twój sklep Shopify używa pojedynczej strony płatności, wiadomości z porzuconym koszykiem mogą w ogóle nie zadziałać. Aby upewnić się, że tego rodzaju wiadomości będą działały poprawnie, zmień swój proces płatności na standardowy.

Dodatkowo, aby uniknąć wysyłki zduplikowanych wiadomości z porzuconym koszykiem, upewnij się, że uprzednio wyłączysz domyślne wiadomości z porzuconym koszykiem w ustawieniach wtyczki.

Jak zarządzać wiadomościami z porzuconym koszykiem?

W zakładce Narzędzia > Narzędzia Ecommerce > Szybkie wiadomości transakcyjne masz możliwość zarządzania wiadomościami z porzuconym koszykiem. W tym miejscu znajdziesz wszystkie rodzaje szybkich wiadomości transakcyjnych, jakie stworzyłeś.

Pod nazwą wiadomości zobaczysz:

  • sklep, z którym połączona jest wiadomość,
  • rodzaj wiadomości.
Opis wiadomości pod jej nazwą

W tej zakładce sprawdzisz również ogólne statystyki szybkich wiadomości transakcyjnych:

  • liczbę dostarczonych wiadomości,
  • wskaźnik otwarć,
  • wskaźnik kliknięć.
statystyki

Menu Akcji (3 kropki) pozwoli Ci edytować, wysłać test i usunąć wiadomość.

Menu Akcji

Uwaga: Przed edycją wiadomości przełącz ustawienie Statusu na Nieaktywny.