Jak stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem dla Shopify?
Wiadomość z porzuconym koszykiem to rodzaj szybkich wiadomości transakcyjnych wysyłanych do klientów celem odzyskania utraconej sprzedaży. Możesz ich używać, aby wysłać przypomnienie do klientów na temat produktów, które zostawili w swoich koszykach i zachęcić ich do dokończenia zamówienia i przejścia na stronę płatności.
Wiadomość z porzuconym koszykiem będzie zawierać krótkie podsumowanie produktów, które klient zostawił w koszyku. Podsumowanie uzupełniane jest automatycznie. Wiadomość zostanie wysłana po wybranym przez Ciebie czasie, który określisz w szczegółach wiadomości.
Konfiguracja wiadomości z porzuconym koszykiem to świetny sposób na kontakt z potencjalnymi klientami. Wypróbuj je, aby ponownie zaangażować kupujących, którzy zostawili produkty w swoich koszykach i zwiększyć przychody Twojego sklepu Shopify.
Uwaga: Możesz stworzyć tylko jedną wiadomość z porzuconym koszykiem dla danego sklepu.
Jak stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem?
Aby stworzyć wiadomość z porzuconym koszykiem:
- Przejdź do zakładki Narzędzia > Narzędzia Ecommerce > Szybkie wiadomości transakcyjne.
- Kliknij przycisk Podłącz się, aby zintegrować GetResponse z Shopify.
- Kliknij przycisk Stwórz szybką wiadomość transakcyjną.
- Otworzy się okno podręczne. Wybierz opcję Wiadomość z porzuconym koszykiem i kliknij przycisk Przejdź do edytora wiadomości.
![Wybór typu wiadomości](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1020/CleanShot202022-09-0520at2012.02.34-1024x715.jpeg)
- Wpisz wewnętrzną nazwę wiadomości, wybierz sklep i opóźnienie wiadomości, z rozwijalnych list wybierz adres email nadawcy i “odpowiedz do”, wpisz temat i kliknij Stwórz wiadomość, aby przejść do kreatora wiadomości.
![Ustawienia wiadomości z porzuconym koszykiem](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1029/CleanShot202022-09-0520at2012.28.03-766x1024.jpeg)
- Na stronie Grafika i treść wybierz szablon, który najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.
- Możesz skonfigurować element porzuconego koszyka w wiadomości. Możesz:
- zmienić układ i orientację,
- dopasować odstępy pionowe i poziome,
- zdecydować, czy chcesz wyświetlać tekst przypomnienia i dopasować go do własnych potrzeb,
- dopasować wyrównanie i marginesy grafiki,
- skonfigurować wyświetlanie nazw produktów,
- skonfigurować wyświetlanie cen,
- skonfigurować przycisk zakupu.
![Ustawienia elementu porzuconego koszyka](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1034/CleanShot202022-09-0520at2012.33.25-1024x490.jpeg)
- Możesz również dodać inne elementy na zewnątrz elementu potwierdzenia zamówienia, takie jak:
- grafika
- tekst
- przycisk
- wideo
- odstęp
- separator
- ikony social media
![Elementy podstawowe](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1227/CleanShot202022-09-0520at2014.26.24-1024x383.jpeg)
- Kliknij przycisk Dalej umieszczony w górnym prawym rogu.
![Przycisk Dalej](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1229/CleanShot202022-09-0520at2014.28.25-1024x45.jpeg)
- Kliknij przycisk Zapisz i aktywuj.
![Zapisz i aktywuj](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1234/CleanShot202022-09-0520at2014.30.04-1024x762.jpeg)
- Swoją wiadomość znajdziesz w zakładce Szybkie wiadomości transakcyjne.
![Zakładka Szybkie wiadomości transakcyjne](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/1240/CleanShot202022-09-0520at2014.39.45-1024x246.jpeg)
Kiedy zostanie wysłana wiadomość z porzuconym koszykiem?
W Shopify koszyk uważany jest za porzucony tylko wtedy, gdy odwiedzający rozpoczyna procedurę płatności i zostawia swój adres email (lub jest zalogowany do swojego konta po rozpoczęciu procedury płatności). Jeśli odwiedzający Shopify tylko doda produkt/y do koszyka, ale nie przejdzie na stronę płatności, wiadomość z porzuconym koszykiem nie zostanie wysłana.
Uwaga: jeśli Twój sklep Shopify używa pojedynczej strony płatności, wiadomości z porzuconym koszykiem mogą w ogóle nie zadziałać. Aby upewnić się, że tego rodzaju wiadomości będą działały poprawnie, zmień swój proces płatności na standardowy.
Dodatkowo, aby uniknąć wysyłki zduplikowanych wiadomości z porzuconym koszykiem, upewnij się, że uprzednio wyłączysz domyślne wiadomości z porzuconym koszykiem w ustawieniach wtyczki.
Jak zarządzać wiadomościami z porzuconym koszykiem?
W zakładce Narzędzia > Narzędzia Ecommerce > Szybkie wiadomości transakcyjne masz możliwość zarządzania wiadomościami z porzuconym koszykiem. W tym miejscu znajdziesz wszystkie rodzaje szybkich wiadomości transakcyjnych, jakie stworzyłeś.
Pod nazwą wiadomości zobaczysz:
- sklep, z którym połączona jest wiadomość,
- rodzaj wiadomości.
![Opis wiadomości pod jej nazwą](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/0905/CleanShot202022-09-0620at2011.04.40-1024x88.jpeg)
W tej zakładce sprawdzisz również ogólne statystyki szybkich wiadomości transakcyjnych:
- liczbę dostarczonych wiadomości,
- wskaźnik otwarć,
- wskaźnik kliknięć.
![statystyki](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/0907/CleanShot202022-09-0620at2011.07.18-1024x279.jpeg)
Menu Akcji (3 kropki) pozwoli Ci edytować, wysłać test i usunąć wiadomość.
![Menu Akcji](https://us-wd.gr-cdn.com/help/sites/9/2022/09/0910/CleanShot202022-09-0620at2011.09.31-1024x149.jpeg)
Uwaga: Przed edycją wiadomości przełącz ustawienie Statusu na Nieaktywny.